Forum

Bil køb hjælp

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Bil køb hjælp

Indlægaf armorking » søn 01 okt 2017 18:13

Hej alle .

Det er første gang jeg køber en ny bil og har brug for råd . Fandt en bil jeg skal købe til 120.000 kr og problemmet er at forhandler ikke giver garanti for noget som helst , hans grund er at bilen er under deres standard og han ikke tjene noget på den :^o er det overhovedet det værd at man risikere sine penge på , har selv været forbi dem og prøve bilen og 3 lampe lyste og bilen gik i stå , han har fikset det nu siger han og alligevel er der ikke garanti på de ting han har lavet O_o
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Dummiz » søn 01 okt 2017 18:23

LAD BILEN STÅ. gå til en forhandler der giver garanti. En bil til 120.000,- plejer forhandlerne gerne at ville give lidt garanti på. Hvis lamperne lyser og bilen går ud så lad for alt i verden bilen stå. KØB DEN IKKE!!!
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup

+2

Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Trekamp » søn 01 okt 2017 18:31

Lad mig lige forstå dig ret; du er ved at købe fabriksny bil og sælger giver ikke garanti?

Jeg ville nok umiddelbart anbefale et andet forum.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Volpi » søn 01 okt 2017 18:33

Ny bil og ingen garanti - burde give sig selv. Væk derfra og især oven på den argumentation også
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Erroneus » søn 01 okt 2017 18:35

Du er altid sikret en 2 års reklamationsret, men hør på Dummiz, gå nu langt uden om det.

Hvis det er en ny bil, så skal der være den garanti på som mærket giver.
https://fdm.dk/alt-om-biler/dine-rettig ... -pa-ny-bil

Men seriøst, find dig en anden bil, der er masser af muligheder.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Rene1980 » søn 01 okt 2017 19:03

Sælger, såfremt det er en forhandler, vil ikke kunne komme udenom at skulle stille 2 års garanti/reklamationsret på bilen. Flere forhandlere forsøger sig nogle gange med "sælges for kunde" og engros "kun til CVR-nummer". Det er typisk hvis sælger er usikker på bilens stand.

Jeg ville gå langt uden om en bil hvor 3 advarselslamper lyser selvom sælger har "repareret" disse fejl og stadig ikke vil stille en garanti. Det lugter langt væk af at bilen er misligholdt.

Hvilken bil drejer det sig om?
Ud fra det beskrevede så må det være en brugt bil.

Jeg har nogle gange forhandlet mig til at få en FDM kontrol på bilen inkluderet i handlen. Sælger betaler 50% af testen men dækker samtlige fejl.
Rene1980
Niveau 1
 
Indlæg: 85

+1

Re: Bil køb hjælp

Indlægaf armorking » søn 01 okt 2017 19:18

Rene1980 skrev:Sælger, såfremt det er en forhandler, vil ikke kunne komme udenom at skulle stille 2 års garanti/reklamationsret på bilen. Flere forhandlere forsøger sig nogle gange med "sælges for kunde" og engros "kun til CVR-nummer". Det er typisk hvis sælger er usikker på bilens stand.

Jeg ville gå langt uden om en bil hvor 3 advarselslamper lyser selvom sælger har "repareret" disse fejl og stadig ikke vil stille en garanti. Det lugter langt væk af at bilen er misligholdt.

Hvilken bil drejer det sig om?
Ud fra det beskrevede så må det være en brugt bil.

Jeg har nogle gange forhandlet mig til at få en FDM kontrol på bilen inkluderet i handlen. Sælger betaler 50% af testen men dækker samtlige fejl.



Ja han sælger den kun til CVR , det er en BMW 320 med mange udstyr , han siger , han fik den i bytte handel og han vil ikke tjene noget på den alligevel , derfor er den så billig samlignet med andre sælgere
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Dummiz » søn 01 okt 2017 19:30

120000 så tjener han også rigeligt på den bil. De sælger sku ikke en bil uden at tjene på det. Køb en anden.
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup

+1

Re: Bil køb hjælp

Indlægaf armorking » søn 01 okt 2017 19:32

tak for råd alle sammen , jeg dropper den bare og finder anden medmindre han giver minimum 1 års garanti :)
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV


Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Dummiz » søn 01 okt 2017 19:39

armorking skrev:tak for råd alle sammen , jeg dropper den bare og finder anden medmindre han giver minimum 1 års garanti :)


Jeg vil sige uanset garanti eller ej så skal man ikke købe en bil der går ud hvor 3 lamper lyser. Spild af 120.000
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup

+1

Re: Bil køb hjælp

Indlægaf Erroneus » søn 01 okt 2017 19:54

armorking skrev: han siger , han fik den i bytte handel og han vil ikke tjene noget på den alligevel , derfor er den så billig samlignet med andre sælgere


Åh haha, det er så klassisk brugtvogns-forhandler trick, så det gør helt ondt :lol:

Naturligvis vil han tjene på en bil, lige meget hvordan han har fået den. Det siger han kun for at dække over den lave pris rigtige årsag, standen på bilen.

Held og lykke med at finde en anden bil :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron