Forum

Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf stighvalrossen » lør 23 dec 2017 17:07

Hey folkens.
Beklager hvis der er har været postet noget lignende før.

Jeg købte min PS4 slim m 1tb hard drive for 3-4 måneder siden.

Indtil for nylig har den kørt upåklageligt.
Stort set alle spil jeg starter op er AGES om at gå i gang, hvis de ikke crasher og giver en fejlmelding.

Uncharted 4 (ved godt det er et krævende spil) kørte fint til at starte med. var lidt lang tid om at loade osv, men det trækker jo også på alle maskinens kræfter. Men nu efter at have spillet ca. 15 kapitler af spillet (over halvvejs) ser teksturer helt nedskalerede ud, animationer glitcher, lyden hopper ud osv... Det kulminerede i at spillet fik en fejlkode (som jeg ikke fik skrevet ned.. dumt, I know), der sagde at der var fejl på, at jeg skulle slette spillet og installere igen.
Men jeg har på fornemmeren der er noget andet galt med min PS4, da jeg har prøvet at sørge for at stille den så den ikke overheater for meget, harddisken er kun cirka fyldt 200 gb ud af 1tb op, og som sagt - alle spil er en krig om at starte op.
Jeg har prøvet at tage "topdækslet" af maskinen, og det ser ikke ud som om der er beskidt nede ved blæseren.
Nogle bud på hvad jeg skal gøre for at få den op at køre fint igen :) ?
stighvalrossen
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: København N


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf HEADSTAR » lør 23 dec 2017 20:07

Hvor gammel er din maskine siden du har skilt den ad?
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf Erroneus » søn 24 dec 2017 00:46

Du kan naturligvis prøve en total nulstilling af den, inden du gør noget mere drastisk. Men ellers må du finde kvitteringen frem og ind med den, hvor du har købt den.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf BizzyVaping » søn 24 dec 2017 08:49

Det kunne lyde som om din harddisk nok er defekt. Det er lidt uheldigt at du selv har skildt den ad. Butikken vil nok sende den til rep, og jeg kan forestille mig at du vel har brudt en eller anden plombering for at komme ind og kunne se blæserne?

Men den gode nyhed HVIS det bare er harddisken er, at den er let selv at skifte til en ny (eventuelt en hurtigere eller med større kapacitet)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf Erroneus » søn 24 dec 2017 11:04

Så vidt jeg husker, kan man på slim modellen tage toppen af og komme ind til blæseren, uden at bryde garantien og en plombering :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf HEADSTAR » søn 24 dec 2017 11:09

Erroneus skrev:Så vidt jeg husker, kan man på slim modellen tage toppen af og komme ind til blæseren, uden at bryde garantien og en plombering :)


Dejligt med lækker info :D
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+1

Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf stighvalrossen » søn 24 dec 2017 12:17

HEADSTAR skrev:Hvor gammel er din maskine siden du har skilt den ad?


Købte den fra ny for 3-4 måneder siden :)
stighvalrossen
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: København N


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf stighvalrossen » søn 24 dec 2017 12:19

Erroneus skrev:Du kan naturligvis prøve en total nulstilling af den, inden du gør noget mere drastisk. Men ellers må du finde kvitteringen frem og ind med den, hvor du har købt den.


Damn.. håber ikke det bliver nødvendigt at returnere/bytte.
Men hvis jeg skal nulstille, er der noget sted man kan lave backup i cloud, i stedet for på et flashdrive? :)
stighvalrossen
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: København N


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf stighvalrossen » søn 24 dec 2017 12:23

BizzyVaping skrev:Det kunne lyde som om din harddisk nok er defekt. Det er lidt uheldigt at du selv har skildt den ad. Butikken vil nok sende den til rep, og jeg kan forestille mig at du vel har brudt en eller anden plombering for at komme ind og kunne se blæserne?

Men den gode nyhed HVIS det bare er harddisken er, at den er let selv at skifte til en ny (eventuelt en hurtigere eller med større kapacitet)


Damn.. hvis det er tilfældet, er der jo ikke så meget at gøre... andet end at prøve at nulstille, og ellers returnere den eller skifte harddisken.

Og som det rigtigt nok bliver påpeget, så kan man tage toppen af ps4 slim uden at bryde plombering
stighvalrossen
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: København N


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf stighvalrossen » søn 24 dec 2017 12:26

Mange tak for hurtigt svar indtil videre! :)

Jeg må prøve at starte med at backe savegames/osv op og derefter nulstille ps.
Hvis ikke det virker, må jeg hive fat i den webshop jeg købte fra.

Nogen af jer der ved om man kan backe up i en form for cloud, og så hente ned derfra igen når ps er i live igen... i stedet for på et flash drive? :)
stighvalrossen
Niveau 0
 
Indlæg: 5
By: København N


Re: Langsom, crashes, glitches ps4 slim

Indlægaf Erroneus » søn 24 dec 2017 12:29

Hvis du har PS Plus, kan du lave backup til det. Hvis ikke, så er det til en USB nøgle.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster