Forum

DiRT Rally får PSVR Support

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Kimosabe » fre 17 feb 2017 09:03

Det er købt og downloadet. Nu skal der bare findes tid. Jeg glæder mig ! :-)
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf ikkNico » fre 17 feb 2017 14:58

Racerspil + Rat + Sæde + VR, så begynder det at ligne noget ... Men nok en lidt for stor udskrivning "bare" for at køre bil
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Kimosabe » fre 17 feb 2017 15:13

ikkNico skrev:Racerspil + Rat + Sæde + VR, så begynder det at ligne noget ... Men nok en lidt for stor udskrivning "bare" for at køre bil


Hvis man nu tager det lidt af gangen.... Sådan har jeg ihvertfald gjort det, og nu skal jeg dælme høste frugten :D :D
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » fre 17 feb 2017 15:34

Jeg var fristet da G29 var på tilbud til en 1300, men jeg spiller slet ikke bilspil nok til at det giver mening.
Alt andet lige så er grafikken også sendt tilbage til PS3 kvalitet når man spiller med PSVR, jeg ved ikke om det kan fænge hos simulatorfolket?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf anarchoi » lør 18 feb 2017 17:33

Jeg synes det er en fantastisk oplevelse i VR. Har ikke prøvet Driveclub VR, så kan ikke sammenligne. Men grafisk synes jeg det er glimrende (PS4 Pro), og VR delen fungerer helt i top. Det føles virkelig som om man sidder i bilen. Det må være toppen med rat + pedaler, men jeg smider ikke så mange penge efter et enkelt spil.
anarchoi
Niveau 2
 
Indlæg: 156


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Kimosabe » tirs 21 feb 2017 11:25

Jeg stemmer i at det er en fed oplevelse. Må dog erkende at efter en time, trængte jeg gevaldigt til en pause og lidt frisk luft.

Er der andre der oplever det samme ? Jeg er også ny i brug af af VR, så jeg er måske lidt følsom, har læst at det skulle aftage.

Men når man holder på tværs af banen, og vil bakke hurtigt tilbage og fortsætte ligeud, bliver jeg lidt utilpas i en kort tid.
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » tirs 21 feb 2017 11:38

Jeg er rimeligt VR stærk, men det er et af de spil som presser mig mest.
Du kan dog justere nogen ting i opsætningen som måske kan gøre det bedre, f.eks. er din krop som standard helt statisk i bilen, men du kan ændre det sådan at den følger dine fysiske bevægelser.
Det gør det også muligt at stikke hovedet ud gennem ruden og beundre de manglende hjul :-)
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Kimosabe » tirs 21 feb 2017 14:27

Super, tak for input. Jeg vil prøve at rode lidt med de settings som du nævner.

Og godt at høre at det også er mærkbart for folk der ellers kan klar VR. Jeg læste en anmeldelse hvor anmelderen skrev at de havde håndteret det perfekt og at han på intet tidspunkt havde mærket VR-sygen. Så jeg blev helt nervøs for at jeg var for følsom til det.

Har du prøvet Driveclub VR ? Kan det anbefales ?
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf ikkNico » tirs 21 feb 2017 14:41

Kimosabe skrev:
ikkNico skrev:Racerspil + Rat + Sæde + VR, så begynder det at ligne noget ... Men nok en lidt for stor udskrivning "bare" for at køre bil


Hvis man nu tager det lidt af gangen.... Sådan har jeg ihvertfald gjort det, og nu skal jeg dælme høste frugten :D :D

NU STOPPER DU SIMPELTHEN MED AT LOKKE, DU GØR!!!
Det ender jo med at konen vil skilles, og så får jeg ikke bacon :mrgreen:
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » tirs 21 feb 2017 15:11

Kimosabe skrev:Super, tak for input. Jeg vil prøve at rode lidt med de settings som du nævner.

Og godt at høre at det også er mærkbart for folk der ellers kan klar VR. Jeg læste en anmeldelse hvor anmelderen skrev at de havde håndteret det perfekt og at han på intet tidspunkt havde mærket VR-sygen. Så jeg blev helt nervøs for at jeg var for følsom til det.

Har du prøvet Driveclub VR ? Kan det anbefales ?


Driveclub VR lider under at det kan være meget svært at se svingene i tide. Grafikken i Dirt Rally er ikke direkte bedre, men det fungere bare bedre. Måske en kombination af den lavere fart, mindre overlæsset grafik og instruktioner fra co-piloten.
Det giver mig ikke nogen problemer med køresyge, jeg tror det der gjorde forskellen med Dirt Rally var at man kører på et ujævnt underlag.

Det skal lige siges at hver gang jeg lader nogen gæster prøve DriveClub VR så er det Åh og Ih og Nææh, men jeg syntes bare ikke det er helt så spilbart som man kunne ønske sig, når man er kommet over benovelsen ved at stirre rundt i kabinen. Det er for tit man hamrer ind i noget fordi man ikke kunne se vejen tydeligt.

Der er forresten en gratis demo af Driveclub VR. Hvis den ikke ligger på disken så kan den hentes her:
https://store.playstation.com/#!/da-dk/ ... MODISCDIG1
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Kimosabe » tirs 21 feb 2017 15:17

Vreki skrev:Driveclub VR lider under at det kan være meget svært at se svingene i tide. Grafikken i Dirt Rally er ikke direkte bedre, men det fungere bare bedre. Måske en kombination af den lavere fart, mindre overlæsset grafik og instruktioner fra co-piloten.
Det giver mig ikke nogen problemer med køresyge, jeg tror det der gjorde forskellen med Dirt Rally var at man kører på et ujævnt underlag.

Det skal lige siges at hver gang jeg lader nogen gæster prøve DriveClub VR så er det Åh og Ih og Nææh, men jeg syntes bare ikke det er helt så spilbart som man kunne ønske sig, når man er kommet over benovelsen ved at stirre rundt i kabinen. Det er for tit man hamrer ind i noget fordi man ikke kunne se vejen tydeligt.

Der er forresten en gratis demo af Driveclub VR. Hvis den ikke ligger på disken så kan den hentes her:
https://store.playstation.com/#!/da-dk/ ... MODISCDIG1


OK, tak for info. Jeg har prøvet demoen, dog kun med controller. Jeg synes det virkede ok, uden at være prangende. Men har læst et par steder at demoen ikke skulle være nok til at få et indtryk af spillet. Så jeg var bare ude efter oplevelser med full game. Jeg tror det venter til det en dag kommer på gevaldigt tilbud. Har også rigeligt i DIRT lige nu, plus andre VR spil der skal prøves.

ikkNico skrev:NU STOPPER DU SIMPELTHEN MED AT LOKKE, DU GØR!!!
Det ender jo med at konen vil skilles, og så får jeg ikke bacon :mrgreen:


:D :D Jeg siger ikke det er det eneste rigtige at gøre hvis man kan lide bilspil, men det er det ! 8) :-$
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Vreki » tirs 21 feb 2017 15:38

Kimosabe skrev:OK, tak for info. Jeg har prøvet demoen, dog kun med controller. Jeg synes det virkede ok, uden at være prangende. Men har læst et par steder at demoen ikke skulle være nok til at få et indtryk af spillet. Så jeg var bare ude efter oplevelser med full game. Jeg tror det venter til det en dag kommer på gevaldigt tilbud. Har også rigeligt i DIRT lige nu, plus andre VR spil der skal prøves.


Jeg syntes egenligt at demoen giver et meget godt indtryk af spillet, i hvert fald hvad angår selve køre-oplevelsen.
Det er ikke fordi jeg har brækket disken over, jeg spiller det stadigvæk en gang i mellem. Men det kunne bare have været så meget bedre.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf khede » tors 23 feb 2017 00:45

Erroneus skrev:PS4 Pro support er blevet bekræftet til det og man kan købe Dirt Rally pt. for 144 kr. på PSN: https://store.playstation.com/#!/en-dk/ ... LLYLABELNA

PS VR DLC bliver omkring 90kr, så det er fint :)


Var det tilbud i begrænset tid, for hos mig koster det 319 kr og 99 for VR support
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf Erroneus » tors 23 feb 2017 09:15

Det var begrænset tilbud ja.

Du kan dog købe den her bundle, som også har lidt ekstra DLC for 399 kr:
https://store.playstation.com/#!/en-dk/ ... LLY0001000

Ellers kan den fysiske udgave af Dirt Rally findes til 258 kr. herhjemme.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: DiRT Rally får PSVR Support

Indlægaf khede » tors 23 feb 2017 14:53

Tak for svaret Erroneus :-)
Billede
khede
Niveau 4
 
Indlæg: 494


Foregående

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster