Forum

Spærring på Ps network

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Spærring på Ps network

Indlægaf Tumsemor » man 22 jan 2018 20:14

Hjælp en mor

Omhandler PlayStation network.
Kort fortalt, min søn har købt FIFA coins for 4000 kr. ( han er 9 år og vidste ikke det var rigtige penge )
Men da jeg har købt online adgang har den gemt mine kontooplysninger og derved kunne han gøre det. Han har dog ikke skulle trykke den 3 cifret sikkerhedskode CVR nr. Men blot kunne købe løs.
Kontakter så PlayStation,
Som ikke vil hjælpe- da det er EA games. Dem kontakter jeg og de henviser atter til PlayStation. Som atter ikke vil hjælpe. Bliver anbefalet at lave en indsigelse i banken. Hvilket jeg gør og efterfølgende får mine penge retur. ( dette er i december måned )
Min søns online udløber her i januar, jeg vil i weekenden forlænge det. Men den siger spærret.
Kontakter PlayStation idag for at høre hvad det drejer sig om. De undersøger det og fortæller de har spærret selve PlayStation, så den ikke kan komme online før vi har betalt udestående. 3000 et eller andet.
Jeg er lidt uforstående over de kan spærre selve PlayStation vis serie nr - så vi nu står med en værdiløs ps4. Vi kan ikke engang sælge den, da den jo er spærret.
Er det lovligt ?!
Kan man gøre noget ?!
Tumsemor
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Fredericia


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Erroneus » man 22 jan 2018 20:35

Det er super ærgerligt, det er desværre en fælde mange har røget i og ja, aldrig tilføj et kreditkort til en konsol hvor et barn skal bruge den, men ja det er naturligvis for sent nu, så det må være lidt lærepenge.

Jeg har ikke hørt at de spærrer selve konsollen i sådan en situation, men at de spærrer kontoen. Har i prøvet at lave ham en ny PlayStation Konto? Det koster ikke noget, dog vil han miste sin fremgang i FIFA, men det er vel bedre end ikke at have en maskine at kunne spille på.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf BizzyVaping » man 22 jan 2018 20:35

Tumsemor skrev:Hjælp en mor

Omhandler PlayStation network.
Kort fortalt, min søn har købt FIFA coins for 4000 kr. ( han er 9 år og vidste ikke det var rigtige penge )
Men da jeg har købt online adgang har den gemt mine kontooplysninger og derved kunne han gøre det. Han har dog ikke skulle trykke den 3 cifret sikkerhedskode CVR nr. Men blot kunne købe løs.
Kontakter så PlayStation,
Som ikke vil hjælpe- da det er EA games. Dem kontakter jeg og de henviser atter til PlayStation. Som atter ikke vil hjælpe. Bliver anbefalet at lave en indsigelse i banken. Hvilket jeg gør og efterfølgende får mine penge retur. ( dette er i december måned )
Min søns online udløber her i januar, jeg vil i weekenden forlænge det. Men den siger spærret.
Kontakter PlayStation idag for at høre hvad det drejer sig om. De undersøger det og fortæller de har spærret selve PlayStation, så den ikke kan komme online før vi har betalt udestående. 3000 et eller andet.
Jeg er lidt uforstående over de kan spærre selve PlayStation vis serie nr - så vi nu står med en værdiløs ps4. Vi kan ikke engang sælge den, da den jo er spærret.
Er det lovligt ?!
Kan man gøre noget ?!


Det er nok bare hans ps+ konto der er spærret indtil beløbet er betalt. Er da ihvertfald hvad jeg har læst de har gjort ved andre som har trukket penge tilbage.

Ps4eren burde stadig kunne gå online hvis i laver en ny konto eller betaler det i skylder (om det er en fejl eller ej har i jo modtaget en vare som i efterfølgende har trukket pengene tilbage for så i nu har både penge og vare)

Uanset hvordan du vender og drejer det så skylder i jo dem de penge
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Tumsemor » man 22 jan 2018 20:42

Det er PlayStation og konto der er spærret. Vi kan slet ikke komme online på PlayStation heller med andre kontoer...
bizzy wapping... jeg er fuld med på, at der er modtaget en ydelse ... og ja vi har fået pengene retur... men ea games (FIFA ) har været yderst hjælpsomme i denne sag.... bad dem om at lukke hans profil, da jeg heller ikke mente at han skulle have “gevinsten” ..
en ting er de lukker kontoen... det har jeg forståelse for, men gør en PlayStation værdiløs, det har jeg det sku lidt stramt med.
Tumsemor
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Fredericia


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Tumsemor » man 22 jan 2018 20:43

Den er lukket/ spærret på serie nummeret. Så,kan ikke engang sælge den.. for den ville ikke kunne komme online.
Tumsemor
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Fredericia


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Krede1972 » man 22 jan 2018 20:47

Jeg tror ikke der er noget at komme efter, da det er dig der har handlet uagtsomt eller begået "fejlen".
Det er nemlig muligt at sætte et kode på som skal indtastes hver gang man vil købe noget på PlayStation Store.
Og hvis jeg ikke tager meget fejl, så godkender man en masse betingelser og alt muligt skrevet med småt som man ikke orker at læse igennem når man opretter en konto - og der fanger bordet.

Det er pisse ærgerligt, men jeg tror ikke der er noget at komme efter.

Hvis du endelig skal til at lave en sag ud af det, så skal du nok have fat i Forbrugernævnet/Ombudsmanden, hvis man ellers orker at give sig i kast med at udkæmpe en kamp den vej.

Hvordan man end vender og drejer det, så er det desværre dig som har handlet uagtsomt ved ikke at sikre dig mod at junior køber løs da der ikke er oprettet kodegodkendelse i forbindelse med køb.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf BizzyVaping » man 22 jan 2018 20:50

Tumsemor skrev:Den er lukket/ spærret på serie nummeret. Så,kan ikke engang sælge den.. for den ville ikke kunne komme online.


Du bliver nødt til som minimum at kontakte dem igen og prøve at finde en løsning. Du kan ikke bare trække pengene tilbage og så lade som ingenting. På et eller andet tidspunkt er der en revisor som kommer til at sidde og kigge på det hele.

Du får en regning før eller siden og ender i værste fald i RKI, hvis ikke du gør noget.

Edit: nå kan se nu at du har fået lavet en aftale med EA ☺
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Tumsemor » man 22 jan 2018 20:53

Jeg har kontaktet dem et utal af gange... og prøvet at tale med dem...
der er ingen risiko for det ender i RKI... Da nets har været inde over og ifølge paragraf 61-62 om betaling er det ulovligt ...
Tumsemor
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Fredericia


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Tumsemor » man 22 jan 2018 20:56

Men så straffer de os blot på vi ikke kan bruge PlayStation online
Tumsemor
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Fredericia


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Erroneus » man 22 jan 2018 21:01

Hmm ja så er det en ærgerlig situation. Jeg kan godt forstå du er noget ærgerlig over at konsollen er blevet spærret.

Du har desværre valgt at følge EA's råd og det var en fejl. EA's råd med at trække pengene tilbage, er EA som sender bolden videre. Fordi de penge bliver ikke trukket tilbage hos EA, men hos PlayStation, dvs. at EA beholder stadigvæk de 4000 kr. (minus 30 procent som Playstation får) og har stadigvæk tjent på en åbenlys fejl.

Du har ingen krav på at få de her penge tilbage, fortrydelsesretten gælder ikke på sådanne digitale produkter. Så det eneste du kan håbe på, det er at PlayStation vil give sig og lave en undtagelse, og se bort fra den her gæld, men jeg tror helt ærligt det løb er kørt, fordi du valgte at trække penge tilbage.

Forsøg igen hos PlayStation, du har ikke noget at tabe på det her tidspunkt. Men den billigste løsning, er nok at købe en ny PlayStation til 1800 kr.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf BizzyVaping » man 22 jan 2018 21:02

Sony har nok lukket den pga at de mangler pengene for deres del af de 4000kr. Ea betaler vel Sony en % del af salget for at det foregår over PSN.

Ved ikke lige hvordan salg i FIFA foregår, Men går ud fra det går over PSN/ igennem Sony
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Tumsemor » man 22 jan 2018 21:07

H,mm. Jeg giver nu ikke op så let...

Fedt i giver jeres indspark... tusind tak...

Jeg har søgt lodt rundt på nettet og kan se flere han prøvet dette... jeg vil nu ikke give op uden kamp...
så kontakter Forbrugerombudsmanden ( kvinden ) og en advokat.... ( gudskelov en kammerat der er det )
Så må vi se.... vi har jo intet at tabe.
Tumsemor
Niveau 0
 
Indlæg: 6
By: Fredericia

+3

Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Erroneus » man 22 jan 2018 21:16

Held og lykke med det, håber det går din vej, det vil ikke skade PlayStation (Sony) at vise lidt medfølelse.

Hvis du kan huske det, må du meget gerne smide en opdatering på hvordan det er gået, når du er lidt længere i processen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf BizzyVaping » man 22 jan 2018 21:28

Tumsemor skrev:Jeg har kontaktet dem et utal af gange... og prøvet at tale med dem...
der er ingen risiko for det ender i RKI... Da nets har været inde over og ifølge paragraf 61-62 om betaling er det ulovligt ...



Jeg kan ikke lige finde noget om de paragraffer du nævner, men jeg tvivler altså stærkt på at der er love til din fordel i en situation som denne.

I har modtaget en digitalvare (som nævnt lidt oppe er den slags uden fortrydelsesret) og i har så valgt at få trukket pengene tilbage i banken udenom sælgeren.

Du skylder altså i lovens forstand de penge og kan dermed også ende i RKI, hvis det når så langt
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Spærring på Ps network

Indlægaf Vreki » man 22 jan 2018 22:40

Hvis der er noget at komme efter, så må det være at de har solgt til en der ikke er myndig, og dermed ikke i stand til at indgå en aftale.

Jeg kan se at spillet er rated 3?, så det må efter min mening være samme situation som de unger der købe "smølfebær" og lignende for mange tusinde kroner. Det endte Apple med at refundere.

Spillet var gratis, men det krævede køb af den digitale valuta, hvis man ville blive god. Igen ikke særlig tydeligt – og slet ikke for en syvårig, hvornår man køber for rigtige penge.
Og det skal være tydeligt, hvornår der bruges rigtige penge, specielt i spil der er henvendt til børn. Det mener Forbrugerombudsmanden, der tidligere i år gik ind i sagen, og begyndte et samarbejde med andre europæiske ombudsmænd.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2014-01-03-sket-før-børn-har-tidligere-tømt-forældres-kreditkort
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron