Forum

Hjælp PSN account

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Hjælp PSN account

Indlægaf Bloodydk » ons 28 dec 2022 16:03

Hej Alle

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig.

Jeg står i denne situation at vi hjemme hos os har 1 PS5 som er min også har vi 2 PS4 som mine sønner har. Jeg har en PSN plus account også har jeg lavet 2 brugere til sønnerne. Den yngste fik en ps4 i julegave. Sagen er nu den at mig og min ældste søn fint har kunne bruge de spil jeg har købt på min PSN plus account på hans ps4. Nu har jeg fået sat min yngste søns PS4 op, men de spil jeg har hentet er låst så han kan ikke spille de spil på hans ps4.

Hvad er der af løsninger? Har læst noget med at de- og aktivere primær ps4 men synes jeg bliver mere forvirret af det. Skal jeg købe PS plus til en af ungerne brugere? Eller skal jeg have en helt ny PSN plus account og købe spillene igen? Eller kan man gøre noget helt andet?

På forhånd tak
Bloodydk
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Vadum

+1

Re: Hjælp PSN account

Indlægaf Erroneus » ons 28 dec 2022 19:03

Du kan kun have en primær PS4 konsol. Når ens konsol er primær, så kan alle andre brugere på maskinen spille ens spil, fra deres egen konto.
Så fra den yngste søns PS4 maskine, skal han tilgå spillene fra din PS4 profil, han kan ikke gøre det fra sin egen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10986
By: Nyborg

+1

Re: Hjælp PSN account

Indlægaf Bloodydk » ons 28 dec 2022 21:50

Okay tak for svar.

Men hvad er alternativet så? Synes jeg havde læst et sted at hvis man havde en ps plus account mere ville man stadigvæk kunne dele de spil imellem plus accounts?
Bloodydk
Niveau 0
 
Indlæg: 2
By: Vadum

+1

Re: Hjælp PSN account

Indlægaf Vreki » ons 28 dec 2022 22:45

Bloodydk skrev:Okay tak for svar.

Men hvad er alternativet så? Synes jeg havde læst et sted at hvis man havde en ps plus account mere ville man stadigvæk kunne dele de spil imellem plus accounts?


Du tænker nok på en situation hvor to venner har hver sin PS+ konto og deler deres spil med hinanden.
Men det er stadigvæk de spil som er knyttet til de specifikke konti som bliver delt med een ekstra konsol, ikke en "udvidelse" af antallet man kan dele med.

Herhjemme har vi tre PS
En PS5, som er primær PS5 konsol for min konto
En PS4 Pro, som er primær PS4 konsol for min konto.
En PS4 basismodel, som ikke er primær konsol for nogen.
Alle spil og PS+ er købt til min konto.

Vi er tre herhjemme som nogen gange spiller sammen, det foregår på denne måde:
Jeg logger på basismodellen. Da jeg ejer spillene har jeg stadig adgang selv om den ikke er primær.
De to andre logger på henholdsvis PS5 og PS4 Pro. Da de er primær konsoller for min konto har de adgang til alle mine spil og PS+.

Det er så vidt jeg ved den eneste måde du kan dele spil mellem tre personer. En PS4 og PS5 som er primær, og en PS4 eller PS5 hvor konto-ejeren logger ind.

Som jeg ser det har du disse muligheder:
1) Byt med en af ungerne sådan at de får PS5 og du får en PS4. Lad deres PS4/PS5 være primær
2) Køb en ny PS5 til en af ungerne. Lad deres PS4/PS5 være primær
3) Køb fremtidige spil og PS+ på een af ungernes konto. Lad den konto have din PS5 og den anden PS4 som primær.

Ting at være opmærksom på:
PS+ Cloud backup virker kun automatisk på den PS man har som primær.
Hvis du opsiger dit PS+ for at købe et nyt til en af ungerne så har du ikke længere adgang til dine gamle månedlige PS+ spil eller cloud backup. ( Hvad du har købt via PSStore er så vidt jeg ved stadigt tilgængeligt )

Standard ansvars fraskrivelse: Jeg har personligt kun prøvet det vi gør herhjemme, hvilet må svare til mulighed 1 :D .
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+2


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster