Forum

Apps på PS4 virker ikke

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Andreas93 » søn 10 sep 2017 17:27

Hej alle sammen!

Konen har det problem på hendes PS4 at hendes apps ikke virker (Netflix, DRTV osv,)

Så snart hun kommer ind i en app, kan hun ikke bevæge sig. Altså hun kan hverken trykke til den ene eller anden side eller godkend eller noget. Den fryser totalt, og det eneste hun kan er at gå ud af appen ved at holde PlayStation knappen nede Og det er alle apps. Netflix, DR, viaplay, HBO, youtube

Hun/vi har prøvet at afinstallere apps og installere igen, teste internetforbindelse, nulstille indstillinger, tjekket for opdateringer af apps,

Er der nogen der kan hjælpe her?

På forhånd tak!
Andreas93
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Lassefar76 » man 11 sep 2017 01:24

Og hun har selvfølgelig den nyeste software version til maskinen ?
----- We're gonna need a bigger boat. -----
Lassefar76
Niveau 3
 
Indlæg: 245

+1

Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Andreas93 » man 11 sep 2017 15:47

Lassefar76 skrev:Og hun har selvfølgelig den nyeste software version til maskinen ?



Det har hun ja
Andreas93
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Erroneus » man 11 sep 2017 16:35

Det skulle vel ikke være fordi kontoen er oprettet som en sub-konto, fordi man har sat en alder på under 18 år, evt. ved en fejl.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Andreas93 » tirs 12 sep 2017 09:04

Erroneus skrev:Det skulle vel ikke være fordi kontoen er oprettet som en sub-konto, fordi man har sat en alder på under 18 år, evt. ved en fejl.


Men er det muligt at gøre det uden en hovedkonto? Det er hendes egen PS4 og hun har kun sin egen konto på den
Andreas93
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Erroneus » tirs 12 sep 2017 15:37

Andreas93 skrev:
Erroneus skrev:Det skulle vel ikke være fordi kontoen er oprettet som en sub-konto, fordi man har sat en alder på under 18 år, evt. ved en fejl.


Men er det muligt at gøre det uden en hovedkonto? Det er hendes egen PS4 og hun har kun sin egen konto på den

Nej, det kræver en anden konto har oprettet den for hende, hvis jeg husker rigtigt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Mikkelsen007 » ons 10 jan 2018 01:14

Fandt du nogensinde ud af problemet??
Står nemlig med samme problem :/
Mikkelsen007
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf BizzyVaping » ons 10 jan 2018 08:06

Har du prøvet at "Rebuild database/Gendan database" fra fejlsikret tilstand menuen?

Du får maskinen i fejlsikret tilstand ved at holde power knappen inde når du tænder den. Knappen skal holdes indtil du har hørt 2 bip. Første bip lige når du trykker knappen ned og andet bip ca 5 sekunder senere.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf HEADSTAR » tirs 16 jan 2018 14:40

Jeg oplever det samme med Dying light, dee bliver jeg smidt helt ud af spillet.

Der kom en opdatering som hjalp på Adr1ft.

Jeg har også samme problem med de andre applikationer. Og især Spotify er et problem, tror problemet skyldes mit hotspot og mobilen jeg bruger.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Erroneus » tirs 16 jan 2018 15:17

HEADSTAR skrev:Jeg oplever det samme med Dying light, dee bliver jeg smidt helt ud af spillet.

Der kom en opdatering som hjalp på Adr1ft.

Jeg har også samme problem med de andre applikationer. Og især Spotify er et problem, tror problemet skyldes mit hotspot og mobilen jeg bruger.

Bortset fra dit problem overhovedet ikke minder om det som er beskrevet her i tråden.

Men ja, hvis du kører på hotspot via et mobilt modem, så er det ikke en stabil forbindelse.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf HEADSTAR » tirs 16 jan 2018 15:31

Erroneus skrev:
HEADSTAR skrev:Jeg oplever det samme med Dying light, dee bliver jeg smidt helt ud af spillet.

Der kom en opdatering som hjalp på Adr1ft.

Jeg har også samme problem med de andre applikationer. Og især Spotify er et problem, tror problemet skyldes mit hotspot og mobilen jeg bruger.

Bortset fra dit problem overhovedet ikke minder om det som er beskrevet her i tråden.

Men ja, hvis du kører på hotspot via et mobilt modem, så er det ikke en stabil forbindelse.


Så mon ikke der er derfor at jeg også har de samme problemer med Netflix, HBO og Viaplay som er nævnt øverst oppe 8)
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Erroneus » tirs 16 jan 2018 17:57

Men det var ikke det du skrev, du skriver:

"Jeg oplever det samme med Dying light, dee bliver jeg smidt helt ud af spillet. "

Men det er ikke det problem som der bliver beskrevet her i tråden. Hvis du også oplever at apps som DR, Netflix FRYSER, så man ikke kan vælge noget i de apps, men så skriv da det, vi er jo ikke tankelæsere.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Apps på PS4 virker ikke

Indlægaf Andreas93 » ons 17 jan 2018 23:28

Hey en update på det oprindelige problem. Det blev løst ved at nulstille alt og problemet har ikke været der siden.
Andreas93
Niveau 2
 
Indlæg: 149

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster