Forum

NAT Type 3 i spil?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

NAT Type 3 i spil?

Indlægaf SimonThorsager » lør 25 feb 2017 22:48

Under status for min internetforbindelse, på min PS4, har jeg NAT Type 2.
Men inde i spil, såsom For Honor og Ghost Wildlands Beta'en har jeg Nat Type 3/Strict.
Hvordan kan det være?
Min PS4 har statisk IP,UPnP aktiveret og DMZ til PS4.
Hvad kan skyldes dette? Mine venner kan ikke joine mig i spillene.
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf pjulledk » lør 25 feb 2017 23:53

det samme skete for mig 5-6 år siden ringede bare til telenor og så ordnede de det så jeg fik en bedere Nat hvad det en er for aner det ikke:D
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf Cena » søn 26 feb 2017 00:19

Har du prøvet bare at genstarte hele lortet? Har oplevet det et par gange BO3.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf Muppetmilker » søn 26 feb 2017 02:28

SimonThorsager skrev:Under status for min internetforbindelse, på min PS4, har jeg NAT Type 2.
Men inde i spil, såsom For Honor og Ghost Wildlands Beta'en har jeg Nat Type 3/Strict.
Hvordan kan det være?
Min PS4 har statisk IP,UPnP aktiveret og DMZ til PS4.
Hvad kan skyldes dette? Mine venner kan ikke joine mig i spillene.


Genstart din router, plejer at fikse det.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf SimonThorsager » søn 26 feb 2017 11:16

Jeg har genstartet routeren og åbnet samtlige porte, som jeg har kunnet Google mig til, skulle kunne være et problem.
I Ghost Wildlands Beta'en får jeg stadig NAT Type 3/Strict, selvom der på PS4 er NAT Type 2.
En af mine kammerater som jeg spiller med, har NAT Type 2/Moderate inde i GW Beta'en, selvom han aldrig nogensinde har rørt ved indstillingerne for hans router.
Synes det er lidt underligt da jeg har en ASUS RT-N66U, som ellers skulle være en god router.
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf Sethos » søn 26 feb 2017 13:37

Prøv at fjern DMZ og lad den kun køre UPnP. Har selv en RT AC68U hvor jeg køre Asuswrt-Merlin firmware på, der køre jeg udelukkende Merlin UPnP og får altid åben NAT på alle mine enheder. DMZ er lidt redundant med UPnP.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859

+1

Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf ikkNico » søn 26 feb 2017 14:18

Har du andre enheder online derhjemme? Fx en anden konsol. Konsoller deler nogle af de samme porte uanset generation. En port kan kun åbnes for en enhed af gangen, så hvia der sidder andre i husstanden og spiller Far Cry 3 på PC, så vil et par porte til Ubisoft være lukkede for dig.
Nogle gange beder jeg ungerne slukke Xboxen i 2 minutter, mens jeg starter min PS4 op, så får jeg alle portene. De spiller alligevel ikke online, så betyder ikke noget for dem.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf SimonThorsager » søn 26 feb 2017 22:51

Sethos skrev:Prøv at fjern DMZ og lad den kun køre UPnP. Har selv en RT AC68U hvor jeg køre Asuswrt-Merlin firmware på, der køre jeg udelukkende Merlin UPnP og får altid åben NAT på alle mine enheder. DMZ er lidt redundant med UPnP.


Jeg prøver lige at fjerne DMZ på PS4'eren og så kun benytte mig af UPnP.

ikkNico skrev:Har du andre enheder online derhjemme? Fx en anden konsol. Konsoller deler nogle af de samme porte uanset generation. En port kan kun åbnes for en enhed af gangen, så hvia der sidder andre i husstanden og spiller Far Cry 3 på PC, så vil et par porte til Ubisoft være lukkede for dig.
Nogle gange beder jeg ungerne slukke Xboxen i 2 minutter, mens jeg starter min PS4 op, så får jeg alle portene. De spiller alligevel ikke online, så betyder ikke noget for dem.


Nej, der er kun mig på adressen.
De eneste enheder på netværket er min PS4, min PC, mit TV og min mobil.

## EDIT ##
Det har ingen forskel gjort at fjerne DMZ på PS4, fjerne portene i Portforward og blot benytte mig af UPnP.
Min NAT Type er stadig Strict/3 i spillene, men Type 2 på konsollen.
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: NAT Type 3 i spil?

Indlægaf Sethos » søn 26 feb 2017 23:54

Husk at fjerne din statiske IP. UPnP virker bedste med en DHCP-assigned IP, i min erfaring. Husk samtidig at genstarte udstyret.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster