Forum

Dele savegames mellem primær og sekundær

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Kimosabe » tirs 24 jan 2017 18:59

Hej. Hvordan fungerer det når man har 2 ps4, deler den så automatisk savegames mellem de 2 alt efter hvilken man spiller på ? Så man altid spiller på det nyeste save ? Jeg synes ikke jeg kan finde en præcis forklaring.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Erroneus » tirs 24 jan 2017 19:28

Nej det gør den ikke. Hvis du har PS+ kan du aktivere automatisk upload og så bliver dine savegames uploaded automatisk om natten. Men du skal, så vidt jeg ved, downloade dem manualt på det andet system.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Kimosabe » tirs 24 jan 2017 19:41

Ok, tak for svaret. Det er da lidt dumt.
Skal man altid manuelt logge ind på det sekundære ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Erroneus » tirs 24 jan 2017 23:02

Jeg fanger ikke helt hvad du mener. Logge ind?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Kimosabe » ons 25 jan 2017 08:30

Ja beklager hvis det var lidt vagt formuleret :-)

Jeg mente hvordan login procedure er for ens nr. 2 konsol. Mener at have læst at den skal jævnligt verificeres for at undgå man snyder.

Men den husker måske bare login som den primære ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Erroneus » ons 25 jan 2017 08:53

Der må jeg melde pas, jeg har kun mine brugere på primære maskiner. Men hvis man ikke er en på primær konsol, skal maskinen være online på PSN, før ens spil virker, så ja der er ekstra tjek.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Kimosabe » ons 25 jan 2017 10:06

Det er nok det der menes. Tak for din hjælp !

Hvis der er andre med 2 PS4 i hjemmet, der har gode fifs til hvordan man gør tingene nemmest, så byd endelig ind :-)

Et andet spørgsmål kunne være, om når man sætter et spil til at downloade fra en browser, som når man køber på store. Kan man så kun sætte den til at downloade til sin primære ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Vreki » ons 25 jan 2017 11:09

Kimosabe skrev:Det er nok det der menes. Tak for din hjælp !

Hvis der er andre med 2 PS4 i hjemmet, der har gode fifs til hvordan man gør tingene nemmest, så byd endelig ind :-)

Et andet spørgsmål kunne være, om når man sætter et spil til at downloade fra en browser, som når man køber på store. Kan man så kun sætte den til at downloade til sin primære ?


Min oplevelse er at det kun er den primære der får spillet.
Det giver også fint mening, grundlæggende er tanken vist at logins uden for din primære bruges når du er på besøg ved venner, så det ville være upraktisk hvis den pludseligt pushede hele dit spilbibliotek ned når du loggede ind.

Der er også nogen praktiske overvejelser om man køber spil digtale eller på Cd.
Som du nok har læst er det mulige at dele to kontis spil på tværs af to PS4, men du kan ikke dele een kontos spil sådan at alle kan bruge dem på begge PS4.

Konkret eksempel: Herhjemme har vi en PS4 i stuen og i spillerummet. Det er kun min konto der er digitale spil på, men hele familien bruger begge konsoller alt efter hvor der nu er ledigt.

Jeg kan tilgå mine spil og PS+ på begge konsoller, men resten af familien kan kun gøre det på den PS4 i spillerummet som jeg har sat som primær.
Disk-baserede spil og free2play kan selvfølgelig bruges begge steder, dog som sagt uden PS+ adgang i stuen.

Vi bør kunne spille online multiplayer sammen med alle mine digitale spil, så længe der er mig der bruger maskine i stuen.
De disk baserede spil derimod vil kræve at vi ejer to eksemplarer hvis vi skal spille sammen.

Så vælger man fleksibiliteten ved disken, eller muligheden for at spille sammen ved digtialt?

En lidt mere typisk situation er at der er to personer i hjemmet som har hver sin egen PS4 som de er eksklusiv bruger af.
Der kan man "dele" spillene ved at sætte modpartens PS4 som den primære og stadigt logge ind på sin egen. Men det har vi beskrevet flere steder.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Dele savegames mellem primær og sekundær

Indlægaf Kimosabe » ons 25 jan 2017 11:55

Vreki skrev:
Kimosabe skrev:Det er nok det der menes. Tak for din hjælp !

Hvis der er andre med 2 PS4 i hjemmet, der har gode fifs til hvordan man gør tingene nemmest, så byd endelig ind :-)

Et andet spørgsmål kunne være, om når man sætter et spil til at downloade fra en browser, som når man køber på store. Kan man så kun sætte den til at downloade til sin primære ?


Min oplevelse er at det kun er den primære der får spillet.
Det giver også fint mening, grundlæggende er tanken vist at logins uden for din primære bruges når du er på besøg ved venner, så det ville være upraktisk hvis den pludseligt pushede hele dit spilbibliotek ned når du loggede ind.

Der er også nogen praktiske overvejelser om man køber spil digtale eller på Cd.
Som du nok har læst er det mulige at dele to kontis spil på tværs af to PS4, men du kan ikke dele een kontos spil sådan at alle kan bruge dem på begge PS4.


Tak for forklaring. Ja det giver meget fin mening man ikke automatisk pusher til begge, det kunne nu være meget smart hvis man under download list i browseren kunne vælge om den skulle downloade til primær eller begge.

I mit tilfælde vil det være mig der bruger begge ps4, ihvertfald indtil videre. Men det er godt at vide hvordan det fungerer med flere brugere. Datteren vil nok snart gerne spille med egen profil.

Men super info !
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron