Forum

PS3 bagudkompatibilitet via emulator?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

PS3 bagudkompatibilitet via emulator?

Indlægaf Micki-p » fre 30 jul 2021 07:32

Hej.
Jeg har en PS3 fat, men af den model der ikke er født bagudkompatibel. Det er en 80 GB og har læst at den skulle kunne spille PS2 spil fra fabriksstandard, men er ikke sikker på det på nogen måde, så vil ikke bare nulstille den uden videre.
Har dog læst at man skulle kunne installere emulator software så den kan læse PS2 spil? Kan det lade sig gøre?
Håber der er nogle der har svaret. Min gamle PS3 (som var den bagudkompatible) fik desværre et uhelbredeligt YLOD :( og savner lidt at kunne spille PS2 spil på 3'eren :D
Micki-p
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: Allerød


Re: PS3 bagudkompatibilitet via emulator?

Indlægaf HEADSTAR » fre 30 jul 2021 10:02

Den Playstation 3 du skal bruge hsr enten sort eller crom fravet front hvis du vil spille Playstation 2 spil på den.
Prøv lige at Google serie nummert på din Playstation 3er, så vil du hurtigt finde ud af om den kan bruges.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: PS3 bagudkompatibilitet via emulator?

Indlægaf Jake242 » fre 30 jul 2021 17:37

De første PS3 der kom var udelukkende bagudkompatible med ps2 fordi der sad en ps2 i(chip del eller whatever) de nyere var der ikke en ps2 i og de kan ikke spille ps2 spil… PS3 er ikke kraftig nok til at emulere ps2 spil.
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


Re: PS3 bagudkompatibilitet via emulator?

Indlægaf Slimjay DK » lør 31 jul 2021 09:22

En PS3 der ikke er bagudkompatibel kan kun blive det ved at installerer den med uofficial firmware (Rebug) og der ved emulerer PS2 via Cobra mode. Men det kræver du ved hvad du laver, for hvis du ikke gør det, så ender du op med en død PS3. Og selvom der er muligheder for at få den online efterfølgende, så vil jeg nok ikke anbefale det.

Men hvorfor ikke bare købe en billig PS2, der er massere af dem ?
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 7 gæster

cron