Forum

PS4 Pro larmer meget.

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf SimonThorsager » man 01 jan 2018 12:37

Jeg købte PS4 Pro på release da den udkom i sin tid.
Den plejede at stå oven på mit tv-møbel, men efter at have lavet et nyt et, vil jeg gerne have den gemt væk inde i møblet, så den ikke roder oven på.
Jeg synes dog den larmer utrolig meget under spil på trods af, at den har så meget rum til sig selv.
Det er typisk ved nogle af de "store" spil såsom The Division og NFS Payback som jeg har spillet for nyligt.
Der er intet lyd fra den så længe jeg bare browser rundt i PS Store eller spiller et "mindre" spil.
Jeg har haft den åbnet op for at tjekke for støv men der er intet at finde.
Jeg overvejer stærkt at sælge den og købe en PS4 Slim i stedet da jeg har hørt at den nærmest er lydløs. Men da den heller ikke skal spille Pro-optimeret spil, så skal der jo heller ikke hives så mange kræfter ud af det.
Hvor meget larmer jeres PS4 Pro?

Jeg har linket til en YouTube video hvor i kan høre problemet.
https://youtu.be/NxOWuMzf7js
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf Volpi » man 01 jan 2018 13:07

Min larmer også forfærdeligt i samme møbel, trods det står alene og uden låge eller stoflåge.
Men det er jo også håbløst dumt at sætte blæsere på bagsiden.

Min ps4 larmede også i samme møbel.
Jeg lever med det, da jeg kun bruger den med headset alligevel, men det forhindrer da at den nogensinde skulle blive et mediecenter eller lignende
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf Erroneus » man 01 jan 2018 13:53

Er lågen lukket når du bruger den? Det kan godt være den har plads til siderne og bag ved, men den skal stadigvæk kunne komme af med sin varme luft og en PS4 Pro ligger og bruger op til 160W i spil. Der bliver simpelthen for varmt inde i det skab, når den ikke kan komme af med den varme luft og trække nyt luft ind.

Jeg kan da også bestemt høre min PS4Pro, men jeg syntes aldrig det bliver sådan hvor man bliver irriteret over det. Mit tv møbel er der åben ud til og på bagsiden er der åben langs bagsiden, dog nedad, så det er heller ikke engang optimalt, da varme jo stiger opad.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf Chaui » man 01 jan 2018 14:50

Under opstart af Battlefront 2 larmer min helt vildt. Kan ærligt sige jeg aldrig har hørt så høj en støj fra en blæser før.

Når den så er inde i spillet går den lidt ned i styrke igen, men alt mit elektronik samt en Subwoofer er også gemt væk i et opmuret "møbel" og så med en stof låge foran, så det ikke kan ses.
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf baunevej » man 01 jan 2018 15:24

Min larmer også selvom den står frit, heldigvis hører jeg intet når jeg tager headset på :)
baunevej
Niveau 6
 
Indlæg: 1573
By: Thisted


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf SimonThorsager » man 01 jan 2018 15:37

Hvis ikke en PS4 Slim bruger så meget power som en Pro gør, vil den så ikke larmer væsentlig mindre af at stå i sådan et rum?
Jeg har haft konsollen stående oppe på selve møblet, men det ser bare så satans rodet ud med så stor en konsol.
SimonThorsager
Niveau 3
 
Indlæg: 258
By: Viborg


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf klatzen » man 01 jan 2018 15:38

Afhænger meget af spil. Spiller jeg resident evil 4 er den nærmest konstant idle da det ikke kræver det vilde. Men spiller jeg f.eks. titanfall 2 larmer den noget mere. Den er dog super til selv at justere blæseren efter behov, hvor min gamle ps 4 normal model bare larmede konstant :-). Min står også i et tv møbel, hvor der dog er åbent i fronten.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf Erroneus » man 01 jan 2018 16:17

SimonThorsager skrev:Hvis ikke en PS4 Slim bruger så meget power som en Pro gør, vil den så ikke larmer væsentlig mindre af at stå i sådan et rum?
Jeg har haft konsollen stående oppe på selve møblet, men det ser bare så satans rodet ud med så stor en konsol.

En slim larmer mindre, den bruger også kun omkring 60-80watt i spil. Men den vil stadigvæk skubbe varm luft ud og hvis luften ikke kan komme væk, vil dens omgivelser blive varmere og varmere, og så vil den også kunne nå et punkt hvor den bliver nød til at smide fuld skrald på blæserne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf BizzyVaping » tirs 02 jan 2018 09:02

Min Pro larmer ca som min gamle 1tb model. Ingen af dem larmer noget videre. Jeg skal have skruet meget langt ned for lyden på tvet for at blæserne rigtigt kan høres. Min står dog også i et tvmøbel der er åbent både foran og bagved så den varme luft ikke ophober sig derinde
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf Vreki » tirs 02 jan 2018 09:57

Sa vidt jeg husker så afhænger evnen til varmeafgivelse af temperaturforskellen.
Så jo varmere du har det i dit skab, jo sværere får PS4 det med at komme af med dens interne varme.

At den har meget luft omkring sig betyder ikke nødvendigvis noget da det er et lukket rum, og luft i sig selv ikke kan indeholde meget energi.

Prøv at sætte et termometer derind. Hvis temperaturen er høj så bliver du nødt til at forbedre udluftningen.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf Jb » tirs 02 jan 2018 13:04

Jeg har nyligt skiftet fra ps4 slim til pro og ja den larmer lidt mere men det er ikke et skift værd i min optik. Slimmen er bestemt ikke lydløs jeg synes den larmede lidt som min originale ps4. Min står også i møbel med åben låge foran og ca 5 cm luft bagi. Jeg skruer bare op for lyden, gider ikke have det skrummel stående på mit tv bord
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf enfen » tirs 02 jan 2018 14:02

Min larmer også en del mere i nogle spil. I COD WW2 larmer den meget, lige når jeg kommer ind i en bane. Men så stilner det lidt af efter noget tid.

Jeg vil umiddelbart skyde på, at min Pro larmer lige så meget som min normale PS4.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: PS4 Pro larmer meget.

Indlægaf first blood dk » tirs 02 jan 2018 18:11

Min pro lyder også som en jumbojet der er ved at lette fra startbanen. Min står helt frit og åbent.
Men det er kun arcadespil den klare uden øredøvende larm.
Min gamle ps4 larmede lige så meget. Så troede at pro udgaven var bedre rent støjmæssigt, men ak nej.
first blood dk
Niveau 4
 
Indlæg: 316
By: København, Vesterbro



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron