Forum

PC til ca 3k?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PC til ca 3k?

Indlægaf morfar » søn 26 nov 2017 23:57

Min nevø ønsker sig en stationær pc der kan trække counterstrike.

Kan man få en sådan til ca 3000 kr? Incl mus, tastatur, højtalere og skærm? Bygger den gerne selv.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PC til ca 3k?

Indlægaf Erroneus » man 27 nov 2017 00:52

Så skal du ud på brugtmarkedet. Det er ikke muligt fra ny af, specielt ikke med skærm til også.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PC til ca 3k?

Indlægaf Maethiel » man 27 nov 2017 01:14

Højtalere?

Der er ikke meget idé i højtalere til en computer der skal bruges til et multiplayer online spil. Et headset med mikrofon er klart at foretrække :)
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: PC til ca 3k?

Indlægaf morfar » man 27 nov 2017 08:58

Maethiel skrev:Højtalere?

Der er ikke meget idé i højtalere til en computer der skal bruges til et multiplayer online spil. Et headset med mikrofon er klart at foretrække :)


Han har vist allerede headset klar. Højtalere er nok mere for at kunne høre musik på værelset.

Troede egentligt at meget svage pc’ere kunne trække counterstrike?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PC til ca 3k?

Indlægaf morfar » man 27 nov 2017 09:06

Ville sådan en her kunne klare jobbet?

CPU: AMD Phenom II X4 - 965 @ 3.41 GHz
RAM: 8 GB
Bundkort: Asus M4A79T Deluxe
Grafik: Nvidia GeForce GTX 560
HDD: 1 TB
Netværk: Wi-Fi
PSU: 620 W
OS: Windows 10 Pro
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PC til ca 3k?

Indlægaf Rytteren » man 27 nov 2017 10:42

Jeg følger lige med. Knægten vil gerne have en pc. Minecraft, CS:GO og PUBG.. Hvor meget skal man kaste efter en maskine der kan klare det. (tastatur, headset, mus og skærm mm. er klaret..)

Guide me pslife orakler.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PC til ca 3k?

Indlægaf Maethiel » man 27 nov 2017 11:46

Rytteren skrev:Jeg følger lige med. Knægten vil gerne have en pc. Minecraft, CS:GO og PUBG.. Hvor meget skal man kaste efter en maskine der kan klare det. (tastatur, headset, mus og skærm mm. er klaret..)

Guide me pslife orakler.


PUBG er ret krævende. Min lillebror har en MSI gamer stationær til 7000kr, som trækker det, men ikke uden hosten.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar

Re: PC til ca 3k?

Indlægaf Erroneus » man 27 nov 2017 11:56

morfar skrev:Troede egentligt at meget svage pc’ere kunne trække counterstrike?


Det kommer an på udgaven. CS:Go, som er den alle spiller i dag, kræver noget mere end den helt gamle Counter-strike. Nej det kræver ikke den store gaming PC, men der skal være lidt hardware i som kan trække spil :)

Maskinen du skriver der, vil godt kunne trække CS GO ganske fint.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PC til ca 3k?

Indlægaf Erroneus » man 27 nov 2017 12:00

Maethiel skrev:
Rytteren skrev:Jeg følger lige med. Knægten vil gerne have en pc. Minecraft, CS:GO og PUBG.. Hvor meget skal man kaste efter en maskine der kan klare det. (tastatur, headset, mus og skærm mm. er klaret..)

Guide me pslife orakler.


PUBG er ret krævende. Min lillebror har en MSI gamer stationær til 7000kr, som trækker det, men ikke uden hosten.

Yup PUBG er forfærdeligt optimeret, så det kræver faktisk en ganske oki maskine, specielt er den glad for CPU, mere end man forventer og faktisk også RAM.

Jeg har en snart 6 år gammel PC, med en godt overclocket CPU og et AMD kort il omkring 2k, den trækker den oki, men heller ikke fantastisk.

Så det hedder en maskine omkring 6-7k., for at trække PUBG fornuftigt. Noget I5 CPU med 16GB ram, og nu hvor det er PUBG, hvor det kører lidt bedre på Nvidia kort, så minimum GTX1060 6GB grafikkort.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PC til ca 3k?

Indlægaf Vreki » man 27 nov 2017 12:34

Hvor er jeg glad for at jeg er stået af det ræs :D

Men lige en bemærkning angående en AMD Phenom II X4.
Det er jo hardware fra 2009. Hvis det er en stor en-gang-i-livet gave som f.eks en konfirmationsgave så ville jeg være betænkeligt på at brænde den af på noget der er både slidt og forældet.

Der er vist aldrig andet der er brændt af for mig en strømforsyninger, men jeg har også råd til at være selvforsikret så for mig betød det ikke andet end lidt nedetid.

Det er ikke fordi jeg kan pege på et bedre alternativ, det er mere det grundlæggende spørgsmål om ikke han vil få mere værdi for pengene med en anden gave end en "skrot-pc". Især hvis han ikke selv har råd til at reparere på den.
Det er noget andet hvis man allerede har et arvestykke stående i et hjørne som han kan overtage.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PC til ca 3k?

Indlægaf morfar » man 27 nov 2017 16:39

Vreki skrev:Hvor er jeg glad for at jeg er stået af det ræs :D

Men lige en bemærkning angående en AMD Phenom II X4.
Det er jo hardware fra 2009. Hvis det er en stor en-gang-i-livet gave som f.eks en konfirmationsgave så ville jeg være betænkeligt på at brænde den af på noget der er både slidt og forældet.

Der er vist aldrig andet der er brændt af for mig en strømforsyninger, men jeg har også råd til at være selvforsikret så for mig betød det ikke andet end lidt nedetid.

Det er ikke fordi jeg kan pege på et bedre alternativ, det er mere det grundlæggende spørgsmål om ikke han vil få mere værdi for pengene med en anden gave end en "skrot-pc". Især hvis han ikke selv har råd til at reparere på den.
Det er noget andet hvis man allerede har et arvestykke stående i et hjørne som han kan overtage.


Jeg fik den for 1500 kr og den skal bare kunne trække Counter Strike. Så kan jeg selv løbende skifte ud for ham, hvis han får brug for mere power.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster