Forum

Hjælpe til router

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælpe til router

Indlægaf glyr » fre 26 jan 2018 20:22

Jeg er ved at sige farvel til Yousee og skal derfor ud og ha en ny router. Har altid været apple mand, men tænker at det kan være lige meget, bare det virker.
Det er til en 90 kvm lejlighed hvor den højeste belastning vil være 2 PS4 + 2 macbook + 2 telefoner....
Alt kommer til at køre trådløst.
Hastigheden på det leverede internet er 120/120 fra kableplus.
Er det nok hvis det blot understøtter ac ?

Vil en sådan være fornuftig ? : https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... -ac-router

På forhånd tak
Glyrman :)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Hjælpe til router

Indlægaf CerBDK » lør 27 jan 2018 13:15

Der er vel en router fra din leverandør, i det tilfælde, så ville jeg kigge på sådan noget som disse

https://www.proshop.dk/Access-Point/TP- ... 45/2577056

https://www.proshop.dk/Access-Point/Ubi ... Hz/2517310
CerBDK
Niveau 0
 
Indlæg: 21
By: Nyborg

+1

Re: Hjælpe til router

Indlægaf Jb » lør 27 jan 2018 16:38

jeg bruger bare router funktionen i min fiberbox og kører med et Access Point.
Ubiquiti AC-PRO :) men lite udgaven er også rigtig fin, det har jeg smidt op hjemme ved svoger og min mor, det spiller
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Hjælpe til router

Indlægaf glyr » søn 28 jan 2018 11:20

Der følger ikke nogen router med fra min leverandør. Så derfor må jeg selv ud og købe en.
Kender intet til Access Point og tror jeg vil bestille en TP-Link EAP245 !
Tak for jeres hjælp.
:)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Hjælpe til router

Indlægaf Vreki » søn 28 jan 2018 11:41

glyr skrev:Der følger ikke nogen router med fra min leverandør. Så derfor må jeg selv ud og købe en.
Kender intet til Access Point og tror jeg vil bestille en TP-Link EAP245 !
Tak for jeres hjælp.
:)


Hov, vent lige lidt!!!! :D

Du skal have en Router i dit neværk, enten din egen eller en fra din ISP.
Ellers vil der kun være een enhed der kan komme på internettet.

Routeren sørger for at du kan have et lokalt netværk med flere hundrede enheder, selv om din ISP kun tildeler dig een IP-adresse.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hjælpe til router

Indlægaf glyr » søn 28 jan 2018 11:59

Vreki skrev:
glyr skrev:Der følger ikke nogen router med fra min leverandør. Så derfor må jeg selv ud og købe en.
Kender intet til Access Point og tror jeg vil bestille en TP-Link EAP245 !
Tak for jeres hjælp.
:)


Hov, vent lige lidt!!!! :D

Du skal have en Router i dit neværk, enten din egen eller en fra din ISP.
Ellers vil der kun være een enhed der kan komme på internettet.

Routeren sørger for at du kan have et lokalt netværk med flere hundrede enheder, selv om din ISP kun tildeler dig een IP-adresse.



Øhh..... Jeg troede den nævnte box (TP Link EAP245) var en router !? Det jeg søger en box der henter forbindelsen fra væggen (stikket) og giver alle mine devices adgang til nettet !?
:shock:
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Hjælpe til router

Indlægaf Jb » søn 28 jan 2018 14:34

Jeg er ikke bekendt med nogen selskaber der ikke levere router. Er det fiber?
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Hjælpe til router

Indlægaf Vreki » søn 28 jan 2018 15:08

Jeg har en fra Waoo uden router, så det kan godt lade sig gøre.

Men glyr er nødt til at være sikker på om der er router eller ej, for to routere er næsten lige så slemt af om ingen.
Der er dog mange hvor man kan slå routerdelen fra så det kun fungere som accespoint.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hjælpe til router

Indlægaf glyr » søn 28 jan 2018 15:48

Vreki skrev:Jeg har en fra Waoo uden router, så det kan godt lade sig gøre.

Men glyr er nødt til at være sikker på om der er router eller ej, for to routere er næsten lige så slemt af om ingen.
Der er dog mange hvor man kan slå routerdelen fra så det kun fungere som accespoint.


Der er ingen router med. Det er kabelplus.dk der levere. Der findes allerede et stik i min lejlighed, hvor forbindelsen kommer ind og der er fuld fart på... har trukket et fysisk kabel over til min playstation og det kører rigtig fint. NU skal jeg "bare" finde en "box/router" der kan sørge for at alle mine comp. og telefoner kan komme trådløst på.
:)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Hjælpe til router

Indlægaf Vreki » søn 28 jan 2018 20:43

Det er desværre længe siden jeg selv har købt netværksudstyr, så jeg har ikke nogen konkrete anbefalinger.

Hvis noget bliver solgt som "Accesspoint" så vil jeg gå ud fra at det ikke har en Router indbygget, og tilsvarende hvis det kaldes en "Switch".
Derimod vil en Router tit have både accesspoint og switch indbygget.

Jeg kender ikke "Jensen" mærket og kan ikke umiddelbart finde nogle anmeldelser af det.
Min normale fremgangsmåde ved den slags anskaffelser er at kigge nogen anmeldelser igennem for at finde nogle kandidater.
F.eks. :
http://www.techradar.com/news/networkin ... st-1090523
https://www.cnet.com/topics/networking/ ... g-devices/
https://www.lifewire.com/best-wireless-routers-4038590
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Hjælpe til router

Indlægaf glyr » søn 28 jan 2018 22:14

Tak jeg kikker lidt på listerne og finde den bedst egnet til mit forbrug.
:)
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Hjælpe til router

Indlægaf crimbz » søn 28 jan 2018 22:20

Jeg har simpelthen være så glad for min Asus RT-AC87U nem at installere, Asus kommer tit med forbedrede opdateringer, rækker snildt vores 1 plans villa på 130kvm. Selvfølgelig 5ghz understøttelse. Den var lidt pebret som jeg husker den men for satan. De eneste gange vi ikke har net er hvis vores udbyder og nu yousee har problemer. Efter vi flyttede i hus bruger jeg den ny som access point (extender) men den dækker hele huset :)
crimbz
Niveau 2
 
Indlæg: 159
By: Albertslund

+2


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron