Forum

RDR2 Ps4 Pro Enhanced

Har du brug for hjælp, så spørg her.

RDR2 Ps4 Pro Enhanced

Indlægaf Brochstedt » lør 15 feb 2020 10:06

Er Red Dead Redemption 2 i PlayStation Store Ps4 Pro enhanced grafisk? Der står kun at det er 1080 men kan det passe at de ikke er optimeret til ps4 Pro?
Brochstedt
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Fyn


Re: RDR2 Ps4 Pro Enhanced

Indlægaf MrDe3is » lør 15 feb 2020 11:59

Det skulle være PS4 Pro enhanced ja ;-) Men jeg ved selv fra Xbox storen, at de der info'er ikke altid er helt opdateret. Så det kan være de bare ikke har fået oplyst det ;-)

Her er en liste over spil som er det:
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_4_Pro_enhanced_games
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg


Re: RDR2 Ps4 Pro Enhanced

Indlægaf Erroneus » lør 15 feb 2020 14:02

Det er optimeret til PS4 Pro.

Det kører i en 1920x2160 opløsning, som bliver opskaleret til 4K via noget som hedder checkerboard rendering, hvor man kan opnå et billede der ligner tæt på ægte 4K uden at være det, hvis udført ordenligt. 1920x2160 er dobbelt antal pixels end 1080p. Rockstars brug af checkerboard rendering i RDR2 med PS4 Pro er ganske fint udført og spillet ser glimrende ud på PS4 Pro.

Det er dog lidt en smutvej de har taget Rockstar, fordi deres valg af opløsning er ikke helt optimal udnyttelse af maskinen, men resultatet er godt, så det er acceptabelt :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: RDR2 Ps4 Pro Enhanced

Indlægaf Hades » lør 15 feb 2020 18:13

Til gengæld larmer maskinen som en Boeing der letter, når man tørner rundt i spillets åbne verden (for ikke at tale om de pre-rendered videosegmenter). Det er sådan, så jeg helt har droppet at spille spillet, med mindre jeg har mulighed for at skrue godt op for lyden
Billede

Hades: [angered] Did you forget who you're talking to? I am the Lord of the Dead!
Auron: Heh. No wonder no one wants to die.
~ Kingdom Hearts 2
Hades
Niveau 6
 
Indlæg: 1420
By: Vordingborg


Re: RDR2 Ps4 Pro Enhanced

Indlægaf Erroneus » lør 15 feb 2020 19:22

Det svinger så fra maskine til maskine :) Ingen tvivl om maskinen skal arbejde og min Pro var også meget larmende, indtil jeg skiftede kølepasta, samt thermal pads på ram klodserne.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster