Forum

Fibia og NAT-type 3

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Fibia og NAT-type 3

Indlægaf tue69 » fre 28 jul 2017 22:29

Hey folkens.

Jeg har netop i dag haft en fyr fra Fibia ude og installere en ny router, således at jeg er klar til at komme med på fiber-bølgen i vores nye hus.

Jeg kan dog se, at uanset hvad i alverden jeg gør (port forwarding m.m.) ikke kan komme fra NAT type 3 til type 2 på min PS4.

Er der andre Fibia (Waoo) kunder, der har haft denne udfordring. Routeren er af typen Icotera i5801.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf Volpi » fre 28 jul 2017 22:48

Ja det problem havde jeg - jeg husker ikke de tekniske termer i skrivende stund, men de kunne fikse det ved kundeservice
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf Erroneus » lør 29 jul 2017 00:06

De bruger sandsynligvis carrier grade nat, hvilket betyder at du deler ekstern IP adresse med en bunke andre Fibia (Waoo) kunder og det giver sådan problemer.

Tag fat i dem, som Volpi skriver, og sig du vil have din egen dynamiske IP. For hr. og fru jensen er CGN ikke et problem, men for folk der skal tilgå udstyr udefra eller bruger game og voice services giver det lidt problemer, men det kan som sagt fixes ved man tager fat i dem.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf Vreki » lør 29 jul 2017 01:44

Jeg har ikke selv problemer med mit Fibia, men det er et ældre setup uden integreret Router.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf tue69 » lør 29 jul 2017 06:47

Det sjove er, at den først skiftede til NAT type 3 da jeg fik skiftet den ældre router ud med en ny i går.

Men tror desværre der er noget om snakken med, at det kræver en dynamisk IP, og det tager de sig sikkert godt betalt for.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus

+1

Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf Livekiller1992 » lør 29 jul 2017 09:43

tue69 skrev:Det sjove er, at den først skiftede til NAT type 3 da jeg fik skiftet den ældre router ud med en ny i går.

Men tror desværre der er noget om snakken med, at det kræver en dynamisk IP, og det tager de sig sikkert godt betalt for.


Jeg har også fibia og havde problemet.
I det jeg har haft de udfordringer før fik jeg lavet deres router om til en "bridge" og har sat min egen router på. Deres standard routere er noget værre hø
Livekiller1992
Niveau 0
 
Indlæg: 3
By: Havdrup


Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf Erroneus » lør 29 jul 2017 10:01

tue69 skrev:Det sjove er, at den først skiftede til NAT type 3 da jeg fik skiftet den ældre router ud med en ny i går.

Men tror desværre der er noget om snakken med, at det kræver en dynamisk IP, og det tager de sig sikkert godt betalt for.

Så vidt jeg har forstået fra venner som har Fibia, så tager de ikke ekstra for man skal have sin egen dynamisk IP. De tager ekstra for det, hvis man vil have fast IP. Men det kan have ændret sig.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg


Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf tue69 » lør 29 jul 2017 12:44

Fibia løste det ved at lave min Fibia router til en switch og give mig dynamisk offentlig IP.

NAT er nu på 2 igen
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus

+1

Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf Volpi » lør 29 jul 2017 14:36

Jeg havde tidligere på året lidt udfordringer med netdækningen herhjemme og havde i den forbindelse flere forskellige opstillinger. Hver gang havde jeg en yderst kompetent og ikke mindst urimelig tålmodig med arbejder i røret.
Den ene gang en kvinde på 32 som virkelig hang i. Hun var i røret vel en time, imens jeg prøvede forskelligt at.
Hun tilbød endda at stille det op personligt, såfremt jeg havde friskkværnet kaffe klar;).
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+1

Re: Fibia og NAT-type 3

Indlægaf tue69 » lør 29 jul 2017 15:10

Jeg havde samme oplevelse, hvilket afstedkom lidt positivt feedback til diverse rating-sites.

Medarbejderen var tålmodig og kompetent og var klar til at guide mig igennem router-køb, port-forwarding og indstilling på PS4.

Nu er jeg heldigvis godt velbevandret i opsætning af disse ting men derfor var min oplevelse nu stadigvæk meget positiv.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster