Forum

Lås ved spillene på børnenes account?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Lås ved spillene på børnenes account?

Indlægaf morfar » ons 03 jul 2019 18:07

Jeg har både min primære account og børnenes account på vores PS4 i stuen.

Hvis jeg går ind og downloader ps plus spil og derefter skifter til børnenes account, så er der en lås på spillene og den siger at jeg kune kan spille dem fra min primære konto.

Jeg har prøvet at skifte børnenes account til primær, men lige lidt hjælper det.

Det fungerer fint på min ps4 på kontoret, hvor jeg godt kan hente spil med min us account og spille dem på min primære eu account.

Hjælp
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Lås ved spillene på børnenes account?

Indlægaf Erroneus » ons 03 jul 2019 20:53

Så lige for at sikre jeg har forstået korrekt.

Din PS EU konto, er den du henter PS Plus spil fra. Og på den konto, så er "stue PS4" sat som aktiveret konsol? Hvis det er tilfældet, så burde PS Plus spil virke for alle brugere på den konsol.
Men hvis det ikke virker, kan du prøve at deaktivere konsolle fra "stue PS4" af fra din PSN Eu bruger, det gør du under Settings > Account Management > Activate as Your Primary PS4 > Deactivate og så derefter aktivere den igen fra din PSN Eu bruger.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Lås ved spillene på børnenes account?

Indlægaf Vreki » tors 04 jul 2019 06:45

Ja lige for at få styr på begreberne :) :

En account har en primær konsol. På den konsol du har aktiveret som din primære kan andre bruge dine spil fra Playstation store og spille online hvis du har et PSN abonnement.
Flere accounts kan godt have den samme konsol som primær.

Men en konsol har ikke en primær account, derfor burde det være ligegyldigt hvordan andre accounts er indstillet så længe at ejeren af spillet har aktieret konsollen som primær på hans account.

Der er selvfølgeligt det klassiske fejlsøgnings-spørgsmål: Er det noget du lige har sat op, eller plejer det at virke?
Hvis du f.eks. lige har fået kontor-ps4 vil det være nærliggende at tro at du har fået aktiveret den som din primære, det vil give de problemer du beskriver.

Jeg har selv et lignende setup derhjemme med 2 konsoller, og det plejer at virke fint.
Men egenligt så lyder det ikke som om det er de to konsoller der er problemet, men bare noget med selve accounts.

Ud over det Erroneus beskrev så prøv lige at tjekke om de forskellige konto måske er blevet logget af PSN indtil man har accepteret nogle opdaterede betingelser. Det har drillet mig et par gange typisk efter større opdateringer, selv om jeg ikke er sikker på at det er de samme symptomer som du beskriver her.

Forresten, hvis du ikke allerede har lagt mærke til det så virker den automatiske PS+ savegame backup kun på din primære konsol, så du er nødt til at uploade/downloade savegames manuelt fra din kontor-ps4.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Lås ved spillene på børnenes account?

Indlægaf morfar » tors 04 jul 2019 07:16

Min kontor-ps4 er den jeg altid har haft og den jeg spiller på. Der er min “apenapper” account og min US account.

Stue-ps4 er en vi har købt i år. Der er min apenapper account og en account hele familien kan spille på, uden det påvirker trofæ-completion på apenapper accounten.

Jeg henter spil med apenapper accounten i stuen, men kan ikke spille dem med familie accounten.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Lås ved spillene på børnenes account?

Indlægaf Erroneus » tors 04 jul 2019 12:08

Men du skal sikre sig at apenapper's konto, har stue PS4 som primær konsol. Det er ikke nok at du hente spillene fra din apenapper konto på den, du skal også have sat den som primær konsol, hvis familien skal kunne spille de spil fra deres konto.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Lås ved spillene på børnenes account?

Indlægaf morfar » tors 04 jul 2019 13:25

Erroneus skrev:Men du skal sikre sig at apenapper's konto, har stue PS4 som primær konsol. Det er ikke nok at du hente spillene fra din apenapper konto på den, du skal også have sat den som primær konsol, hvis familien skal kunne spille de spil fra deres konto.


Skal jeg så rende frem og tilbage og skifte til og fra primær efter hvilken ps4 der skal spilles på?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Lås ved spillene på børnenes account?

Indlægaf Erroneus » tors 04 jul 2019 14:37

Nej, du skal holde stue PS4 som din primære konsol for din konto.

På din kontor PS4, skal du så bare være logget ind og online for at kunne bruge dine spil. Og som Vreki skriver, skal du være opmærksom på at det betyder at din kontor PS4 mister auto upload af savegames til PS Plus.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster