Forum

Divekick (PS4)

Snak om mindre og indie-spil fra Playstation Network.

Divekick (PS4)

Indlægaf Da Senzai » fre 17 okt 2014 19:29

Hej!

Jeg har næsten lige købt Divekick, og gennemført story-delen er klar til at udfordre hele verden online!

Men! Uanset, hvor meget jeg søger og uanset, hvilken kanaler jeg gør det igennem, så kan jeg ikke finde en eneste online kamp. Hverken Ranked, Unranked eller i Lobbier.

Jeg kan se på leaderboardet, at alle topspillerne har mellem 1000 og 2000 kampe, og spillet udkom vist i sidste uge (tror jeg), så der burde være nogle online!

Ved I, hvad der er galt eller er her eventuelt nogen med spillet, der har lyst til at tage et par kampe, så vi kan se om spillet virker? Vil gerne finde ud af, om det er fordi at spillet er allerede er dødt eller om, det er fordi, at der er server problemer.

Jeg gider ikke spille kampspil mod AI´en, da det er røvsygt.

Hjælp!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Da Senzai » fre 17 okt 2014 20:18

Okay, så har jeg lige haft en online-kamp. Efter at havde siddet og lade maskinen stå og søge i ca. 30 minutter.

Suk. Der er måske bare ikke flere, der spiller det? Eller hvad?

Frustrerende!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Da Senzai » fre 17 okt 2014 21:27

Jeg nægter at tro på, at jeg er den eneste i hele verden, der sidder og spille Divekick ligenu.

Jeg er træt af, at hvergang, der kommer et nyt og fedt spil, så enten er der minus mennesker, der spiller det, eller også er der en aller anden lillebitteting, der bare skal ødelægge det og gøre spillet uspilleligt.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf JanR » fre 17 okt 2014 21:33

Det er lige før, at du er den eneste.
Ud af over 1.750.000 mennesker som er registreret på PSNProfiles, er der kun 52 af dem som har Divekick til PS4.

Men ellers kan du finde spillere i højre side, under "Recent Players eller hos Playstation Trophies.
JanR
Niveau 6
 
Indlæg: 1989
By: København


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Da Senzai » fre 17 okt 2014 21:52

Tak.

Så er det derfor. - Og hvis de 54 personer sidder ligesom mig, og ikke kan finde en kamp, så dropper de hurtigt spillet, og så er der slet ingen.

Øv. Synd, at man ikke kan få penge tilbage for digitale spil. Fighting Games giver ingen mening at spille mod computeren.

Der er nogen, der skylder mig 75 kroner!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Jb » lør 18 okt 2014 00:55

Jeg har set en divekick tråd på neogaf mener jeg med folk der kørte private lobby. Ellers kunne du prøve se om der er nogle der har lavet en matchmaking tråd på shoryuken :-)
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Slimjay DK » lør 18 okt 2014 13:14

JanR skrev:Det er lige før, at du er den eneste.
Ud af over 1.750.000 mennesker som er registreret på PSNProfiles, er der kun 52 af dem som har Divekick til PS4.

Men ellers kan du finde spillere i højre side, under "Recent Players eller hos Playstation Trophies.



lol .. Det er vist et spil der begrænser sig til et meget lille publikum :lol: Det ser satme også elendigt ud =D>
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Erroneus » lør 18 okt 2014 15:15

Det skulle faktisk være rigtigt sjovt, hvis man er til fighting spil, men ja det er sært ud og det skræmmer nok mange væk.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Da Senzai » lør 18 okt 2014 16:54

Spillet er faktisk rigtigt godt - og langt bedre end, hvad det burde være, når man først hører beskrivelsen. "En parodi på Fighting Games, der er lavet i Flash, og hvor man har to knapper. Hop og Spark"

I virkeligheden er spillet, en Joke, der er ude af kontrol. og det er tydeligt, at der er lagt meget arbejde i at det spiller som det skal. Det er en solid og balanceret fighter, hvor alt det tekniske (in-game) er på plads.

Og så er spillet så overproduceret og samtidigt så meta, at det er fedt. F: eks simple ting som Fraud-Detection-systemet, og YOLO-Gem, og det, at når du sparker modstanderne i hovedet, står der HEADSHOT henover skærmen og modstanderen starter næste runde med at være groggy.

Jeg har brugt hjernedødt mange timer og har vel over 5000 online kampe i UMK3 på Xbox 360, så jeg spiller selvfølgelig Kung Pao i Divekick, der er "løst" *host!* baseret på Kung Lao fra Mortal Kombat. Kung Lao er så vidt jeg ved den første Figur i en 2D fighter med et egentligt Divekick. Det er ihvertfald i Mortal Kombat, at jeg først så et Divekick.

Det er for sjovt, at når nu hun er basseret på Kung Lao, så har de givet hende en audio-track, hvor kun lyder ligesom Liu Kang (min main i UMK3), når hun kæmper. Hun kan også lave portaler til andre dimensioner, hvilket spiller på og referer Historien i MK-spillerne. Hun har endda en quote fra Mortal Kombat filmen (den første) "use the element, that gives life"

Så er det også sjovt, at der er figurer, der er baseret på virkelige mennesker, Hvor fedt er det ikke, at du kan spille som Markman eller Seth Killian? Markman er en gammel-tekken "legende", og arbejde nu som talsmand for MadCatz, der sælger arcade-sticks. Så inde i spillet er Mark nødt til at under kampen at finde og bygge et arkade stick, så han kan aktivere sine special moves.

Det var nogle af de ting, jeg ikke kunne lade være med at smile over. Der er også massere af andre reference som jeg ikke gider liste her (og garanteret også mange, jeg ikke forstår/Kender). Heh, og dog. En af dem er at Kick (eller hedder han Dive) er Will-Fucking-Smith og når man er på hans bane så spiller Rap fyr i LA tema-melodien.

Men altså. Selve gameplayet fungerer virkeligt godt, og der er faktisk gjort rigtigt, rigtigt meget ud af det.

Men ja, hvis man bare ser screen-shots, og at en ens tilgang til fighting games er, at de bare er drukspil, hvor det gælder om at trykke hurtigst på cirkel og kryds, kan jeg godt forstå, at man afskriver det. På billeder, og hvis man ikke ved, hvad divekick er, så ligner det bare endnu et ringe flash-spil.

Men alt det er ligemeget, da der alligevel ikke er nogen online - og jeg gider ikke bruge energi på blive god til spillet, hvis jeg alligevel ikke kan spille det.

Men altså. Overraskende godt spil - der er alt for meta og åndssvagt overproduceret! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Da Senzai » lør 18 okt 2014 17:01

Nu har jeg godt nok lige betalt fuldt pris, men jeg håber snart, at det bliver gratis på PSN Plus, så jeg kan finde nogen at spille med :)
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Divekick (PS4)

Indlægaf Da Senzai » tors 30 okt 2014 17:40

Der er åbenbart også kommet en update til det her. Nogen, der ved, hvad det er?

Ret spændende med en update synes jeg, da jeg som jævnfør denne tråd har haft kæmpe problemer med at finde spillere. Er det en fejl (der er blevet rettet nu), at jeg ikke kunne finde spillere eller er det som skrevet,r at der ikke er nogen spillere?
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København



Tilbage til PSN spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron