Forum

UK dlc på dansk konto ?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf Viking » tirs 18 jan 2022 22:33

Hej

Jeg har lige forudbestilt Dying Light 2 collectors edition fra Amazon.uk til PS4.

Jeg har en ps5 og har læst mig til, at der er gratis upgrade. Super!

Men hvordan med dlc på min danske konto ? Giver det problemer? Der følger en masse ekstra dlc indhold med til pakken, og jeg kunne forestille mig jeg køber yderligere til spillet hvis der kommer noget godt.

Er der nogen problemer i det?

Dansk konto, PS5 <---> UK ps4 disk og dlc ?
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf Erroneus » ons 19 jan 2022 00:03

Prøv først at se om du kan indløse DLC koden på din alm danske konto, hvis ikke:

Du skal lave en UK konto og indløse det der,, hente det ned fra UK konto fra din PS4 og så skifte over til din almindelige DK konto og spille det fra.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf Viking » ons 19 jan 2022 01:01

Erroneus skrev:Prøv først at se om du kan indløse DLC koden på din alm danske konto, hvis ikke:

Du skal lave en UK konto og indløse det der,, hente det ned fra UK konto fra din PS4 og så skifte over til din almindelige DK konto og spille det fra.


Min frygt er, at alt det eksklusive der følger med som kan indløses bliver konto specifikt.

Ellers kunne jeg i princippet logge ind på en af mine venners ps5, hente dlc osv ned, og så ville han have det gratis til sin danske konto
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 jan 2022 09:44

Erroneus skrev:Prøv først at se om du kan indløse DLC koden på din alm danske konto, hvis ikke:

Du skal lave en UK konto og indløse det der,, hente det ned fra UK konto fra din PS4 og så skifte over til din almindelige DK konto og spille det fra.


Det er ikke sikkert det virker. Noget DLC er region locked

Jeg prøvede noget lignende med noget US DLC engang, og efter det var hentet fra min US konto kunne det stadig kun bruges på den konto. Det dukkede slet ikke op på min danske konto.

Selve spillet som også var en US version kunne godt spilles over min danske konto, men DLC der fulgte med kunne ikke efter det var hentet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf Viking » ons 19 jan 2022 10:19

BizzyVaping skrev:
Erroneus skrev:Prøv først at se om du kan indløse DLC koden på din alm danske konto, hvis ikke:

Du skal lave en UK konto og indløse det der,, hente det ned fra UK konto fra din PS4 og så skifte over til din almindelige DK konto og spille det fra.


Det er ikke sikkert det virker. Noget DLC er region locked

Jeg prøvede noget lignende med noget US DLC engang, og efter det var hentet fra min US konto kunne det stadig kun bruges på den konto. Det dukkede slet ikke op på min danske konto.

Selve spillet som også var en US version kunne godt spilles over min danske konto, men DLC der fulgte med kunne ikke efter det var hentet.


Har bare ikke kunnet finde dying light 2 collectors edition her i Norden, og så kom der endelig én tilgængelig på Amazon.uk.

Ville bare være ærgerligt at betale så mange penge, og så kan jeg hverken bruge DLC på min danske konto, eller købe dlc fordi skiven er fra UK
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 jan 2022 11:53

Viking skrev:
BizzyVaping skrev:
Erroneus skrev:Prøv først at se om du kan indløse DLC koden på din alm danske konto, hvis ikke:

Du skal lave en UK konto og indløse det der,, hente det ned fra UK konto fra din PS4 og så skifte over til din almindelige DK konto og spille det fra.


Det er ikke sikkert det virker. Noget DLC er region locked

Jeg prøvede noget lignende med noget US DLC engang, og efter det var hentet fra min US konto kunne det stadig kun bruges på den konto. Det dukkede slet ikke op på min danske konto.

Selve spillet som også var en US version kunne godt spilles over min danske konto, men DLC der fulgte med kunne ikke efter det var hentet.


Har bare ikke kunnet finde dying light 2 collectors edition her i Norden, og så kom der endelig én tilgængelig på Amazon.uk.

Ville bare være ærgerligt at betale så mange penge, og så kan jeg hverken bruge DLC på min danske konto, eller købe dlc fordi skiven er fra UK


Jeg ville umiddelbart gætte på at UK indhold nok ville virke på en dansk konto, men jeg er ikke sikker på det.

Det første Dying Light købte jeg Ultimate edition af på US storen, og der virkede både spil, og DLC på min danske konto, men det er bare ikke altid det er tilfældet.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf Viking » ons 19 jan 2022 13:04

BizzyVaping skrev:Jeg ville umiddelbart gætte på at UK indhold nok ville virke på en dansk konto, men jeg er ikke sikker på det.

Det første Dying Light købte jeg Ultimate edition af på US storen, og der virkede både spil, og DLC på min danske konto, men det er bare ikke altid det er tilfældet.


Jeg tænker at tage chancen, og så opretter jeg en UK Playstation account.

Har fået fortalt jeg kan dele mit ps+ abonnement, således jeg kan spille online med den UK account jeg opretter.
Er det lige til ?
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf Erroneus » ons 19 jan 2022 16:25

Det er korrekt. Det vil virke for alle profiler du opretter og som ligger på konsollen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf BizzyVaping » ons 19 jan 2022 19:56

Viking skrev:
BizzyVaping skrev:Jeg ville umiddelbart gætte på at UK indhold nok ville virke på en dansk konto, men jeg er ikke sikker på det.

Det første Dying Light købte jeg Ultimate edition af på US storen, og der virkede både spil, og DLC på min danske konto, men det er bare ikke altid det er tilfældet.


Jeg tænker at tage chancen, og så opretter jeg en UK Playstation account.

Har fået fortalt jeg kan dele mit ps+ abonnement, således jeg kan spille online med den UK account jeg opretter.
Er det lige til ?


Ja du skal bare sætte din ps+ profil til at have din konsol som primær Ps5/ps4 og så kan alle andre kontoer på samme konsol bruge både alle de spil som ligger på kontoen og Ps+ fra den konto til online spil.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: UK dlc på dansk konto ?

Indlægaf Viking » ons 19 jan 2022 23:21

Perfekt!
Jeg må se når jeg modtager det og om det virker med dlc, pre-order bonus osv
Viking
Niveau 2
 
Indlæg: 115



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron