Forum

Donationer og skattefradrag

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Donationer og skattefradrag

Indlægaf morfar » tirs 27 dec 2016 13:30

Hvis man har smidt 20.000 kr i indsamlingsbøtten da Kræftens Bekæmpelse var forbi, kan man så trække det fra? Man har jo ingen bevis på det er foregået.

Nej, jeg har ikke doneret et så højt beløb.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Donationer og skattefradrag

Indlægaf Haislund83 » tirs 27 dec 2016 13:38

Kun hvis organisationen har fået dit cpr nummer ved donationen - og det er en godkendt en af slagsen...
- Max. fradrag er vist omkring de 15.000 kr..
Haislund83
Niveau 0
 
Indlæg: 18
By: Vordingborg


Re: Donationer og skattefradrag

Indlægaf morfar » tirs 27 dec 2016 13:42

Haislund83 skrev:Kun hvis organisationen har fået dit cpr nummer ved donationen - og det er en godkendt en af slagsen...
- Max. fradrag er vist omkring de 15.000 kr..


Regner med Kræftens Bekæmpelse er godkendt.

Dvs at hvis jeg havde stukket indsamleren en lap med mit cpr nr på og lage 5000 i bøtten, så kunne jeg trække det fra? Nej vel?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Donationer og skattefradrag

Indlægaf Haislund83 » tirs 27 dec 2016 13:49

morfar skrev:
Haislund83 skrev:Kun hvis organisationen har fået dit cpr nummer ved donationen - og det er en godkendt en af slagsen...
- Max. fradrag er vist omkring de 15.000 kr..


Regner med Kræftens Bekæmpelse er godkendt.

Dvs at hvis jeg havde stukket indsamleren en lap med mit cpr nr på og lage 5000 i bøtten, så kunne jeg trække det fra? Nej vel?


Kræftens bekæmpelse er uden tvivl godkendt :-)

- Problemet er "bevisbyrden" - Det er ikke giver som gør det - Det er organisationen som har pligt til at oplyse bidraget til skat, derfor beder de om dit cpr nummer ved større donationer, som ofte gives ved bankoverførsler.

Har samlet ind for KB i 5 år efterhånden og har aldrig fået større bidrag end 200 kr og er heller aldrig blevet oplyst om at jeg skulle bede om cpr nummer ved evt. store donationer.

Personligt, skulle en person tilbyde at smide flere tusinde kr i bøtten, så ville jeg bede giver om at indbetale dem via et af de girokort vi har med rundt eller bede dem kontakte den lokale afd. af organisationen.. Så mange penge ville jeg ikke have med rundt i bøtten..
Haislund83
Niveau 0
 
Indlæg: 18
By: Vordingborg


Re: Donationer og skattefradrag

Indlægaf morfar » tirs 27 dec 2016 14:12

Ok. Så er jeg med. Tak for oplysningen.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster