Forum

Battlefield 1 - første indtryk

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tirs 11 apr 2017 17:55

morfar skrev:Jeg er ikke bange for at lade mine børn spille BF. Heller ikke selvom de kun er 8-9 år.

Bambi er stadig mere sindsygt. Barnets mor blover skuddræbt og barnet må leve med en dominerende far. Bliver ikke meget værre.


Det er ikke fordi det er uhyggeligt.
Det er kombinationen af indlevelsesgraden i et FPS og de meget brutale og realistiske drab. Ikke mindst i nærkamp.
Jeg ønsker ikke at de i de år hvor de "præges" skal opfatte den slags som normalt og dagligdags.

Generelt får de kun lov at spille noget rated højere end deres alder efter at jeg personligt har vurderet det.
Og der trækker det altså ned hvis man lister sig ind bag på en mand og stikker ham ned med en bajonet. :D

Battlefront har jeg f.eks. et mere afslappet forhold til da Starwars temaet holder det solidt plantet i fantasiens verden.

Det er ikke altid lige nemt at afgøre om de er klar til et spil, men BF og COD kommer til at vente et stykke tid endnu.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Ubertracker77 » tirs 11 apr 2017 18:12

Det er jo individuelt. Personligt kan jeg bedre forsvare, at et firma har lavet nogle fiktive figure i et fiktivt universe. Hvor man så spiller et spil, og kæmper om de ene eller det andet.
Det er svære når de kommer til at gå forbi, imens der er 18 nyheder og spørger "hvorfor kørte manden med vilje over et barn med en lastbil?" ;)

Computerspil og feks. Computer skabte effekter i film(drager, trolde mv), kan jeg bedre forklare for mine børn. End syge mennesker, i vores virkelige verden. Jeg tror snakken omkring tingene er vigtigere, end en alder sat af nogle forskrækkede voksne.
Jeg havde for ca. et år siden, en pædagogo forældre der var meget fortørnet over hans datter havde set Alfa og Omega ved min søn. En animeret Disney film i bedste lady og vagabond stil. Som forøvrigt er rated 7 år.
Hans datter får et chok, når hun engang rammer den virkelige verden. Og sandsynligheden for, at han kan skærme datteren til hun er 82 er meget lille :)

Men sådan et emne deler altid vandene lidt ;)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Vreki » tirs 11 apr 2017 18:18

Ubertracker77 skrev:
Men sådan et emne deler altid vandene lidt ;)


Ja, børn er jo også forskellige. :)

Men jeg har nu sjældent haft megen fornøjelse af at hører en 12-årig over chatten, nogen gange er det ikke kun børnene der skal beskyttes :wink:
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Ubertracker77 » tirs 11 apr 2017 18:39

Hahaha der kan vi blive enige, min knægt bruge dog ikke chat funktionen. Det er de færreste børn, der kan komme med brugbare input i lidt mere avanceret spil.
Men jeg synes da det er sjovt, at snakke lidt strategi med ham. Og forklare hvorfor jeg ikke vader ud i et åbent rum hvis det er muligt at ungå, eller hvorfor en snæver tunnel er et bedre chokepoint

Personligt mute' er jeg også tit teenager eller voksne, der tror de er guds gave til Playstation. Synes mest chatfunktion er brugbar, når man hyggegamer med venner og bekendte

Nogen gange skal man beskytte sig selv mod playstation abekatte, og de kan både være 9, 16 og 42 år gamle ;).
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf morfar » tirs 11 apr 2017 19:08

Ubertracker77 skrev:Hahaha der kan vi blive enige, min knægt bruge dog ikke chat funktionen. Det er de færreste børn, der kan komme med brugbare input i lidt mere avanceret spil.
Men jeg synes da det er sjovt, at snakke lidt strategi med ham. Og forklare hvorfor jeg ikke vader ud i et åbent rum hvis det er muligt at ungå, eller hvorfor en snæver tunnel er et bedre chokepoint

Personligt mute' er jeg også tit teenager eller voksne, der tror de er guds gave til Playstation. Synes mest chatfunktion er brugbar, når man hyggegamer med venner og bekendte

Nogen gange skal man beskytte sig selv mod playstation abekatte, og de kan både være 9, 16 og 42 år gamle ;).


Man muter aldrig Stonemountain64
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf enfen » tors 27 apr 2017 20:13

Hvad er det lige, der er gået galt med den nyeste patch til Battlefield 1? Det kører elendigt i forhold til før. Har lagt mærke til, at de er gået fra 30 Hz til 60 Hz. Det er muligvis årsagen.

Er der andre, der oplever det samme?
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Nergh » tors 03 aug 2017 07:40

Det er nu muligt at tilgå CTE (Community Test Environment) via PS4 og Xbox. Det har hidtil kun været muligt via PC.

i CTE kan nyt indhold prøves inden release. Kun for premium-medlemmer.

https://www.battlefield.com/news/article/battlefield-1-community-test-environment-consoles





Admin/Moderator - kan vi ikke ændre overskriften til bare 'Battlefield 1'? :-)
Nergh
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Volpi » lør 12 aug 2017 21:19

Er der server problemer igen eller?
Jeg kan nær est ikke finde nogen conquest EU servere og har sat alle indstillinger til default (har tidligere drillet mig).
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Morten Skou » søn 13 aug 2017 11:11

Lyder lidt som det samme der skete på Xbox i går, der startede nedbruddet bare kl 23.30.
Morten Skou
Niveau 6
 
Indlæg: 1828


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Volpi » søn 13 aug 2017 12:00

Det har været hele weekenden. Jeg kan finde 6 servere i conquest. Lidt flere i udvidelsen.
Men alle er fyldte, det er dog muligt at finde en server ved Quick game. Styringen føles ligeledes lettere sluggish.
Jeg syntes det sker ved hver opdatering?
Ihvertfald kører det trægt her og det er EU servere og jeg har en ping på ca 30.
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Volpi » man 14 aug 2017 21:56

Seriøst? Er der ikke andre der har problemer? Jeg kan finde 6 EU conquest servere og jeg har intet filter på?
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Volpi » ons 06 sep 2017 07:44

Av hvor er det lækkert i hdr.

De nye baner er godt nok hektiske, men flotte og vildt intense
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294

+1

Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf enfen » ons 06 sep 2017 11:42

Jeg er ret tosset med de nye baner. Og de er også ret flotte. Den første bane, vi blev præsenteret for - Lupkow Pass - er sjovt nok den, jeg synes mindst om. Har dog kun spillet TDM og Domination indtil nu.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Dasiima » ons 06 sep 2017 11:47

Supply Drop virker ganske godt, og det kræver mere team koordinering end alle andre gamemodes. Dog har det været voldsom ubalanceret de gange jeg har spillet det.
Billede
Dasiima
Niveau 2
 
Indlæg: 174
By: København

Brugeravatar

Re: Battlefield 1 - første indtryk

Indlægaf Volpi » ons 06 sep 2017 13:21

enfen skrev:Jeg er ret tosset med de nye baner. Og de er også ret flotte. Den første bane, vi blev præsenteret for - Lupkow Pass - er sjovt nok den, jeg synes mindst om. Har dog kun spillet TDM og Domination indtil nu.



Hdr er nærmest så flot at det minder om stillbilleder. Det er imponerende konsolgrafik imo. Pc er selvfølgelig noget andet, men jeg er imponeret.

De nye baner tror jeg desværre ikke jeg kommer til at spille såååå meget. Det er lige hektisk nok og blir lidt cod til mig
Volpi
Niveau 5
 
Indlæg: 1294


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron