Forum

Kan ikke tilslutte controller til PS4

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf mhras » søn 10 apr 2022 18:46

Hej

Jeg har i alt tre stk. PS4 - og den ene af dem vil jeg forære væk til et vennepars barn.

Den jeg ville forære væk nulstillede jeg helt, så han ville få en "frisk" PS. Da jeg så startede den op igen, kunne jeg ikke tænde den ved hjælp af den fysisk tilsluttede controller.
Så jeg kom ikke længere end start-op billedet. Controlleren lyser gul/orange når den er tilsluttet. Det synes jeg var spøjst - så jeg lavede samme nummer med den anden PS - men resultat blev det samme. Jeg kan ikke tilslutte bare en af de fire controllere jeg har, til de to PS.

Jeg har prøvet med forskellige kabler - men ingen af dem kan bruges. Når jeg tilslutter de samme controllere til min primære PS4, så er resultatet det samme. Jeg oplever også at controllerne blinker blåt - men ingenting sker.
Jeg kan kun få gang i en controller og det er den jeg bruger til min primære PS. Og den controller kan altså heller ikke bruges på de to andre. Den funger kun på den primære PS.

Jeg har googlet og gennemtrævlet youtube, men ingen af de tricks virker. De kabler jeg bruger har før virket fint, og de virker som sagt helt fint med den primære controller.
Det blev et langt skriv, men jeg håber det giver lidt mening ;)

Nogle gode input til hvad jeg kan gøre for at få controllerne til at connecte til de to andre PS'ere?
Pft.!
mhras
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf Erroneus » man 11 apr 2022 08:17

Prøv en nulstilling af controlleren: https://www.playstation.com/da-dk/suppo ... eshooting/ - Se sektionen "Nulstil den trådløse DUALSHOCK 4-controller"
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf mhras » man 11 apr 2022 12:24

Erroneus skrev:Prøv en nulstilling af controlleren: https://www.playstation.com/da-dk/suppo ... eshooting/ - Se sektionen "Nulstil den trådløse DUALSHOCK 4-controller"


Dette er også prøvet - uden held
mhras
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf Erroneus » man 11 apr 2022 12:48

Det virker mærkeligt så. Der er naturligvis en chance for de er defekte, men det virker ikke sandsynligt.

Hvad sker der, hvis du laver en reset og så smider dem til en PC via kabel? Bliver enheden fundet der?
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf cph_game_master » tirs 12 apr 2022 13:32

Prøv at sætte controlleren i parringstilstand: Tryk og hold nede ps knappen og share knappen samtidig, indtil lyset blinker i controlleren. Gå til indstillinger>enheder>bluetooth enheder og find controlleren vha denne liste. Der er nok en del enheder på listen, prøv dig frem til du finder den blinkende parringsklare controller :) plejer at virke for mig
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup

+1

Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf mhras » ons 13 apr 2022 23:54

Erroneus skrev:Det virker mærkeligt så. Der er naturligvis en chance for de er defekte, men det virker ikke sandsynligt.

Hvad sker der, hvis du laver en reset og så smider dem til en PC via kabel? Bliver enheden fundet der?


Det virker super mærkeligt! Og frygter at jeg laver en fejl 40 - selvom jeg efterhånden har været i det her PS-halløj i mange år :)
Jeg får to forskellige udfald med to forskellige controllere, med hver deres kabel:
- Den ene blinker meget langsomt mellem gul og slukket.
- Den anden sker der intet med. Trykker jeg på PS knappen, så blinker den bare blåt og slukker lidt efter.
Jeg kan ikke se noget sted at Windows reagerer på nogen af dem.
mhras
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf mhras » ons 13 apr 2022 23:59

cph_game_master skrev:Prøv at sætte controlleren i parringstilstand: Tryk og hold nede ps knappen og share knappen samtidig, indtil lyset blinker i controlleren. Gå til indstillinger>enheder>bluetooth enheder og find controlleren vha denne liste. Der er nok en del enheder på listen, prøv dig frem til du finder den blinkende parringsklare controller :) plejer at virke for mig


Tak for input - den havde jeg ikke prøvet. Når jeg prøver, så blinker begge controllere hurtigt. Den går ikke videre på skærmen, så jeg trykker på PS knappen, men den ender bare med at skifte mellem sort og gult i meget langsomt tempo.
Så jeg kommer desværre ikke videre til listen hvor jeg kan se og fjerne controllere.
:)
mhras
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf mhras » tors 14 apr 2022 00:34

mhras
Niveau 0
 
Indlæg: 5


Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf Vreki » tors 14 apr 2022 05:57

mhras skrev:Fandt denne her video:


Han roder lidt rundt i begreberne kabel og oplader, men det er rigtigt nok at der findes USB kabler der kun er beregnet til opladning.

Du kan jo tjekke om dine kabler kan bruges til at overfører data mellem f.eks. telefon og PC, hvis du har noget hvor stikkene passer.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Kan ikke tilslutte controller til PS4

Indlægaf cph_game_master » lør 16 apr 2022 14:47

mhras skrev:
cph_game_master skrev:Prøv at sætte controlleren i parringstilstand: Tryk og hold nede ps knappen og share knappen samtidig, indtil lyset blinker i controlleren. Gå til indstillinger>enheder>bluetooth enheder og find controlleren vha denne liste. Der er nok en del enheder på listen, prøv dig frem til du finder den blinkende parringsklare controller :) plejer at virke for mig


Tak for input - den havde jeg ikke prøvet. Når jeg prøver, så blinker begge controllere hurtigt. Den går ikke videre på skærmen, så jeg trykker på PS knappen, men den ender bare med at skifte mellem sort og gult i meget langsomt tempo.
Så jeg kommer desværre ikke videre til listen hvor jeg kan se og fjerne controllere.
:)


Når du har holdt de to knapper inde på controlleren og den begynder at blinke hurtigt pulserende, skal du bruge din fjernbetjening (til tv'et) og manuelt navigere til "indstillinger" > "enheder" > bluetooth-enheder i PS4 menuen. Brug fjernbetjeningen til at administrere den parringsklare controller.
Billede
cph_game_master
Niveau 5
 
Indlæg: 803
By: Kastrup



Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster