Forum

Tv teknik ?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Tv teknik ?

Indlægaf glyr » tirs 28 jul 2020 10:23

Kære Ps'er

Har vi en Philips tv ekspert i vores gruppe eller en anden elektronik nørd ?
Jeg har et 55PUS8809/12 tv på 5. år, der er gået i udu. #-o

Det tænder op med logo på skræm og fuld blus på ambilight. Eneste måde at slukke det, er at trække strøm kabel. Det reagere ikke på min fjernbetjening, ud over få gange hvor jeg har trykket på “Home” knappen. Så har lys og logo slukket for 2 sekunder senere at tænde op på ny.
Ifølge Philips support er softwaren gået i “loop” og kan ikke starte op.

Lige nu følger jeg rådet om at sætte en USB nøgle i tv’et med “auto run” hentet fra philips hjemmeside og trække stikket efter hver time !
[-o<
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Tv teknik ?

Indlægaf Erroneus » tirs 28 jul 2020 13:04

Kan du forklare lidt mere præcis hvad der går galt.

Den starter op, men du kan ikke bruge fjernbetjeningen? Eller kommer den kun til logo og hænger der?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Tv teknik ?

Indlægaf glyr » tirs 28 jul 2020 13:33

Da jeg forsøgte i lørdags at tænde det blev det "hængende" med logoet på skærmen. Har prøvet før at det har frosset eller lign hvor jeg har været nød til at trække strømstikket. Det gjorde jeg så også her.
Da jeg efter ca et minut satte stikket i igen, skete der ikke andet end at logoet kom på skærmen og ambilighten tændte. Sådan blev den stående til jeg igen trak strømstikket. Det reagerede ikke på min fjernbetjening.

Googlede og fandt et par forslag hvor alle kabler skulle trækkes ud af tv'et og man skulle holde power knappen inde i 10 sekunder. Det gav den ene forskel at stand by knappen lyste rød for første gang, ellers var alt det samme med logo og ambilight. Trykkede så på min fjernbetjening hvorefter stand by knappen holdt op med at lyse og logo+ambilight slukkede for at tænde igen.

I går kontaktede jeg philips support og der fik jeg henvist til en auto run fil der skulle indsættes i tv'et. Det gjorde jeg men uden held. Igen kontaktede jeg support der fortalte at eneste chance var at forsøge igen og igen at tænde og slukke mit tv og håbe at det på et tidspunkt "fik fat i USB filen" !

Lige nu er tv'et slukket. Ingen strøm kabel i. Jeg har forsøget at tænde og slukke små 10 gange nu uden held.
Tror jeg lige vil forsøge med en ny USB nøgle !?
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Tv teknik ?

Indlægaf Erroneus » tirs 28 jul 2020 19:51

Oki, ja det lyder ikke optimalt. Det helt sikkert værd at prøve med en anden USB nøgle, det vil sandsynligvis være bedst hvis du kan finde en USB 2.0 nøgle, de har som regel et hvidt stik inde i porten, og ikke et blåt. USB 3.0 usb nøgler, giver ofte problemer med sådan udstyr, når man snakker om opdatering og gendannelse.

Går ud fra du har set
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Tv teknik ?

Indlægaf glyr » tirs 28 jul 2020 20:15

Tak... Lige den havde jeg ikke set !
Er ikke klar over hvad det er for USB nøgler jeg har her lige nu, men de er begge sorte og har flere år på bagen !?
Måske jeg skulle ud og købe en helt ny og jomfruelig i morgen !? Og ikke på mere end 8 GB !
Tak igen
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor


Re: Tv teknik ?

Indlægaf Vreki » ons 29 jul 2020 18:41

glyr skrev:Tak... Lige den havde jeg ikke set !
Er ikke klar over hvad det er for USB nøgler jeg har her lige nu, men de er begge sorte og har flere år på bagen !?
Måske jeg skulle ud og købe en helt ny og jomfruelig i morgen !? Og ikke på mere end 8 GB !
Tak igen


Tjek evt også lige med supporten hvordan USB nøglen skal formateres, altså FAT, NTFS og hvad der nu ellers måtte være af muligheder.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Tv teknik ?

Indlægaf glyr » tors 30 jul 2020 09:51

Tak. Jeg fik en udførlig guide og der var netop beskrevet hvordan nøglen skulle formateres til FAT32.

Nu har jeg forsøgt utallige gange med alle mulige variationer, at starte tv'et op. Efter 6 dage uden fjernsyn har jeg kastet håndklædet og købt et nyt.
Så kan jeg lære det !?
Billede
glyr
Niveau 5
 
Indlæg: 896
By: South Harbor



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron