Forum

PS+ titler i august

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 14:52

Vreki skrev:Det der med de 20% var vist ikke i de originale løfter, jeg fik ihvertfald indtrykket af at det ville være et fuldt spil.
Der er f.eks. dette citat:
"PlayStation 4 racing game DriveClub's PlayStation Plus Edition is the full game minus a few cars and tracks, developer Evolution Studios has said."
Det syntes jeg ikke lyder som 20%

Så ja, hvis de vil undgå dårlig PR så må de bide i det sure æble og levere noget andet end indie spil.
Det er sådan set ligegyldigt hvor småt kataloget er, det findes. Det vil sikkert blive en dyr fornøjelse for dem, men så må de jo lade være med at love noget de ikke kan holde.

Korrekt, de ændrede på hvad Driveclub Plus Edition var og det var super fesent. Men man har altid vidst, at det ikke var det fulde spil man fik via PS+, så at forvente man vil få fulde AAA titler der kun er måneder gamle, er for mig pjattet og så har man ikke en realistisk indstilling, til hvordan sådan ting hænger sammen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 14:55

Kimosabe skrev:Jeg efterlades gang på gang målløs over hvordan folk kan forsvare Sony med næb og kløer. Kan I slet ikke se at hvis man har købt plus, pga den betalingsmur de har lavet for at spille online på sin ps4, og som plaster på såret blev lovet Driveclub, at man så kan blive en smule skuffet over at blive spist af med indiespil, der på ingen måde udnytter ps4's muligheder. Grunden til at man køber en ps4, er vel bl.a. at man ønsker bedre grafik og større spil ?
Det er da fair at I er tilfredse med de spil I har fået, men næsten at tage det personligt når nogen stiller krav til en virksomhed der begynder at kræve penge for noget de indtil nu har leveret "gratis", er vel i overkanten ?


Folk forsvarer ikke Sony's valg af krav til PS+ for online spil. PS+ er en bonus på PS4, fordi PS+ er for at dække online spil, præcis som Live Gold er det på Xbox 360 og Xbox One. Folk prøver at forklare, hvor urealistisk det er, at forvente AAA spil 4-6 måneder efter de spil er udkommet.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 15:01

Vreki skrev:Det der med de 20% var vist ikke i de originale løfter, jeg fik ihvertfald indtrykket af at det ville være et fuldt spil.
Der er f.eks. dette citat:
"PlayStation 4 racing game DriveClub's PlayStation Plus Edition is the full game minus a few cars and tracks, developer Evolution Studios has said."
Det syntes jeg ikke lyder som 20%

Så ja, hvis de vil undgå dårlig PR så må de bide i det sure æble og levere noget andet end indie spil.
Det er sådan set ligegyldigt hvor småt kataloget er, det findes. Det vil sikkert blive en dyr fornøjelse for dem, men så må de jo lade være med at love noget de ikke kan holde.


Præcis og Erroneus var også en af dem, som syntes, at det var flot af Sony. Dengang. Nu er det efterhånden blevet skåret ned til ingenting over flere gange. Hvordan havde spilet set ud, hvis det havde været færdig til release af PS4?

Erroneus skrev:Så ja, hvis de vil undgå dårlig PR så må de bide i det sure æble og levere noget andet end indie spil.
Det er sådan set ligegyldigt hvor småt kataloget er, det findes. Det vil sikkert blive en dyr fornøjelse for dem, men så må de jo lade være med at love noget de ikke kan holde.

Korrekt, de ændrede på hvad Driveclub Plus Edition var og det var super fesent. Men man har altid vidst, at det ikke var det fulde spil man fik via PS+, så at forvente man vil få fulde AAA titler der kun er måneder gamle, er for mig pjattet og så har man ikke en realistisk indstilling, til hvordan sådan ting hænger sammen.[/quote]

Jeg har flere bilspil, hvor jeg ikke har alle bilerne. Det er da stadig fulde spil. Så Driveclub med nogle få færre biler vil stadig være et fuldt spil. Der findes masser af DLC bilpakker, som man kan købe ved siden af. Den mulighed har DriveClub også haft. Så hvis det er urealistisk at forvente, at Sony giver et AAA spil til release, så tror jeg, at rigtig mange er urealistiske. Fordi det var det, som man var blevet lovet. At de så siden hen har ændret på deres "løfte", ændre ikke på, hvad de startede med at melde ud.

Bab

EDIT. Der gik lidt ged i mine quotes, men i ved, hvad i selv har skrevet ;)
Senest rettet af Bab tors 31 jul 2014 15:07, rettet i alt 1 gang.
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Vreki » tors 31 jul 2014 15:05

Jeg forventer mindst eet AA spil, for det er hvad jeg er blevet stillet i udsigt. Hvis man kigger på PS storen så er der faktisk en del spil der er kommet ned omkring de 300 nu, eller som har været på udsag tidligere.

Oven i det er der mange af dem hvor der er en større mængde DLC som de så kunne profitere lidt af.
Bare se på sommer udsalget, der er da 4 spil som hver for sig ville være acceptable.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Bab » tors 31 jul 2014 15:05

Erroneus skrev:
Kimosabe skrev:Jeg efterlades gang på gang målløs over hvordan folk kan forsvare Sony med næb og kløer. Kan I slet ikke se at hvis man har købt plus, pga den betalingsmur de har lavet for at spille online på sin ps4, og som plaster på såret blev lovet Driveclub, at man så kan blive en smule skuffet over at blive spist af med indiespil, der på ingen måde udnytter ps4's muligheder. Grunden til at man køber en ps4, er vel bl.a. at man ønsker bedre grafik og større spil ?
Det er da fair at I er tilfredse med de spil I har fået, men næsten at tage det personligt når nogen stiller krav til en virksomhed der begynder at kræve penge for noget de indtil nu har leveret "gratis", er vel i overkanten ?


Folk forsvarer ikke Sony's valg af krav til PS+ for online spil. PS+ er en bonus på PS4, fordi PS+ er for at dække online spil, præcis som Live Gold er det på Xbox 360 og Xbox One. Folk prøver at forklare, hvor urealistisk det er, at forvente AAA spil 4-6 måneder efter de spil er udkommet.


Sludder. Hvorfor skulle det være dyrere for Sony, at jeg spiller Final Fantasy Online på min PS4 i forhold tli dem, som spiller det på PS3 eller PC? Hvorfor er det kun PS4 folket, som skal betale for at spille online? Det giver absolut ingen mening. Så det er da et kæmpe forsvar af Sony.

Bab
Bab
Niveau 7
 
Indlæg: 5898
By: Fredericia


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 15:12

Bab skrev:Sludder. Hvorfor skulle det være dyrere for Sony, at jeg spiller Final Fantasy Online på min PS4 i forhold tli dem, som spiller det på PS3 eller PC? Hvorfor er det kun PS4 folket, som skal betale for at spille online? Det giver absolut ingen mening. Så det er da et kæmpe forsvar af Sony.

Bab

Igen, vi snakker ikke om online delen og hvorfor PS+ skal være et krav der. Vi snakker om hvilken spil man kan forvente til PS+.

Men det er tydeligt, vi ikke bliver enig her og fred være med det :) Jeg har indstillet mine forventninger, så jeg bliver ikke skuffet når den månedlige PS+ opdatering kommer-
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Kimosabe » tors 31 jul 2014 15:13

What Bab said...

Og at Microsoft indtil videre er lykkedes med at presse deres brugere (inkl. mig selv) til at betale for online delen, gør det vel ikke legitimt at Sony kopierer stilen.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Kimosabe » tors 31 jul 2014 15:14

Erroneus skrev:
Bab skrev:Sludder. Hvorfor skulle det være dyrere for Sony, at jeg spiller Final Fantasy Online på min PS4 i forhold tli dem, som spiller det på PS3 eller PC? Hvorfor er det kun PS4 folket, som skal betale for at spille online? Det giver absolut ingen mening. Så det er da et kæmpe forsvar af Sony.

Bab

Igen, vi snakker ikke om online delen og hvorfor PS+ skal være et krav der. Vi snakker om hvilken spil man kan forvente til PS+.

Men det er tydeligt, vi ikke bliver enig her og fred være med det :) Jeg har indstillet mine forventninger, så jeg bliver ikke skuffet når den månedlige PS+ opdatering kommer-


Men de brugte jo netop, hvad der lignede et AA spil som Driveclub til at sælge ideen om plus. Så de to ting hører vel sammen.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Erroneus » tors 31 jul 2014 15:18

Ang. Driveclub og en erstatning af det, så har de leveret spil som Resogun, Outlast, Dead Nation Apocalypse Edition og Trine 2: The Complete Story. Det syntes jeg er oki erstatninger for et "demo spil", som ja blev mindre end forventet og det var skuffende.

Hvis man har købt PS+ pga. man vil Driveclub Plus Edition, ja så kan jeg da godt se at man måske syntes det er lidt surt, men sådan er vi så forskellige. Men Driveclub Plus Edition var et spil for en måned i PS+, så det kan næppe være et argument for evig tid og at man vælger at konkludere at alle spil, nok vil blive i den klasse, ja det må stå for egen regning, for det er bare ikke realistisk, at det skulle ske, ikke for 30 kr pr md.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS+ titler i august

Indlægaf tue69 » tors 31 jul 2014 15:21

Kimosabe skrev:What Bab said...

Og at Microsoft indtil videre er lykkedes med at presse deres brugere (inkl. mig selv) til at betale for online delen, gør det vel ikke legitimt at Sony kopierer stilen.


Så længe man bliver ved med at støtte Sony så virker det efter hensigten for dem, legitimt eller ej. Nattens regnskab tyder da på, at det har været en fornuftig beslutning, og det er jo immervæk det der tæller for Sony og selskabets aktionærer. (Det er ikke et forsvar af Sony, men det er årsagen til selskabets ageren)

Min pointe med, at det for mig ikke føles som det samme "nederlag" som Bab eksempelvis nævner ift. PlayStation 3 brugere, var, at da jeg skiftede var Xbox 360 til PlayStation 4, så vidste jeg, at det var en del af pakken, at man skulle betale for online. Jeg må også ærligt sige, at det ikke er noget jeg tænker voldsomt meget over, for jeg var/er ret meget afklaret med, at det var omstændighederne.

Bab har da helt ret i, at det ikke er dyrere for Sony at lave onlineprogram til PlayStation 4 end PlayStation 3 (umiddelbart), men det er vel "blot" et resultat af, at Sony i bund og grund gerne har ville tage pengene for onlinedelen allerede undervejs i PlayStation 3'erens levetid, men har frygtet for, hvad resultatet ville blive. Det virker bare strategisk som en mere spiselig beslutning at gøre det ved et generationsskifte.
Senest rettet af tue69 tors 31 jul 2014 15:28, rettet i alt 1 gang.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Kimosabe » tors 31 jul 2014 15:24

Erroneus skrev:Ang. Driveclub og en erstatning af det, så har de leveret spil som Resogun, Outlast, Dead Nation Apocalypse Edition og Trine 2: The Complete Story. Det syntes jeg er oki erstatninger for et "demo spil", som ja blev mindre end forventet og det var skuffende.

Hvis man har købt PS+ pga. man vil Driveclub Plus Edition, ja så kan jeg da godt se at man måske syntes det er lidt surt, men sådan er vi så forskellige. Men Driveclub Plus Edition var et spil for en måned i PS+, så det kan næppe være et argument for evig tid og at man vælger at konkludere at alle spil, nok vil blive i den klasse, ja det må stå for egen regning, for det er bare ikke realistisk, at det skulle ske, ikke for 30 kr pr md.


Det kan vi så blive enige om at være uenige om :) Jeg synes som jeg startede med at sige, også at det er helt fair at I er mange der er tilfredse med udbyttet. Men at tonen næsten kan blive skinger når nogen lufter deres utilfredshed med ps4 delen af plus, det fatter jeg ikke.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Blauwy » tors 31 jul 2014 15:55

Kimosabe skrev:
Erroneus skrev:Ang. Driveclub og en erstatning af det, så har de leveret spil som Resogun, Outlast, Dead Nation Apocalypse Edition og Trine 2: The Complete Story. Det syntes jeg er oki erstatninger for et "demo spil", som ja blev mindre end forventet og det var skuffende.

Hvis man har købt PS+ pga. man vil Driveclub Plus Edition, ja så kan jeg da godt se at man måske syntes det er lidt surt, men sådan er vi så forskellige. Men Driveclub Plus Edition var et spil for en måned i PS+, så det kan næppe være et argument for evig tid og at man vælger at konkludere at alle spil, nok vil blive i den klasse, ja det må stå for egen regning, for det er bare ikke realistisk, at det skulle ske, ikke for 30 kr pr md.


Det kan vi så blive enige om at være uenige om :) Jeg synes som jeg startede med at sige, også at det er helt fair at I er mange der er tilfredse med udbyttet. Men at tonen næsten kan blive skinger når nogen lufter deres utilfredshed med ps4 delen af plus, det fatter jeg ikke.


Jeg tror du læser og opfatter det på en helt anden måde, end hvad meningen er.
Der er ingen der tager noget personligt eller "forsvarer" Sony, men prøver blot at forklare hvad der er og ikke er realistisk.

Folk må have deres meninger, men er de uenige og fornuftige i deres forklaringer bliver det pludseligt til "skinger snak". Hvad er den nu af?

Problemet er folk simpelthen ikke kan komme videre. Brok brok brok brok. "Jamen de lovede!" Ja løfter bliver tit brudt, især i vores branche. Du kan ikke gøre noget ved det. Accepter det og kom videre.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

Re: PS+ titler i august

Indlægaf Krede1972 » tors 31 jul 2014 16:19

Ceerial skrev:Jeg havde egenligt lidt glædet med til PS Plus spil udvalg, da jeg hørt det var meget bedre end Xbox 360's.

Men jeg er godtnok lidt skufftet over de spil man har fået indtil videre, selvom jeg dog gerne spiller indie titler.

Men Xbox 360 brugere har f.eks. lige fået Dishonored gratis. Jeg håber det er fordi der ikke er så mange titler at vælge imellem på PS4'eren at det forholder sig sådan.


Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man kan sammenligne spiludvalget for Xbox 360 med PS4... Sammenligningen bør være mellem Xbox 360 og PS3 eller Xbox One og PS4. Det er da "mærkværdigt" at sammenligne mellem to forskellige generationer.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Kimosabe » tors 31 jul 2014 16:46

Blauwy skrev:
Kimosabe skrev:
Erroneus skrev:Ang. Driveclub og en erstatning af det, så har de leveret spil som Resogun, Outlast, Dead Nation Apocalypse Edition og Trine 2: The Complete Story. Det syntes jeg er oki erstatninger for et "demo spil", som ja blev mindre end forventet og det var skuffende.

Hvis man har købt PS+ pga. man vil Driveclub Plus Edition, ja så kan jeg da godt se at man måske syntes det er lidt surt, men sådan er vi så forskellige. Men Driveclub Plus Edition var et spil for en måned i PS+, så det kan næppe være et argument for evig tid og at man vælger at konkludere at alle spil, nok vil blive i den klasse, ja det må stå for egen regning, for det er bare ikke realistisk, at det skulle ske, ikke for 30 kr pr md.


Det kan vi så blive enige om at være uenige om :) Jeg synes som jeg startede med at sige, også at det er helt fair at I er mange der er tilfredse med udbyttet. Men at tonen næsten kan blive skinger når nogen lufter deres utilfredshed med ps4 delen af plus, det fatter jeg ikke.


Jeg tror du læser og opfatter det på en helt anden måde, end hvad meningen er.
Der er ingen der tager noget personligt eller "forsvarer" Sony, men prøver blot at forklare hvad der er og ikke er realistisk.

Folk må have deres meninger, men er de uenige og fornuftige i deres forklaringer bliver det pludseligt til "skinger snak". Hvad er den nu af?

Problemet er folk simpelthen ikke kan komme videre. Brok brok brok brok. "Jamen de lovede!" Ja løfter bliver tit brudt, især i vores branche. Du kan ikke gøre noget ved det. Accepter det og kom videre.


Nej jeg tror jeg læser og forstår det fuldstændig som det er ment. Og jeg hævder på ingen måde at alle der argumenterer for at det er godt nok hvad plus byder på er i 'skinger' tone. Hvorimod du nu hævder at de alle har fornuftige forklaringer, og at ingen forsvarer sony. Og der er jeg lodret uenig... Men lad nu den hvile.


Glæder mig til september..
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS+ titler i august

Indlægaf Blauwy » tors 31 jul 2014 17:27

Kimosabe skrev:
Nej jeg tror jeg læser og forstår det fuldstændig som det er ment. Og jeg hævder på ingen måde at alle der argumenterer for at det er godt nok hvad plus byder på er i 'skinger' tone. Hvorimod du nu hævder at de alle har fornuftige forklaringer, og at ingen forsvarer sony. Og der er jeg lodret uenig... Men lad nu den hvile.


Nå det synes du alligevel. Så fordi måden du læser det, er det ens betydende med at det er sådan det skal forstås?
Du sagde jo tonen blev skinger hos os der forklarer tingene som de er. Dvs du læser forkert hvad folk mener, for der er ingen skinger tone her. Folk forklarer som voksne mennesker hvordan det er. At du synes folk tager det personligt og whatnot er dit eget problem, så jo det er dig der ligger mere i det end der er.

Jeg sagde ikke alle havde fornuftige forklaringer, men havde fornuft I deres forklaringer. Dvs der er ingen, der sviner jer til der mener noget andet - hvorimod du mener tonen bliver skinger fordi vi prøver at forklare hvordan tingene fungerer i den virkelige verden og "forsvarer" Sonys handlinger.

Giver det mening?

Vi har nok forskellige meninger om hvem der forsvarer hvad. Forsvarer man firmaet når man forklarer folk som jer der ikke forstår hvordan tingene realistisk er og har nogle dybt dybt forskruede holdninger til en forretning? Jamen så, kan vi godt lege at vi forsvarer Sony hvis det gør dig glad.
Billede
Blauwy
Niveau 4
 
Indlæg: 521

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron