Forum

steam Har røvet min bank konto -hjælp

Har du brug for hjælp, så spørg her.

steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf armorking » fre 16 dec 2016 10:07

er der nogen af som har oplevet det og kan hjælpe , jeg har ikke steam account og aldrig har brugt det
der blev trukket over 1500kr i dag og 1400 står som reserveret .

jeg har snakket med banken og de har spærret kort og bad mig om at snakke med steam
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf Vreki » fre 16 dec 2016 10:28

Det er vel ikke Steam, der har plyndret dig, men en eller anden småkriminel der har brugt dit kort til at købe via Steam.

Du kan læse om dine rettigheder her: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Vej ... er-ved-tab
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf Kimosabe » fre 16 dec 2016 11:21

Det lyder ikke godt. Har du nogen idé om hvor de har fået dine kortoplysninger fra ??
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf armorking » fre 16 dec 2016 12:40

ingen idee . jeg har været udsat for at nogen hæver penge fra min konto i Frankrig
og nu Steam hævet hele lortet . :/ jeg har kun handlet via PSN for 2 år siden , ellers kun amazon Uk og dansk godkendte hjemmesider som elgiganten , ikke andet .
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf Vreki » fre 16 dec 2016 12:46

Du kan også få hugget kort-info i fysiske butikker, selv om det vist er relativt sjældent i Danmark.
Jeg tror ikke du kommer til at hæfte for beløbet, men spørgsmålet er hvor lang tid det tager.

Måske går det hurtigere hvis du gør banken opmærksom på at det ikke er en "Dispute" om pris eller levering, men regulært tyveri af dit credit card?
Det burde de egenligt have fattet siden de har lukket det, men.........
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf armorking » fre 16 dec 2016 13:06

Banken siger du skal lave indsigelse , men det beløb , som er reserveret kan vi ikke gør noget ved , før den bliver hævet O_o
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf Erroneus » fre 16 dec 2016 17:38

Snak med din bank, de er de eneste som kan hjælpe. Dine kort oplysninger er blevet stjålet. Du har fået det spærret fint.

Lav de nødvendige indsigelser.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf Kimosabe » fre 16 dec 2016 18:46

Puha, man bliver jo helt paranoid. Har altid følt mig sikker. Er du sikker på at banken ikke skal dække tabet når du ikke aktivt har udleveret eller groft forsømt at skjule info ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf Vreki » fre 16 dec 2016 19:35

Kimosabe skrev:Puha, man bliver jo helt paranoid. Har altid følt mig sikker. Er du sikker på at banken ikke skal dække tabet når du ikke aktivt har udleveret eller groft forsømt at skjule info ?


Jeg ville da forvente at banken dækker tabet, men det kan godt tage lidt tid hvis de forlanger at man først skal tale med steam og afvises der.
Men hvis beløbet er stort nok til at der er et problem, så skulle man måske snakke med sin personlige bankrådgiver i stedet for hotlinen? Det kan være at de udviser lidt mere forståelse.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: steam Har røvet min bank konto -hjælp

Indlægaf armorking » fre 16 dec 2016 19:56

Banken vil sikkert dække det , men sjovt nok at jeg har et reserveret beløb på 1450kr , som banken ikke vil stoppe, før det er hævet af steam , så kan de lave en indsigelse :/
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron