Forum

PS+ titler i august

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Re: PS+ titler i august

Indlægaf Laffer » ons 30 jul 2014 21:54

jimmidlx skrev:Jeg vil gerne spille online. Og det er der mine plus penge nu ryger hen. Derfor har jeg større forventninger end jeg havde på ps3.
Der skulle jeg ikke betale for at spille online.

Jeg kan kun formode at Sony selv ikke var helt klar over hvad og hvor meget de ville putte i plus medlemskabet i starten.
Jeg kan dog sige at tiden har gjort at man ikke kan sammenligne plus' spæde start på ps3 og så plus på ps4.
Forventningerne ér højere. Måske du ikke vil indrømme det, men jeg tør garantere at der er mange som tænker det samme.

Sony har givet folk AAA titler på PS3, men da aldrig titler der var udkommet for 0-6 mnd siden.

PS4 udkom i november 13' vi skriver nu snart august 14' hvis vi får et stort retail spil inden udgangen af 14 skal man da være glad.

Forventningen er som vi kan se MEGET stor hos en del forbrugere og det er sørgeligt, for folk vil bare have mere og mere hele tiden, nok er aldrig nok.

Om de så kom med fuld Driveclub i september, fuldt. Knack i oktober og fuldt Killzone i november, ville folk stadig sidde og brokke sig bag deres små skærme.

Hvad måler folk kvalitet på? Er det tid i et spil? Er det grafisk kvalitet? Er det producer budget?
Billede
Laffer
Niveau 7
 
Indlæg: 2791


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Sethos » ons 30 jul 2014 21:58

Laffer skrev:Om de så kom med fuld Driveclub i september, fuldt. Knack i oktober og fuldt Killzone i november, ville folk stadig sidde og brokke sig bag deres små skærme.


Ja, for det ved du jo. Skide godt argument for at holde den kørende.
Sethos
Niveau 6
 
Indlæg: 1859


Re: PS+ titler i august

Indlægaf jimmidlx » ons 30 jul 2014 22:06

Laffer skrev:
jimmidlx skrev:Jeg vil gerne spille online. Og det er der mine plus penge nu ryger hen. Derfor har jeg større forventninger end jeg havde på ps3.
Der skulle jeg ikke betale for at spille online.

Jeg kan kun formode at Sony selv ikke var helt klar over hvad og hvor meget de ville putte i plus medlemskabet i starten.
Jeg kan dog sige at tiden har gjort at man ikke kan sammenligne plus' spæde start på ps3 og så plus på ps4.
Forventningerne ér højere. Måske du ikke vil indrømme det, men jeg tør garantere at der er mange som tænker det samme.

Sony har givet folk AAA titler på PS3, men da aldrig titler der var udkommet for 0-6 mnd siden.

PS4 udkom i november 13' vi skriver nu snart august 14' hvis vi får et stort retail spil inden udgangen af 14 skal man da være glad.

Forventningen er som vi kan se MEGET stor hos en del forbrugere og det er sørgeligt, for folk vil bare have mere og mere hele tiden, nok er aldrig nok.

Om de så kom med fuld Driveclub i september, fuldt. Knack i oktober og fuldt Killzone i november, ville folk stadig sidde og brokke sig bag deres små skærme.

Hvad måler folk kvalitet på? Er det tid i et spil? Er det grafisk kvalitet? Er det producer budget?


Det ville være overvurderet at forvente de titler hver måned.
Jeg omtaler blot ét. En enkelt titel ville jeg mene være passende efterhånden.
Billede
jimmidlx
Niveau 6
 
Indlæg: 1362
By: 7470 Karup (midtjylland)


Re: PS+ titler i august

Indlægaf wMikkel » ons 30 jul 2014 22:09

jimmidlx skrev:Jeg kan dog sige at tiden har gjort at man ikke kan sammenligne plus' spæde start på ps3 og så plus på ps4.
Forventningerne ér højere. Måske du ikke vil indrømme det, men jeg tør garantere at der er mange som tænker det samme.


Der er jeg uenig. Jeg synes netop godt man kan sammenligne starten af PS+ på PS3 kontra PS4.
At folk har fået høje forventninger er jo noget de selv må stå til ansvar for.

Jeg synes jeg fik forklaret godt i mit tidligere indlæg hvorfor du ikke ser retail spil i PS+ til PS4. Bedre kan jeg ikke skrive det :)

jimmidlx skrev:Det ville være overvurderet at forvente de titler hver måned.
Jeg omtaler blot ét. En enkelt titel ville jeg mene være passende efterhånden.


Så hvis du fik enten Puddle, Pinball Arcade eller Angry Birds: Star Wars ville det være fint? De er også udkommet i retail :)
Ellers må du forklare hvad det præcist er du gerne vil have du får. Jeg prøver blot at forstå.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS+ titler i august

Indlægaf RadeonXRay » ons 30 jul 2014 22:33

Selvom jeg igennem længere tid gerne ville se hvad polker al 'Fezzen' handlede om, så har aldrig fået prøvet Fez, så jeg ser meget frem til at kaste mig over spillet i næste uge! Og at det endda er cross-buy til min Vita
Gør det bare endnu mere sweet!
Endnu en udemærket måned for PS+ (:
I'm No Hero
RadeonXRay
Niveau 2
 
Indlæg: 110


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » ons 30 jul 2014 22:35

Laffer skrev:Hvad måler folk kvalitet på? Er det tid i et spil? Er det grafisk kvalitet? Er det producer budget?


Jeg måler blandt andet på grafisk kvalitet. Hvis vi skal have spil med grafik fra C64/Amiga tiden, så er der jo ikke sket noget udvikling. At spillene så måske har et godt gameplay, siger mig ikke noget. Det havde Amiga spil også. Hvad skal vi med en state of the art konsol, hvis spil udviklingen er gået 30 år tilbage?

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » ons 30 jul 2014 22:52

Der er forskel på simpel grafik og forældet grafik. Den grafiske del i Fez, vil du ikke kunne trække på en Amiga, man kan jo bare se at der er allerede er en forskel på opløsning og FPS fra PS3 til PS4 udgaven. Når spillet så samtidigt har gameplay, som er glimrende og årtier foran hvad man fik til en Amiga, så er det ikke helt så simpelt sat op.

Jeg syntes det er snæversynet, ikke at vil give spil som Fez en chance, fordi det ikke har realistisk grafik eller killstreaks.

Hver gang den her diskussion kommer op, så bliver der hver gang spurgt, jamen hvilket spil skulle de så have givet og hver gang er der MEGET stille. Der er 2 typer spil de kan give, det er nye billig indie spil eller de ældste digitale spil i AA klassen, når bagkataloget ikke er ældre. Den eneste realistisk titel du kunne have givet i stedet for, var Octodad: Dadliest Catch, men selv det er kun 4 måneder gammelt og det havde heller ikke faldt i mange menneskers smag, fordi det er jo indie og ser anderledes ud. Måske Transistor, men igen, det er et spil som kun er 2½ måned gammel, så det er næppe ret realistisk.

Det er super let, at skrige op om hvor dårligt det er, men det er lidt ærgerligt man glemmer det fact at PS4 er under et år, der er et lille bagkatalog og de "gode titler", er stort set lige udkommet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Proxzyn » ons 30 jul 2014 22:56

Japanerne fik Knack gratis bare ved at købe maskinen, så helt urealistisk er det da ikke...

Jeg er ikke grafik nørd og foretrækker også gameplay. Kan da også sagtens stadig spille NES/SNES spil hvis det skulle være. Men helt ærligt...:
Senest rettet af Proxzyn ons 30 jul 2014 22:58, rettet i alt 2 gange.
Proxzyn
Niveau 6
 
Indlæg: 1703


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Blauwy » ons 30 jul 2014 22:57

Bab skrev:
Laffer skrev:Hvad måler folk kvalitet på? Er det tid i et spil? Er det grafisk kvalitet? Er det producer budget?


Jeg måler blandt andet på grafisk kvalitet. Hvis vi skal have spil med grafik fra C64/Amiga tiden, så er der jo ikke sket noget udvikling. At spillene så måske har et godt gameplay, siger mig ikke noget. Det havde Amiga spil også. Hvad skal vi med en state of the art konsol, hvis spil udviklingen er gået 30 år tilbage?

Bab


Hej.

Må jeg introducere dig for vores kære frelser, Gabe N.

Jeg kan mærke på dig at du vil høre hjemme hos The Master Race.
Med ord som "grafisk kvalitet" og fnis, "state of the art...konsol..." Vil du have glæde af en dejlig PC.

Har du 2 min til jeg kan fortælle mere om vores fuldskæggede gud?
PM, hvis ja tak. Stilhed om "grafisk kvalitet", hvis nej.

Vi har en kort folder;
Billede
Tak for din tid.

For mere info, besøg vores hjemmeside hvor der er plads til alle. Så længe du omfavner GabeN.
http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/

- Blauwy.

Bonus info;
Vidste du at et GTX 480 fra 2 år tilbage ikke kan underclockes nok til at performe så dårligt som "NextGen" konsollerne?


(Det er selvfølgelig skrevet i sjov )
Senest rettet af Blauwy ons 30 jul 2014 23:09, rettet i alt 2 gange.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » ons 30 jul 2014 22:58

Proxzyn skrev:Japanerne fik Knack gratis bare ved at købe maskinen, så helt urealistisk er det da ikke...

Jeg er ikke grafik nørd og foretrækker også gameplay. Kan da også sagtens stadig spille SNES spil det skulle være. Men helt ærligt...:

Så er det jo godt at PS3 ejerene også fik Crysis 3, i den totalt modsatte grøft.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 07:07

Erroneus skrev:Der er forskel på simpel grafik og forældet grafik. Den grafiske del i Fez, vil du ikke kunne trække på en Amiga, man kan jo bare se at der er allerede er en forskel på opløsning og FPS fra PS3 til PS4 udgaven. Når spillet så samtidigt har gameplay, som er glimrende og årtier foran hvad man fik til en Amiga, så er det ikke helt så simpelt sat op.

Jeg syntes det er snæversynet, ikke at vil give spil som Fez en chance, fordi det ikke har realistisk grafik eller killstreaks.


Amiga havde også god gameplay, så hvordan kan PS4 indies være årtier foran? Og højere opløsning og FPS gør ikke spillene flottere.

Hvor står der, at indies skal være grimme spil? Hvorfor kan et indie ikke være kvalitet, både grafisk og på gameplay? For mig ser det ud til, at det gælder om at få så mange ud som mulig og ikke så ser man ikke så meget på kvaliteten.

Bab
Senest rettet af Bab tors 31 jul 2014 07:29, rettet i alt 1 gang.
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 07:08

Blauwy skrev:
Bab skrev:
Laffer skrev:Hvad måler folk kvalitet på? Er det tid i et spil? Er det grafisk kvalitet? Er det producer budget?


Jeg måler blandt andet på grafisk kvalitet. Hvis vi skal have spil med grafik fra C64/Amiga tiden, så er der jo ikke sket noget udvikling. At spillene så måske har et godt gameplay, siger mig ikke noget. Det havde Amiga spil også. Hvad skal vi med en state of the art konsol, hvis spil udviklingen er gået 30 år tilbage?

Bab


Hej.

Må jeg introducere dig for vores kære frelser, Gabe N.

Jeg kan mærke på dig at du vil høre hjemme hos The Master Race.
Med ord som "grafisk kvalitet" og fnis, "state of the art...konsol..." Vil du have glæde af en dejlig PC.

Har du 2 min til jeg kan fortælle mere om vores fuldskæggede gud?
PM, hvis ja tak. Stilhed om "grafisk kvalitet", hvis nej.



Endnu en tåbelig kommentar.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 07:56

Bab skrev:Amiga havde også god gameplay, så hvordan kan PS4 indies være årtier foran? Og højere opløsning og FPS gør ikke spillene flottere.

Hvor står der, at indies skal være grimme spil? Hvorfor kan et indie ikke være kvalitet, både grafisk og på gameplay? For mig ser det ud til, at det gælder om at få så mange ud som mulig og ikke så ser man ikke så meget på kvaliteten.

Bab


Men hvis vi bruger Fez som eksempel, så er dens gameplay bare langt foran hvad man kunne på en Amgia og det er grafikken også. Grafikken i Fez er super vellykket og gennemført, spillet kører 60 FPS i 1080p og har nogle fine effekter. Ja det er pixel-art, men det er vellykket pixel-art, som du ikke har kunne finde så detaljeret før sidste generation.

Fez kunne sagtens have været lavet med "almindelig" grafik, men så havde det bare ikke fungeret særligt godt. Pixelart grafikken passer super godt til historien og verden i Fez, hvilket man vil finde ud af, hvis man gad at give spillet en chance. Et spil med 90 i Metacritic for PS4 og 91 for PC, samt Vita.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf tue69 » tors 31 jul 2014 08:48

Bab skrev:
Erroneus skrev:Der er forskel på simpel grafik og forældet grafik. Den grafiske del i Fez, vil du ikke kunne trække på en Amiga, man kan jo bare se at der er allerede er en forskel på opløsning og FPS fra PS3 til PS4 udgaven. Når spillet så samtidigt har gameplay, som er glimrende og årtier foran hvad man fik til en Amiga, så er det ikke helt så simpelt sat op.

Jeg syntes det er snæversynet, ikke at vil give spil som Fez en chance, fordi det ikke har realistisk grafik eller killstreaks.


Amiga havde også god gameplay, så hvordan kan PS4 indies være årtier foran? Og højere opløsning og FPS gør ikke spillene flottere.

Hvor står der, at indies skal være grimme spil? Hvorfor kan et indie ikke være kvalitet, både grafisk og på gameplay? For mig ser det ud til, at det gælder om at få så mange ud som mulig og ikke så ser man ikke så meget på kvaliteten.

Bab


Den første Amiga kom i 1985, PlayStation 4 i 2013. Det er næsten 3 årtier allerede der. :mrgreen:

Nej spøg til side, jeg synes nu der er en mærkbar gameplayforskel (naturligvis) på de pixel-art indies der udkommer nu, og de gamle retrotitler vi så engang. Det er klart, at et spil bliver ikke fedt, bare fordi det har et retro-look. Mercenary Kings (undskyld Blauwy) er et godt eksempel. Det fangede jo retrotrenden meget godt, men det var bare ikke nogen særlig god titel. Jeg synes dog ikke at en indie-titel skal være fotorealistisk for at være pæn. Resogun er jo egentligt vanvittigt godt stykket sammen grafisk, uden at være noget grafikmonster, men hvis det er fotorealisme alene der tæller, så bliver man nok ikke tændt af indies.

Jeg har egentligt været fint nok tilfreds med udbyttet af PS+ indtil videre, men jeg kommer også fra Xbox 360, hvor det har været standard at betale for at spille online, så de ekstra spil jeg har fået med har været bonus.

Outlast, Resogun, Stick it to the Man, Trine 2 og PixelJunk har jeg især nydt. Dead Nation, Strider og Contrast har været på det jævne, mens Mercenary Kings og TowerFall Ascension slet ikke siger mig noget. Så er der et par titler jeg mangler endnu.

Jeg synes, i forhold til mine forventninger, at PS+ på PS4 har gjort det helt fornuftigt, men jeg kan da sagtens forstå hvis folk er uenige. Dels hvis man overhovedet ikke tænder på indies, så er der ikke meget at komme efter, dels hvis man havde forventet sig retail titler (så kan man diskutere om det er naivt eller om Sony har skuffet - de lovede jo trods alt DriveClub fra release) og dels hvis man bare ikke synes de titler der har været, har været særligt gode.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Ceerial » tors 31 jul 2014 09:01

Jeg havde egenligt lidt glædet med til PS Plus spil udvalg, da jeg hørt det var meget bedre end Xbox 360's.

Men jeg er godtnok lidt skufftet over de spil man har fået indtil videre, selvom jeg dog gerne spiller indie titler.

Men Xbox 360 brugere har f.eks. lige fået Dishonored gratis. Jeg håber det er fordi der ikke er så mange titler at vælge imellem på PS4'eren at det forholder sig sådan.
Billede

Handelskarakterer på xboxlife.dk: http://www.xboxlife.dk/profile/3798
Ceerial
Niveau 2
 
Indlæg: 120
By: Amager


ForegåendeNæste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron