Forum

Ny router pga. NAT3 problemer

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Ny router pga. NAT3 problemer

Indlægaf Datsik » tirs 10 mar 2020 23:40

Hej alle. Jeg har problemer med at forblive i session når jeg spiller GTA Online, og jeg kan ikke få noget til at virke. Så jeg har læst at flere har haft god succes med at skifte routeren.

Min situation er den, at jeg har Waoo fiber. De har stillet en Icotera i4850 router til rådighed, men den giver mig altså problemer. Jeg har prøvet alt. UPnP, port forwarding, DMZ. UPnP givet mig NAT2, men jeg mister stadig forbindelsen til mine medspillere. Port forwarding giver NAT3 og det samme gælder for DMZ. Så jeg vil have den Icotera i bridge mode og smide min egen router på.
Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal vælge. Elgiganten har et par Asus til 500kr, og hvis de ville gøre arbejdet fint nok, så bliver det en af dem.
https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... 750-router

https://www.elgiganten.dk/product/smart ... 50l-router
Behøver routeren at være en af de helt nye til 1500kr? Kan jeg nøjes med en lidt billigere en af slagsen?
Datsik
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Ny router pga. NAT3 problemer

Indlægaf Erroneus » ons 11 mar 2020 19:31

Hej Datsik, det er ikke sikkert routeren er problemet. Waoo kører med noget som hedder Carrier-grade NAT, hvilket sådan kogt ned, betyder at du deler internet (WAN) IP med en masse andre Waoo kunder, og så får man NAT3.

Tag fat i Waoo, og hør om du kører med Carrier-grade NAT, og hvis du gør, så bed om at komme over på "egen ip", om det er dynamisk eller fast, er sådan set lige meget, men pointen er du skal væk fra Carrier-grade NAT, hvor du deler WAN IP med andre Waoo kunder :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny router pga. NAT3 problemer

Indlægaf Datsik » tors 12 mar 2020 09:12

Jeg har faktisk allerede fast ip, da jeg for et par år siden ikke kunne forbinde med mine venner i Ghost Recon:Wildlands. Efter flere dages problemer med at åbne porte ringede jeg til dem og så var det løst på et par minutter. Det virker, men bare ikke godt nok. Det er som om nettet lige får hikke, hele spillet fryser og jeg står tilbage alene i sessionen.
Jeg har bestilt en Asus rt ac1300g v2, men nu må vi se hvornår den kommer, med alt det her corona panik.
Datsik
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Ny router pga. NAT3 problemer

Indlægaf Erroneus » tors 12 mar 2020 21:54

Okay super, ja så ligger problemet ikke der.

Asus laver glimrende routere, personligt vil jeg havde gået med noget i stil med ASUS RT-AC86U, men den er også mere en dobbelt så dyr :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Ny router pga. NAT3 problemer

Indlægaf Datsik » fre 10 apr 2020 21:48

Så blev den sat til og det virker perfekt. Ingen pludselige afbrydelser eller lignende. GTA:O og RDO kører som smurt.
Det er selvfølgelig lidt træls at skulle spendere 800,- for at få min forbindelse til at virke som den burde, men sådan ligger landet nu engang.
Datsik
Niveau 0
 
Indlæg: 5

+1

Re: Ny router pga. NAT3 problemer

Indlægaf Erroneus » lør 11 apr 2020 01:28

Super, hvad router endte du at gå med?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron