Forum

Battlefield 1 - første indtryk

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf johnnid87 » tirs 18 okt 2016 04:52

Jeg sidder i skrivende stund og har spillet Battlefield 1 i lidt over 4 timer - eller i hvert fald været i spillet :)

Jeg havde sat mig for at spille noget single player for at vende mig til spillet for derefter at gå online. Det skal siges at jeg stort set aldrig rører ved single player-delen i et spil - men jeg følte mig nødsaget til at gøre det her for ikke at blive slagtet da det jo nok er alle de hardcore der sidder og spiller prelease. En gruppe jeg absolut ikke hører til. Jeg er bare mega historie- og spilinteresseret - og så kunne jeg ikke rigtig komme uden om Battlefield 1.

Kl. 23.45 sad jeg og ventede i spænding på at jeg kunne spille præcis kl 00.00. Jeg sad klar med min telefon således at jeg kunne snappe de sidste de ti sekunders nedtælling til mine nørdvenner.

Jeg blev kastet direkte ud på slagsmarken da spillet blev startet op. Her stod jeg badet i kugler, skrig og flammer - og jeg kunne li´det :) Jeg blev som spiller kastet rundt på slagsmarken som forskellige karakterer der formentligt har lidt en sørgelig skæbne under 1. verdenskrig ("formentlig" skal jeg senere vende tilbage til). Jeg var fuldstændig målløs over stemningen og den tilhørende musik. Efter 15 minutters spil sad jeg med gåsehud over hele kroppen! Det var en fuldstændig fantastisk start. Masser af aktion!.

Herefter kom jeg så ind i selve campaign-menuen. Her havde jeg mulighed for at starte på 6 forskellige historie fordelt over de vigtigste geografiske placeringer under krigen. Jeg tog spilledelen som Daniel Edwards. Jeg var nysgerrig på om det var en rigtig karakter man spillede som, da hans navn såvel som navnene i introen virkede realistiske. Jeg googlede ham og fandt ham. Hans fødselsår passede dog ikke overens med spillet - men han havde som en af de få modtaget "medal of honor". (Dette er dog ikke noget spillet informerer om). Jeg ved ikke om det er en kæmpefejl af DICE - eller om der er nogle juridiske årsager indblandet - men hvorfor så bruge præcis det havn? Nå, men jeg blev kastede ind i en tank - og endnu en gang var grafikken fuldstændig åndssvag god -jeg har ikke set noget lignende på en konsol før. Møtrikkerne i tanken, skægstubbene, øjnene - fantastisk - ikke mindre. Det bliver virkelig spændende at se på pro'eren nu når man har et 4k-tv :) Jeg sidder nu i tanken som Daniel Edwards og skal tage nogle objectives. De første minutter var det ret sjovt at kører over skyttegrave og nakke fjenden og deres artilleri. Men efter den aktion jeg lige var blevet introduceret for var det lidt fladt at "være i helle" inde i en tank. Jeg døde dog flere gange (jeg havde valgt hard) - indtil jeg fandt ud af at man kunne reparerer tanken indefra.

Jeg løste mission og blev sendt ud på en ny mission med selv samme tank - vi skulle igennem en skov. Her gik der lidt ninja i den, da jeg skulle snige mig ind bag fjendens linjer som ene mand og nakke 6-15 fjender. Dette virkede ikke særligt 1. verdenskrig agtigt. Jeg kom til et landsted hvor jeg skulle løse nogle opgaver - og her blev jeg igen, efter ikke at have været synderligt imponeret i skoven, mødt af et fantastisk syn ud over markene - skyerne, himlen, solen, bakkerne, møllen, det var som rent Morten Koch hvis han havde været grafikker. Her besluttede jeg mig for at være et godt sted at slutte og spille noget multiplayer.

I multiplayerdelen har man muligheden for at spille 4 af de store slag fra 1. verdenskrig - fedt tænkte jeg. Jeg blev så kastet ind i et spil som så sluttede i det jeg kom ind. fladt. I "slutmenuen" stod det ikke særligt klar hvad der nu skulle ske - om der automatisk startede et nyt slag - eller hvad der gjorde. Jeg havde så kun muligheden for at gå tilbage til operationmenuen (den menu under multiplayer med de 4 slag/operationer) og ikke bare vente på et nyt spil. Okay, fair nok, så måtte jeg starte en ny operation (med 39 andre spillere). Her nåede jeg ind og efter kort tid sluttede missionen. fladt igen. Jeg nåede dog at opleve banen. Det var "Amien" og den var så flot lavet og skruet sammen (jeg spillede den senere igen). Jeg tænkte at der nok er et begrænset antal spillere og der åbenbart er meget få spil kørende her i starten. Jeg gik derfor ind i den originale Battlefield-server browser. Jeg fandt jeg et conquestspil og gik ellers i krig ... som man siger. Da jeg skulle vælge squad - så jeg at en masse squads var låst. Noget man helt sikkert kan brugerindstille. Det viste sig da også at folk løb meget sammen i squad hvilket resulterede i at jeg blev slagtet på det groveste konstant. Jeg kunne holde mig til andre grupper men uden kommunikation var det bare ikke nær så godt som når man har coms. Dem der har spillet Battlefield og Overwatch (og sikkert også andre spil) ved hvor vigtig kommunikationen er. Jeg fik prøvet et par forskellige baner og fået smagt godt på spillet - af en eller anden grund blev jeg altid smidt ind i et spil hvor det ene hold var det det andet langt overlegen. Dette har formentlig været pga af et par Squad på 5 virkelig har vidst hvad de har lavet. Det var også tydeligt at se på slagsmarkene at de løb i grupper. Noget der formentlig ikke bliver så dominerende her fra den 21. Kommunikation er bare så f..... vigtig mod andre der har kommunikation - noget som de senere Battlefieldspil har været præget af.

Jeg fik lov at deploye en masse gange (fordi jeg var ringe) og derved prøve en masseforskellige klasser. assualt, medic, engineer, support og scout. Våbnene er virkelig realistiske lavet - lige fra lyd til udseende til skudhastighed osv. De er også meget sværere at skyde med i forhold til BF4 - præcis som det skal være taget tiden i betragtning. Det kræver noget tilvending. Heldigvis er jeg ret overbevist om at der ikke opstår funktionsfejl - hvilket ville resultere i mange ødelagte controllere - det er okay med noget historisk ukorrekthed. sådan er det også med andre elementer i spillet - justering i forhold til den historiske fakta for at få det bedst mulige gameplay - såsom kommunikation mellem soldater på slagsmarken, dynamit der kan detoneres som det var C4, og mulighed for at pege fjenden ud så medspilleren der stod 200 m væk også ved hvor han er.

deploy-funktion er virkelig overskuelig, og man har et godt billede over banen da man faktisk ser den i 3d set fra oven.

Der er max 10 forskellige baner at vælge i mellem pt. De store åbner baner er ikke ret sjove at spille imod en masse squads der virkelig kan arbejde sammen, der er man virkelig på herrens mark. Det tydeligt at se på scoreboard når folk var "a lone wolf". Jeg håber i hvert fald på at kunne få nogle spil i morgen hvor det er lidt mere ligeværdigt. Om matchmaking virker er af gode årsager svært at vide nu. Men autister findes der stadig. Omkring kl. 1.30 var der en der var i level 13. Hvor alle andre hvor max level 7 på daværende tidspunkt.

Det er svært at sige hvor overpowered køretøjerne virker. De skal i hvert fald have 5-6 skud med en anti-tank-gun fra assualtklassen (der har anti-tank-gear). Hvad engineer kan gøre, er jeg ikke klar over. Jeg var kort oppe i et fly hvor jeg sad i bagenden og kunne skyde - noget jeg kun kan forestille mig er relevant i en luftkrig da det er direkte umuligt at ramme noget på jorden. Der var da også mange piloter der fløj alene - måske af den netop den årsag. Jeg har endnu ikke opdaget noget direkte anti-air såsom flak-kanon - men noget må jo kunne få dem ned.

Og så er der lige et par ting jeg ikke fik nævnt: duk-knappen er ændret til R3 hvilket nok skal blive godt når man skal glide væk - det er fint man ikke kal flytte fingeren fra analogen. man skal dog lige vende sig til det. man kan dog godt ændre det til det traditionelle o. Menuerne virker lidt langsomme i det - det er faktisk lidt irriterende. Jeg synes også at loadtiden er lidt langsom i forhold til andre online-spil. Det sker tit at man bliver deployet ved en fjende selvom man ikke vælger et squad-medlem. Det kan også være frusterende da de tit er mere end 1. Deployet virker derfor noget random i forhold til hvilken placering man faktisk vælger på kortet.

For at runde af med det positive, så virker det som et fedt realistisk og historisk korrekt spil - så godt som det nu kan være med hensyn til gameplay. Det er virkelig flot! Lyden masserer øregangene - jeg kan kun anbefale et ordentligt anlæg eller et godt headset - man får virkelig følelsen af at være på slagsmarken - noget lyden virkelig er med til at manifestere. Musikken er utrolig stemningsfuld og hjælper virkelig på at få en 100 år tilbage. Ikke fordi den er fra den gang - men fordi den præger omgivelserne og situationer så meget. Operationdelen virker ret lovende - campaign/single player virker også virkelig godt, da man kommer rundt og er, tror jeg, virkelige personer som rent faktisk kæmpede under 1. verdenskrig (man må formode der er nogle sekundær-kilder) - hvilket hjælper på indlevelsen som er noget der er altafgørende i et historisk spil.

Anmeldelsen er absolut 1. håndsindtryk og jeg glæder mig bare til at jeg har fået sovet, så jeg kan få spillet noget mere :)
Jeg beklager at den ikke er mere omfattende men klokken er bange og jeg blev aldrig taget til fange. Jeg glæder mig som en gal til at spille i squad det vil gøre oplevelsen meget bedre - det er så flot lavet - i sær lige så snart der er noget der minder om by. Der er lagt vægt på så mange detaljer - som fx røg fra ilden man kan gemme sig, sennepgas der dræber dig hvis ikke du når at få din maske på, lyden når man lader - det er langt hen af vejen smukt. Jeg kan kun sige en ting - køb det og spil i squad!!! - jeg ved fra battlefield 4 at det gør det meget sjovere - og her vil det gøre endnu større nytte i form af at du ikke er så fucked mod andre squads. Det er samtidig en opfordring til at komme at spille med mig :D JohnniHD.

God aften og undskyld for de garanteret mange slåfejl - men jeg orker ikke mere nu :D
johnnid87
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf BizzyVaping » tirs 18 okt 2016 06:15

Har spillet 10 timer på pc, og jeg synes klart det tegner til at blive det bedste battlefield spil til dato.

Selv singler delen er god denne gang. Ud fra det jeg spillede af SP, vil jeg faktisk påstå at spillet ville være et køb værd selv for folk som ikke er til multiplayer.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tirs 18 okt 2016 07:15

johnnid87 skrev:Det er svært at sige hvor overpowered køretøjerne virker. De skal i hvert fald have 5-6 skud med en anti-tank-gun fra assualtklassen (der har anti-tank-gear). Hvad engineer kan gøre, er jeg ikke klar over. Jeg var kort oppe i et fly hvor jeg sad i bagenden og kunne skyde - noget jeg kun kan forestille mig er relevant i en luftkrig da det er direkte umuligt at ramme noget på jorden. Der var da også mange piloter der fløj alene - måske af den netop den årsag. Jeg har endnu ikke opdaget noget direkte anti-air såsom flak-kanon - men noget må jo kunne få dem ned.


God anmeldelse =D>

I betaen var der 2-3 Flakkanoner i stationære stillinger og på pansertoget. De æder lynhurtigt et uforsigtigt fly, men folk tror måske bare det er tunge maskingeværer til brug mod fodfolk. Plus erfarne piloter bomber dem nok som det første.

IMHO så bliver den virkelige test for spillet om balancen holder når folk har fået unlocket det meste udstyr. Jeg syntes det er der DICE plejer at fejle, og være alt for sløve til at korrigere.
Antitank kanoen til angrebsflyet gør f.eks. kort process med andrefly (baseret på betaen), hvilket kan ødelægge det ellers fine grundlag for luft-dueller.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Unklemac » tirs 18 okt 2016 09:20

Tak for opsumering af din oplevelse Johnny.

Det positivt at høre singleplayer delen har fået en kærlig hånd, da spillet ser virkelig godt ud (og hyggeligt i det franske terrain)

Multiplayer, prøv lidt Rush (evt. Operations) og Team Deathmatch for at få en føling med våben/udstyr. De plejer at være mindre Squad afhængig i BF4.

Vi ses derinde fredag ;-)
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Krede1972 » tirs 18 okt 2016 10:40

=D> \:D/
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf palawan » tirs 18 okt 2016 13:01

Lyder positivt :)

Opsummering af review in progress fra IGN:
"However, if I had to score Battlefield 1 now, after its 5-6 hour campaign and about 25 hours of multiplayer, I’d give it a 9.0."
http://www.ign.com/articles/2016/10/18/ ... d-1-review

Elgiganten har det iøvrigt til salg til 429,- til PS4. Tjekkede med Coolshop om de ville matche prisen (havde points 'hængende', som jeg gerne ville bruge), men det ville de ikke, da spillet ikke var underlagt deres prisgaranti. Så det bliver nok købt i Elgiganten for mit vedkommende.
palawan
Niveau 4
 
Indlæg: 581


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Krede1972 » tirs 18 okt 2016 14:46

Dejligt at høre - specielt i betragtning af at dette er det første BF-spil jeg har købt på release.
Ellers har jeg altid først smidt penge efter BF-serien når spillene har være 1+ år gamle, så det glæder mig at jeg tilsyneladende har ramt rigtigt ved at satse på at være med fra starten af denne udgivelse.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf morfar » tirs 18 okt 2016 15:56

Stadig ingen steder man kan købe med premium pass?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf RSkaanning » tirs 18 okt 2016 20:34

morfar skrev:Stadig ingen steder man kan købe med premium pass?

Du kan købe det på storen. 369 Kr.
Billede
RSkaanning
Niveau 4
 
Indlæg: 485


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf morfar » tirs 18 okt 2016 22:39

RSkaanning skrev:
morfar skrev:Stadig ingen steder man kan købe med premium pass?

Du kan købe det på storen. 369 Kr.


Vil helst have spillet og premium pass sammen. Det må kunne gøres billigere end ca. 900 kr...
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf morfar » ons 19 okt 2016 07:45

920 kr incl season pass i DK
745 kr incl seasonpass i US

Er vi enige om at jeg bare køber via min us account, som alle andre spil, og det virker på min eu account incl us dlc?
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Krede1972 » ons 19 okt 2016 10:17

Ja.
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Jb » ons 19 okt 2016 10:38

Hvor finder du det til 920 inkl premium I dk? Det er måske fysisk kopi og så Premium på dk storen?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf morfar » ons 19 okt 2016 11:10

Jb skrev:Hvor finder du det til 920 inkl premium I dk? Det er måske fysisk kopi og så Premium på dk storen?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


549 for standard og 369 for premium.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Jb » ons 19 okt 2016 11:14

Ah. Jeg havde kig på "ultimate" edition som er over 1000 men e
Jeg er ligeglad med skins og andet pladder. Måske man bare skulle købe standart. Premium stiger nok ikke i pris. Og den første map pack kommer først til marts.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster