Forum

Mit PS4 Pro kaos

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf Proxzyn » tirs 24 jan 2017 17:42

Jeg anskaffede mig en Pro med Gamestops trade-in tilbud da maskinen kom.
Desværre går den i stykker efter en måned, og skal derfor byttes. Men de er så udsolgt, og Sony har problemer med at få lavet maskinerne hurtigt nok til efterspørgslen. Efter en måned med en masse undskyldninger og lovninger om at de snart får den, har jeg så endeligt fået den byttet til en ny i går.

Nu er der så med det samme opstået nye irritationer. Kassen indeholdt engelsk strømstik #-o Hurtigt fix, dog irriterende. Men det større problem er at maskinens blæser støjer, fra første sekund jeg tænder den. Selv i idle. Det er ikke jetfly højt, men nok til at den kan høres når der er lyd fra TV.
Den første Pro jeg havde var lydløs bortset fra når den kørte 4K, så jeg ved at det her ikke er helt i orden.

Det andet er så at venstre pind på controlleren klikker lige så snart man rykker den en millimeter. For en med lidt OCD, så er det allerede ved at drive mig til vanvid.

Er det bare mig der forventer at vi får noget ordentligt produceret elektronik eller tror i det vil gå ind under en kedelig bagatel grænse? Eller er jeg bare helt urimelig?

Jeg tænker ihvertfald at den skal byttes til noget der er iorden, eller refunderes hvis de ikke gider høre på mig mere.
Men ville det mon så være hele beløbet, eller skal jeg have en brugt PS4 med som jeg indbyttede?
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf Erroneus » tirs 24 jan 2017 18:03

Jeg tænker du har været uheldig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf ikkNico » tirs 24 jan 2017 19:24

Købeloven er din ven
.
Sælger har et reparationsforsøg eller en ombytning, begge dele indenfor "rimelig tid" (som regel 2 uger).
Hvis din maskine efter ombytning igen er defekt, så har du ret til en ny bytter, uanset om GS vil det eller ej. Hvis din PS pro er købt fra ny, må de ikke give dig en brugt eller refurbished maskine, så har du krav på en ny. Du kan også annullere handlen helt, og så ska du have alle dine penge tilbage.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf Dezalien » ons 25 jan 2017 00:08

Bare husk det er GS vi snakker om her... har prøvet at fortælle dem hvordan købeloven hængersammen... det ikke altid de fatter det... også kan klage og henvende sig til forbrugerombudsmanden... hvor du så yderlige skal vente 3 uger før du hører fra dem. men by all means, Jeg enig med ikkNico. Du skal ikke finde dig alt for mange af deres undskyldninger og halve løsninger.
"May the Force be with you"
- Obi-Wan Kenobi
Dezalien
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: København


Re: Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf Vreki » ons 25 jan 2017 11:14

Hvis den (kun) indeholder et engelsk strømstik, er det så ikke tænkeligt at det er returvarer du har fået anden gang, måske endda en der er købt hjem fra UK og på en eller anden måde returneret til GS?

Hvis det var noget købt til fuld pris ville jeg nok forsøge at lade handlen gå tilbage, men jeg ved ikke hvordan det virker med trade-ins.
Du finder nok heller ikke et tilsvarende tilbud i en anden butik.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf Proxzyn » ons 25 jan 2017 16:58

Tak for svarene.
Havde ikke lige tænkt over at det muligvis kunne være en returvare, som var ompakket eller noget. Det ville ellers give god mening med den extra tid det har taget, og de ting de har fortalt mig.

Men som i selv er inde på, så er det desværre GS den er købt hos, og det er et trade-in. Og at de ikke tager købeloven så højtideligt har jeg allerede fundet ud af. Det ender nok med en annullering, for jeg er sq egentlig pænt træt af den butik. Det er gået kraftigt ned ad bakke ser det ud til. Og jeg havde faktisk tænkt om de overhovedet eksisterede i reklamtionsperioden ud. Altså 2 år mere.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf Proxzyn » ons 25 jan 2017 19:36

Har nu haft ringet til dem, og en fuld refundering kan man ikke, da man med det trade-in tilbud fik mere for PS4 indbytningen end normalt. Så hvis jeg ville annullere det, så ville jeg ikke få den bonus, på 700kr, og de sidste 1000kr ville være som butikskredit.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: Mit PS4 Pro kaos

Indlægaf armorking » tors 26 jan 2017 11:05

Returnere den og forlang en ny . Få den testet i butikken , det har jeg gjort med min Ps4 1TB som larmede ad helvede til :)
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron