Forum

PC - Skal jeg skifte til SSD?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PC - Skal jeg skifte til SSD?

Indlægaf morfar » fre 02 nov 2018 11:23

Min far har en gammel Amd phenom II X4 med 4 GB ram og en 300 gb harddisk stående.

Han bruger den kun til at printe fra og meget lidt surf. Engang imellem lægger jeg også billeder fra mobilen over på PCen.

Den bruges ikke til andet. Resten klarer de fra deres ipads.

Det er verdens sløveste pc og jeg kan høre harddisken arbejder konstant de første 5 minutter af opstart. Der er 250 gb fri af de 300, så han har max brug for 100 gb ialt.

Ville det kunne betale sig at rende ud og købe en 120 gb ssd disk og sætte i istedet?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PC - Skal jeg skifte til SSD?

Indlægaf klatzen » fre 02 nov 2018 12:46

Ja. Ssd'en har hurtigere read/write hastigheder hvorfor softwaren også vil kører mærkbart hurtigere. Og til de priser de koster idag kan det næsten ikke betale sig at lade være.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: PC - Skal jeg skifte til SSD?

Indlægaf morfar » fre 02 nov 2018 12:57

klatzen skrev:Ja. Ssd'en har hurtigere read/write hastigheder hvorfor softwaren også vil kører mærkbart hurtigere. Og til de priser de koster idag kan det næsten ikke betale sig at lade være.


Spørgsmålet gik mere på om en SÅ gammel pc med kun 4 gb ram vil kunne live op med en ssd. Ved godt at en ssd er ultra meget hurtigere end en gammel alm harddisk.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: PC - Skal jeg skifte til SSD?

Indlægaf klatzen » fre 02 nov 2018 13:28

Jeg ved godt at du ved det. Men det er ikke sikkert at en evt læser fra en Google søgning gjorde.. Men ja selv med 4gb ram vil det give en mærkbar forskel.
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron