Forum

PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf SealDK » ons 14 jun 2017 18:06

Hey,

Nogen der har erfaring fra gaming med 2 konsoller i samme hjem/ved siden af hinanden?

Jeg tænker bl.a.:

1. Findes der en liste over hvilke games, der understøtter dette setup ? (har googlet, men noget forgæves indtil nu).

2. Formoder for optimal virkning, skal der 2 eksemplarer af spillet til (mener at have læst at nogle games ikke kan køre på 2 konsoller på samme tid – hvis man altså bruger share funktionen)

3. Spiltyper: Jeg kigger i starten efter bil/racing games, da det kunne være fedt at køre ræs med en makker på 2 skærme ved siden af hinanden – Men altså any games der kan spilles i dette setup, kan have mulig interesse (deraf listen efterspurgt under pkt.1)

4. Andet man bør vide?

Al info/hjælp er værdsat, vil gerne gøre de rigtige investeringer, og ha’ den bedste glæde ud af det :D
SealDK
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Haderslev


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf Kimosabe » ons 14 jun 2017 18:32

Vi har holdt flere game aftener med 3 ps4 i samme stue, især med Racing. Hvis du har en nogenlunde internetforbindelse virker det med alle spil som har onlinedel. Jeg ved ikke hvilke der støtter egentligt LAN, men vi har aldrig haft brug for det.
Og vi har kun spillet med et eksemplar af hvert spil på hver ps4 der kører med sin egen konto.
Senest rettet af Kimosabe ons 14 jun 2017 18:33, rettet i alt 1 gang.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf Erroneus » ons 14 jun 2017 18:33

1.
Du kan bruge http://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html til at finde co-op spil med, det skal så være online co-op.

2.
Hvis det er fysiske kopier så ja. Du kan ikke bruge shareplay til at dele et spil og så samtidigt spille det, mener jeg. Er det digitale titler, kan du faktisk nøjes med en kopi, da man kan have 2 PS4 maskiner aktiveret per profil og hvis man har sat den ene PS4 sat som ens primære konsol, kan andre også bruge spillene. Det betyder også at du burde kunne nøjes med et PS+ abonnement.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf SealDK » ons 14 jun 2017 19:02

Kimosabe skrev:Vi har holdt flere game aftener med 3 ps4 i samme stue, især med Racing. Hvis du har en nogenlunde internetforbindelse virker det med alle spil som har onlinedel. Jeg ved ikke hvilke der støtter egentligt LAN, men vi har aldrig haft brug for det.
Og vi har kun spillet med et eksemplar af hvert spil på hver ps4 der kører med sin egen konto.



Tak for din melding, det lyder sgu fedt! :)

Så i spiller online og ikke LAN, hvordan sikrer i at komme ind i samme Race/Bane/Server ?

Om et par dage vil jeg have dobbelt af følgende PS4 racing games (havde 3 af dem i forvejen):

Need For Speed - Rivals
Dirt Rally
WRC 6
Drive Club

Er det nogle af disse dig og gutterne har succes med at game online, og altså joine samme spil/server, eller hvilke race spil funker det i hos dig/jer ?
SealDK
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Haderslev


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf SealDK » ons 14 jun 2017 19:08

Erroneus skrev:1.
Du kan bruge http://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html til at finde co-op spil med, det skal så være online co-op.

2.
Hvis det er fysiske kopier så ja. Du kan ikke bruge shareplay til at dele et spil og så samtidigt spille det, mener jeg. Er det digitale titler, kan du faktisk nøjes med en kopi, da man kan have 2 PS4 maskiner aktiveret per profil og hvis man har sat den ene PS4 sat som ens primære konsol, kan andre også bruge spillene. Det betyder også at du burde kunne nøjes med et PS+ abonnement.



Super Tak for dit input! :)

Skimter lige den co-optimus side lidt igennem, ikke fundet games, men måske jeg skal stille søgekriterier anderledes.

Tænker "Online Co-op" må være det som Kimosabe skriver han gør i hans svar ovenfor,
LAN/System link må så være games hvor man med eks. 2 konsoller kan linke op lokalt/LAN imellem disse 2 i spillet kun ?

Ok jeg har "desværre" købt mest fysiske versioner af spil, men godt input mht. digitale titler kan deles på 2 konsoller under 1 account - Ved du om man dog kan gå online på begge konsoller i det delte/shared digitale tittel ?


Igen tak for jeres input er guld værd!
SealDK
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Haderslev


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf Vreki » ons 14 jun 2017 19:13

Vi har to PS4 i hytten.
Som Erronous beskriver så er den ene sat som min primære konsol, hvor PSplus og alle mine digtale spil kan tilgås af hele familien
Den anden kan jeg selv spille alt på når jeg logger ind, men resten af familien kan kun bruge fysiske spil eller F2P. Og det er kun mig der kan bruge PSPlus på den.

Vi har mest spillet F2P spil sammen, da jeg ikke rigtigt gider sidde ved den lille skærm på den sekundære PS4 :wink:
Neverwinter Nights virker fint.

Bemærk forøvrigt at cooptimus har fokus på coop, altså samarbejde.
Men det du lægger op til er almindeligt online hvor man bare sidder fysisk samme sted.

Hvis jeg får tid kan jeg lige se om jeg kan få Rivals eller Driveclub til at fungere på begge konsoller, det er ikke rigtigt noget vi har prøvet før.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf Vreki » ons 14 jun 2017 19:49

Jeg kiggede lige på Rivals. Det er sådan set nemt nok at joine, når du vælger spillet kan du se de af dine venner der er online og vælge "Deltag".
Desværre kan jeg ikke teste da den ikke vil lade min ekstra bruger gå online før jeg har gennemført tutorials.

Jeg havde helt glemt hvor tung i røven EA kan være. :cry: Og også massive loading screens og en online verden hvor der er stærkt begrænset muligheder for rent faktisk at møde dine venner selv om i er på den samme bane.
Jeg tror ikke i vil få megen fornøjelse af det til en fællesaften.

Driveclub har jeg ikke længere installeret, men jeg prøvede lige WipeOut i stedet.
Det fungere helt fint, den ene starter et online spil og sender en invite, så joiner den anden af sig selv når han acceptere. Umiddelbart ser jeg heller ingen problemer online i selve spillet.

Og det er altså fra to PS4 der er tilsluttet det samme netværk via en Router med UPnP
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf Kimosabe » ons 14 jun 2017 20:03

SealDK skrev:
Kimosabe skrev:Vi har holdt flere game aftener med 3 ps4 i samme stue, især med Racing. Hvis du har en nogenlunde internetforbindelse virker det med alle spil som har onlinedel. Jeg ved ikke hvilke der støtter egentligt LAN, men vi har aldrig haft brug for det.
Og vi har kun spillet med et eksemplar af hvert spil på hver ps4 der kører med sin egen konto.



Tak for din melding, det lyder sgu fedt! :)

Så i spiller online og ikke LAN, hvordan sikrer i at komme ind i samme Race/Bane/Server ?

Om et par dage vil jeg have dobbelt af følgende PS4 racing games (havde 3 af dem i forvejen):

Need For Speed - Rivals
Dirt Rally
WRC 6
Drive Club

Er det nogle af disse dig og gutterne har succes med at game online, og altså joine samme spil/server, eller hvilke race spil funker det i hos dig/jer ?


Vi spiller kun spil hvor vi kan have private matches. De spil vi bruger tid på er:

F1 2017
Project Cars
(Dirt Rally) - kan faktisk ikke huske om vi fik det prøvet..

Næste gang satser vi på at Flatout 4 er en del af dem der skal spilles.

Hvis man ikke kan spille private eller justere sin lobby til det antal man er, så spiller vi dem ikke. Vi gider ikke have andre ind når vi kører :-)
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf SealDK » ons 14 jun 2017 21:09

Vreki skrev:Jeg kiggede lige på Rivals. Det er sådan set nemt nok at joine, når du vælger spillet kan du se de af dine venner der er online og vælge "Deltag".
Desværre kan jeg ikke teste da den ikke vil lade min ekstra bruger gå online før jeg har gennemført tutorials.

Jeg havde helt glemt hvor tung i røven EA kan være. :cry: Og også massive loading screens og en online verden hvor der er stærkt begrænset muligheder for rent faktisk at møde dine venner selv om i er på den samme bane.
Jeg tror ikke i vil få megen fornøjelse af det til en fællesaften.

Driveclub har jeg ikke længere installeret, men jeg prøvede lige WipeOut i stedet.
Det fungere helt fint, den ene starter et online spil og sender en invite, så joiner den anden af sig selv når han acceptere. Umiddelbart ser jeg heller ingen problemer online i selve spillet.

Og det er altså fra to PS4 der er tilsluttet det samme netværk via en Router med UPnP



Hey Vreki, Tak for dine indlæg, dejligt med noget respons til det jeg gerne vil igang med på PS4 :)


Fedt du lige checkede Rivals, mange tak! Og ja ok, måske det bliver svært at finde hinanden derinde selvom det er samme server/game, hmmmm - med mindre begge måske registerer sig som cops, og jagter sammen måske?

Wipeout, har lige opdaget det er ude til PS4, tænker det er det samme som på PSX helt tilbage ? - Så vidt jeg husker var det rimeligt godt og underholdende, selvom det ikke er standard "køretøjer" :) (mindes musikken var super fed også hehe) - måske skal jeg købe det så, noterer det til listen af mulige spil til køb x 2, tak for meldingen de - og lyder til at joine er let i det, fedt!



Det der med at share som i taler om herinde, skal jeg have sat op, nu hvor jeg har 2 konsoller - dog tænker jeg, at jeg nok alligevel opretter en ny/konto mere, da min eksisterende konto ikke inkluderer en masse digitale versioner af spilene - alle min PS4 spil er på købte diske, så kommer alligevel ikke til at kunne dele spil via share funktionen, da mine spil ikke er digitale ;(


Ville dette her måske virke?:

A. 2 konsoller
B. Bruge min eksisterende konto på begge
C. Registrere den ene konsol som primær
D. Have 2 fysiske eksemplarer af det samme spil
E. Gå online i dette spil på begge konsoller
F. Herved UNDGÅ at skulle betale for en PLUS konto mere ?
SealDK
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Haderslev


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf SealDK » ons 14 jun 2017 21:15

Kimosabe skrev:
SealDK skrev:
Kimosabe skrev:Vi har holdt flere game aftener med 3 ps4 i samme stue, især med Racing. Hvis du har en nogenlunde internetforbindelse virker det med alle spil som har onlinedel. Jeg ved ikke hvilke der støtter egentligt LAN, men vi har aldrig haft brug for det.
Og vi har kun spillet med et eksemplar af hvert spil på hver ps4 der kører med sin egen konto.



Tak for din melding, det lyder sgu fedt! :)

Så i spiller online og ikke LAN, hvordan sikrer i at komme ind i samme Race/Bane/Server ?

Om et par dage vil jeg have dobbelt af følgende PS4 racing games (havde 3 af dem i forvejen):

Need For Speed - Rivals
Dirt Rally
WRC 6
Drive Club

Er det nogle af disse dig og gutterne har succes med at game online, og altså joine samme spil/server, eller hvilke race spil funker det i hos dig/jer ?


Vi spiller kun spil hvor vi kan have private matches. De spil vi bruger tid på er:

F1 2017
Project Cars
(Dirt Rally) - kan faktisk ikke huske om vi fik det prøvet..

Næste gang satser vi på at Flatout 4 er en del af dem der skal spilles.

Hvis man ikke kan spille private eller justere sin lobby til det antal man er, så spiller vi dem ikke. Vi gider ikke have andre ind når vi kører :-)



Hey Kimosabe, super melding takker!

Fedt at vide F1 2017 + Project Cars, kan køre private (vel næsten LAN games - eller i justerer i lobby som du skrev), ret fedt at vide - jeg kommer til at investere i lidt games, men kan jo ikke købe det hele desværre :D - Så rigtigt fedt at vide disse 2 games, kan man spille private, super tak!!!

Flatout 4 har jeg lige bestilt, godt nok kun 1 spil - hvis du får erfaring med det (eller andre games, man kan køre "private/justere lobby", ville det være fedt hvis du deler din erfaring herinde, tak igen!!!
SealDK
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Haderslev

+1

Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf Vreki » ons 14 jun 2017 21:18

Den logger dig automatisk af den første konsol når du logger på den anden.

Men det du kan gøre er at bruge en anden konto på din primære konsol. På den konsol vil alle konti alligevel have adgang til psplus.

Og så logger du på med din normale konto på den sidste konsol. Da det er den konto der ejer psplus vil den stadigt kunne bruge det selv om det ikke er på den primære konsol.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf SealDK » ons 14 jun 2017 21:32

Vreki skrev:Den logger dig automatisk af den første konsol når du logger på den anden.

Men det du kan gøre er at bruge en anden konto på din primære konsol. På den konsol vil alle konti alligevel have adgang til psplus.

Og så logger du på med din normale konto på den sidste konsol. Da det er den konto der ejer psplus vil den stadigt kunne bruge det selv om det ikke er på den primære konsol.



Hmmmmm virker godt nok lidt krydret, men bliver vel lettere når man for afprøvet at sætte det op.

Men tænker jeg er nogenlunde med på hvad du forklarer mig, dvs. jeg kan godt undgå at købe en plus konto mere + komme online i et spil på begge konsoller samtidigt, hvis jeg gør som du lige har beskrevet ?
SealDK
Niveau 0
 
Indlæg: 8
By: Haderslev


Re: PS4 – Gaming med 2 konsoller ?

Indlægaf BizzyVaping » tors 15 jun 2017 06:36

SealDK skrev:
Vreki skrev:Den logger dig automatisk af den første konsol når du logger på den anden.

Men det du kan gøre er at bruge en anden konto på din primære konsol. På den konsol vil alle konti alligevel have adgang til psplus.

Og så logger du på med din normale konto på den sidste konsol. Da det er den konto der ejer psplus vil den stadigt kunne bruge det selv om det ikke er på den primære konsol.



Hmmmmm virker godt nok lidt krydret, men bliver vel lettere når man for afprøvet at sætte det op.

Men tænker jeg er nogenlunde med på hvad du forklarer mig, dvs. jeg kan godt undgå at købe en plus konto mere + komme online i et spil på begge konsoller samtidigt, hvis jeg gør som du lige har beskrevet ?

Jeps det er sådan det fungere og det er super let at få op og kører. Bruger det selv sådan da jeg har 2 ps4ere.

Det er super sjovt hvis man har en kammerat på besøg at spille f.eks battlefield hvor begge konsoller kan Være online på samme server over 1 internet forbindelse og med 1 plus abonnement.

Det kræver selvfølgeligt at man har enten psstore versionen af spillet eller 2 fysiske eksemplarer af spillet + en internet forbindelse som ikke er alt for sløv ☺
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster