Forum

Fejlkode: Død HDD

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Fejlkode: Død HDD

Indlægaf CvKM20 » lør 23 dec 2017 21:56

Hej alle.

Jeg sidder her med en god ven, der er ret ulykkelig over, at hendes PlayStation 4 Pro sandsynligvis er stået af.

Hun sidder og spiller Grand Theft Auto 5, og midt i spillet crasher den med grafikfejl og lukker helt ned, altså som i slukker helt. Hun prøver at få liv i den igen, kun for at blive mødt af fejlkoden CE-34335-8, hvilket vi fandt ud af var manglende registrering af en harddisk. Med andre ord, tror vi at harddisken er stået af og er lukket ned, hvorfor den skriver dette. Er der nogle af jer kloge hoveder, der kan bekræfte dette? Selvom vi føler os ret sikre.

Fejlkoden siger, at man kan prøve at tage alle kabler fra, tage harddisken ud, sætte den i igen og prøve at starte maskinen op. Men hun kan ikke få låget af, og mangler en skruetrækker til selve skruen som holder harddisken endeligt på plads.

Nuvel, hun fandt kvitteringen og den skal nok byttes. Men jeg tænker bare... Hvad kan hun forvente? Bytter de den med det samme, altså så hun får en ny med hjem, eller skal den sendes til reparation? Jeg er selv rimelig sikker på, at de giver hende en ny med det samme, da harddiske (har jeg ihvertfald hørt mange gange, og selv erfaret) er tæt på umulige at reparere. Det havde nok været noget andet, hvis det var grafikkortet. Men en smule tvivl har jeg også, da en harddisk i en PlayStation 4 er ret nem at udskifte, det er jo som sagt bare lågen og 4-5 skruer, så er den ude, så en del af mig siger også, at Sony vil kræve en reparation, hvor de udskifter harddisken. Forresten, så kan det nævnes at maskinen er købt i en Bilka omkring juletid 2016.

En sidste ting... Hvis alting fejler, og hun ikke kan få en ny, så har jeg selv foreslået at vi skifter harddisken ud, med en ny hun køber. Hvordan fungerer det? Kan man overhovedet få en ny til at køre uden problemer, når den gamle er død? Jeg tænker at hun mister sine savegames, medmindre hun har uploadet dem til skyen, da hun jo ikke kan få adgang til harddiskens indhold. Men ellers burde man jo godt kunne udskifte harddisken, tænker jeg, da det vel er nemt nok at sætte en ny en i, boote den op, vælge systemopdatering fra en USB-nøgle, og så videre derfra. Eller hvad?

Giv endeligt jeres besyv med, omkring hele denne affære. Ellers bliver det nogle ret trælse sidste dage, for hende.
CvKM20
Niveau 2
 
Indlæg: 104


Re: Fejlkode: Død HDD

Indlægaf frimann80 » lør 23 dec 2017 23:17

Er ret sikker på de ikke bare ombytter den, da de ikke kan se hvad fejlen er før den har været på værksted. Men har før taget fejl da.
frimann80
Niveau 5
 
Indlæg: 854
By: Glostrup


Re: Fejlkode: Død HDD

Indlægaf Erroneus » søn 24 dec 2017 00:44

Det svinger vist lidt fra butik til butik, men jeg de sager jeg har hørt, der ryger de til reparation. Og ja reparation i det her tilfælde er så en ny harddisk, som er simpelt eller en hel ny konsol.

Du kan sagtens selv smide en harddisk i den, det er tilladt, også inden for garantien. Der skal en 2,5" sata disk i, og ja firmwaren skal indlæses fra en USB nøgle.

Ang. savedata, så ja de er væk, medmindre som du nævner at de er blevet uploadet til PS Plus.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 12 gæster

cron