Forum

Købte PSN spil fra PS3

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Købte PSN spil fra PS3

Indlægaf Dummiz » man 17 mar 2014 10:41

Jeg har en hel del købte PSN spil fra da jeg havde PS3. Jeg vil gerne have et gensyn med dem igen bare på min PS4, jeg kan åbenbart ikke finde min download historik nogle steder så er de flere tusinde kroner på PSN spil gået tabt fordi jeg er blevet PS4 bruger? Eller har jeg misset noget i farten..
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Købte PSN spil fra PS3

Indlægaf Slimjay DK » man 17 mar 2014 10:46

De er der skam stadig, de kan bare ikke spilles på PS4. Spil lavet til afvikling på PS3 er ikke kompatibelt med PS4. Det samme gør sig gældende på Xbox .. Arkade spil købt på X360 kan ikke afvikles på Xbox One.


hvis du logger ind her : https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/ burde du kunne se dine tidligere køb, ved at at trykke på dit gamertag og vælge købshistorik.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Købte PSN spil fra PS3

Indlægaf Krede1972 » man 17 mar 2014 11:00

Slimjay DK skrev:De er der skam stadig, de kan bare ikke spilles på PS4. Spil lavet til afvikling på PS3 er ikke kompatibelt med PS4.


Ikke noget nyt eller overraskende i det. Det er jo noget af første der bliver meldt ud når en ny konsol-generation bliver annonceret. Altså hvorvidt "gamle" spil kan afvikles på den nye teknik - netop fordi det har en stor interesse blandt brugerne.

Men bor man i en hule, så kan man selvfølgelig godt overse denne udmelding :mrgreen:
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Købte PSN spil fra PS3

Indlægaf Dummiz » man 17 mar 2014 11:12

Krede1972 skrev:
Slimjay DK skrev:De er der skam stadig, de kan bare ikke spilles på PS4. Spil lavet til afvikling på PS3 er ikke kompatibelt med PS4.


Ikke noget nyt eller overraskende i det. Det er jo noget af første der bliver meldt ud når en ny konsol-generation bliver annonceret. Altså hvorvidt "gamle" spil kan afvikles på den nye teknik - netop fordi det har en stor interesse blandt brugerne.

Men bor man i en hule, så kan man selvfølgelig godt overse denne udmelding :mrgreen:



Dog bor jeg ikke i en hule. Men det er jo ikke alle der følger med i sådan noget, så det er da ikke en viden alle har bare fordi det måske er sagt til feks. E3 (eller hvor de har offentliggjort det)
Billede
Dummiz
Moderator
 
Indlæg: 6376
By: 8981 Spentrup


Re: Købte PSN spil fra PS3

Indlægaf Krede1972 » man 17 mar 2014 11:41

Det er blandt andet nævnt i en nyhedsartikel her på PSlife.dk.

Med Cloud-funktionen kan du streame ældre PlayStation-spil fra forskellige platforme ned på din PlayStation 4. Den er nemlig ikke bagudkompatibel med eksempelvis dine rustne PS3-spil.Til at begynde med bliver kun en begrænset mængde af større PS3-spil tilgængelige på Gaikai Cloud.


Jeg siger bare at det har en naturlig interesse hos de fleste, netop fordi det er afgørende for om man skal beholde sin PS3 eller om man kan sælge den og stadig spille alle de spil man har købt.
Senest rettet af Krede1972 man 17 mar 2014 16:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Købte PSN spil fra PS3

Indlægaf Nistelroy78 » man 17 mar 2014 16:50

Krede det burde Dummiz selv vide at den artikel er her han er trods alt moderator på sitet :D
Nistelroy78
Niveau 5
 
Indlæg: 878

Brugeravatar


Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster