Forum

Told efter Brexit ?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Told efter Brexit ?

Indlægaf Xainz » lør 22 apr 2017 13:33

Har søgt lidt rundt, og har ikke kunne finde et præcis svar,

Hvordan er det med nethandel fra england nu, gælder reglerne for handel uden for EU? eller kan jeg sagtens bestille derfra som jeg plejer ? :)
Jeg følger ikke voldsomt meget med i de ting :P
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf klatzen » lør 22 apr 2017 14:14

I og med de stadig er en del af EU så gælder de samme regler som før.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Xainz » lør 22 apr 2017 14:22

klatzen skrev:I og med de stadig er en del af EU så gælder de samme regler som før.


Hvornår er de så ude ?, som sagt jeg følger ikke voldsomt meget med i de ting :P
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Erroneus » lør 22 apr 2017 14:36

Ja det er jo det store spørgsmål. Det ved de vist heller ikke selv og nu kommer der snart valg derover.

Men lige nu, er det stadigvæk en del af EU, så det er ikke noget problem. Hvis de træder du af EU, så kommer det an på hvad handelsaftale der bliver lavet med resten af EU.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Slimjay DK » lør 22 apr 2017 14:40

Storbritanniens premierminister, Theresa May, vil 29. marts sende et brev til EU, hvor hun indleder exit-processen, oplyser hendes talsmand ifølge flere nyhedsbureauer.

Herefter har EU og Storbritannien to år til at få betingelserne for den britiske exit på plads.

Det starter en nedtælling på to år til det britiske farvel til EU.

Briterne vil jo gerne have alle goderne uden at være en del af fællesskabet, så nu må vi se hvad der sker ... Allerede nu er pundet faldet og flere dagligvare er steget. Jeg tror de får det hårdere end vi andre gør...
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf morfar » lør 22 apr 2017 17:42

Slimjay DK skrev:Storbritanniens premierminister, Theresa May, vil 29. marts sende et brev til EU, hvor hun indleder exit-processen, oplyser hendes talsmand ifølge flere nyhedsbureauer.

Herefter har EU og Storbritannien to år til at få betingelserne for den britiske exit på plads.

Det starter en nedtælling på to år til det britiske farvel til EU.

Briterne vil jo gerne have alle goderne uden at være en del af fællesskabet, så nu må vi se hvad der sker ... Allerede nu er pundet faldet og flere dagligvare er steget. Jeg tror de får det hårdere end vi andre gør...


Jeg tror nu ikke de får det specielt svært!

Det går da meget godt for Schweiz og Norge.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Erroneus » lør 22 apr 2017 18:16

morfar skrev:Det går da meget godt for Schweiz og Norge.

De 2 lande har så også nogle helt andre ressourcer at trække på. UK er et kæmpe land i EU for handel og det har de så smadret, medmindre de kan få en masse aftaler på plads.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Vreki » lør 22 apr 2017 18:52

Slimjay DK skrev:
Briterne vil jo gerne have alle goderne uden at være en del af fællesskabet, så nu må vi se hvad der sker ... Allerede nu er pundet faldet og flere dagligvare er steget. Jeg tror de får det hårdere end vi andre gør...


Jeg kan nu helt ærligt ikke se hvorfor handelsaftalerne skal vikles ind i drømmen om et europæisk imperium.
Grundlæggende er en handelsaftale til begge parters fordel, selv om man selvfølgeligt står stærkere hvis man er flere der forhandler samlet.

Briterne får det sikkert hårdere end manden på gulvet havde forudset, men det skyldes ikke kun deres egen urealistiske forventninger.
Jeg ser også en del hævntrang og ønske om at afskrække andre med frihedsdrømme fra eurokraterne der nu ser det første brudstykke falde af deres drøm om at lave en supermagt på linje med USA.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf morfar » søn 23 apr 2017 08:42

Erroneus skrev:
morfar skrev:Det går da meget godt for Schweiz og Norge.

De 2 lande har så også nogle helt andre ressourcer at trække på. UK er et kæmpe land i EU for handel og det har de så smadret, medmindre de kan få en masse aftaler på plads.


Hvad har schweiz at trække på bortset fra chokolade? :D
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Vreki » søn 23 apr 2017 09:28

morfar skrev:
Erroneus skrev:
morfar skrev:Det går da meget godt for Schweiz og Norge.

De 2 lande har så også nogle helt andre ressourcer at trække på. UK er et kæmpe land i EU for handel og det har de så smadret, medmindre de kan få en masse aftaler på plads.


Hvad har schweiz at trække på bortset fra chokolade? :D


Naziguld og pinlige økonomiske oplysninger om eliten
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Erroneus » søn 23 apr 2017 10:23

morfar skrev:Hvad har schweiz at trække på bortset fra chokolade? :D

Man skal ikke undervurdere chokolade! Men de trækker en del penge ind fra deres lidt specielle bank sektor med banker som Credit Suisse og UBS. Men så er de også hjemland for brands som Nestlé (der laver meget andet end chokolade), Glencore og Roche. Hvis man kigger på Fortune Global 500, så er der 15 firmaer fra schweiz , hvilket placerer dem i top 7, Danmark har 1 firma, Mærsk :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf morfar » søn 23 apr 2017 19:08

Erroneus skrev:
morfar skrev:Hvad har schweiz at trække på bortset fra chokolade? :D

Man skal ikke undervurdere chokolade! Men de trækker en del penge ind fra deres lidt specielle bank sektor med banker som Credit Suisse og UBS. Men så er de også hjemland for brands som Nestlé (der laver meget andet end chokolade), Glencore og Roche. Hvis man kigger på Fortune Global 500, så er der 15 firmaer fra schweiz , hvilket placerer dem i top 7, Danmark har 1 firma, Mærsk :)


Kunne det ikke havde noget at gør med det bedre kan betale sig at drive virksomhed i Schweiz?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Told efter Brexit ?

Indlægaf Erroneus » søn 23 apr 2017 21:22

morfar skrev:Kunne det ikke havde noget at gør med det bedre kan betale sig at drive virksomhed i Schweiz?


Yes pga. deres unikke position i Europa og attraktive bankhemmelighed. Det har så også gjort landet til det dyreste land i Europa at leve i, sammen med et andet land... Norge.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster