Forum

Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pro?

Generelt snak om Playstation og services.

Skal der udgives versionsspecifikke spil til hhv. PS4 og PS4 Pro?

Ja, jeg synes det er ærgerligt at gå glip af eksklusive funktioner til PS4 Pro, nu den har bedre hardware
11
34%
Nej, jeg synes det er fint som det er. Jeg foretrækker spillene er ens, uanset hvilken konsol man spiller på.
21
66%
 
Afgivne stemmer : 32

Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pro?

Indlægaf Andreas Ladegaard » søn 18 jun 2017 11:16

Skal der udgives versionsspecifikke spil til henholdsvis PlayStation 4 og PlayStation 4 Pro?

Som det er set før, får man ofte en bedre oplevelse når der laves eksklusive spil til en konsol. F.eks. har Uncharted-serien, som kun udgives til PlayStation, givet PlayStation ejere en bedre oplevelse, som har givet udslag i bedre grafik og lyd. Ved multiplatformspil, opnås en lige så god oplevelse ikke, da spiludviklerne ikke i samme grad kan udnytte og kode et spil til flere platforme, end hvis spillet var til én specifik konsol.

Selvom der endnu ikke er kommet en PlayStation 5, eksisterer der dog to forskellige PlayStation 4 versioner med forskellig hardware, den ene mere kraftfuld end den anden. Som vi skrev i en nyhed i sidste uge, så har Sony ikke planer om at udgive eksklusive titler til PlayStation 4 Pro udgaven. Men hvad mener I? Ville det være favorabelt netop at udgive eksklusive titler til PlayStation 4 Pro, der vil være bedre til at udnytte PlayStation 4 Pros bedre hardware og dermed give brugerne en bedre oplevelse?

En anden mulighed for at udnytte PlayStation 4 Pro bedre, er ved at give spil til denne eksklusive funktioner/gameplay som ikke findes i den originale PlayStation 4 udgave. Er det fair at holde funktionalitet og gameplay tilbage, bare fordi spillene skal være ens for begge konsoller?
Andreas Ladegaard
Skribent
 
Indlæg: 218
By: Aarhus

+3

Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf klatzen » søn 18 jun 2017 11:45

Godt emne. Jeg tror bestemt ikke vi kommer til at se nogle ps pro eksklusive titler da det strider imod hele ideen ved at have de to konsoller på markedet. Samtidig tænker jeg også på det moralske aspekt i det da Sony jo fra start har meldt ud at alle fremtidige spil skal kunne afvikles på begge konsoller.

Jeg er dog selv ejer af pro'n og håber da at der vil komme flere spil hvor man kan vælge at nedsætte grafik kvaliteten til fordel for 60fps. Men ellers er jeg fuldt ud tilfreds som det kører nu, da grafikken for mig ikke er alt, snarer historien og performance.

God søndag til folket :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+2

Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf HEADSTAR » søn 18 jun 2017 11:54

Det sværere er, hvilke model skal man købe. Jeg køber da den der er billigste.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf Erroneus » søn 18 jun 2017 13:40

Eksklusive titler ser vi ikke og jeg vil heller ikke være fan til, den slags skal der et fuldt generation skifte til :)

Men ang. eksklusive funktioner, er jeg lidt mere i tvivl. Der har været snak om nogle multiplayer spil låste framerate ned til 30, fordi man ikke vil give pro ejere en fordel. Det er noget pjat syntes jeg, så kan man jo begynde at indføre begrænsninger for hvor god ping man må have, begrænse lydkanaler til kun 2, så folk med 5.1 headset/lyd får flere fordele osv. Så det er jeg bestemt ikke tilhænger af.

Så er der mere spørgsmålet ang. direkte funktionalitet og det er sq svært. Men f.eks. hvis en pro udgave af et spil kan klare et højere antal fjender samtidigt, så giv da gas. Men f.eks. specfikke gamemodes kun til Pro, det syntes jeg ikke man skal ud i.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf Vreki » søn 18 jun 2017 19:20

klatzen skrev: Samtidig tænker jeg også på det moralske aspekt i det da Sony jo fra start har meldt ud at alle fremtidige spil skal kunne afvikles på begge konsoller.



Præcist. Det er det allervigtigste argument for mig. Da det kom frem at der ville komme en ny PS så hurtigt efter PS4 med efterfølgende ramaskrig, var noget af Sonys allervigtigste damagecontrol at de garanterede at der ikke var og ikke ville komme forskel på spillene, ud over det rent grafiske.

Hvis de ikke holder det så vil deres ord fremover være absolut intet værd.

Nu har jeg godt nok en Pro selv, men hvis de laver tricket én gang kan de gøre det igen og igen.
Og jeg har ikke lyst til at føle som om jeg spiller andenklasses-spil 2-3 år efter at jeg har købt den nyeste konsol.

Så kunne jeg lige så godt blive hængende på PC.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf Slimjay DK » man 19 jun 2017 08:42

på MP delen af et spil skal det være lige for alle .. På SP delen skal de bare give den gas :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf tue69 » man 19 jun 2017 09:49

Hvis først der begynder at være lås på versionerne, så bevæger man sig vel i princippet videre i en ny konsolgeneration, og så er der ikke længere tale om en pumped-up udgave af en PS4.

Jeg ville overveje min næste konsol ret så voldsomt, hvis det bliver den nye måde at gøre det på, så ergo er jeg klart imod versionsspecifikke spil til PS4 Pro, Xbox One X osv.
Billede
tue69
Niveau 7
 
Indlæg: 2200
By: Aarhus


Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf Erroneus » man 19 jun 2017 11:10

Slimjay DK skrev:på MP delen af et spil skal det være lige for alle .. På SP delen skal de bare give den gas :)

Så man skal også forbyde installering af hurtigere harddiske? :) Når jeg spiller BF1, er jeg altid en af de første på serveren, hvilket giver mig den fordel at kan vælge de sjove ting i nogle baner :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Versionsspecifikke spil til PS4 og PS4 Pr

Indlægaf Vreki » man 19 jun 2017 11:43

Erroneus skrev:
Slimjay DK skrev:på MP delen af et spil skal det være lige for alle .. På SP delen skal de bare give den gas :)

Så man skal også forbyde installering af hurtigere harddiske? :) Når jeg spiller BF1, er jeg altid en af de første på serveren, hvilket giver mig den fordel at kan vælge de sjove ting i nogle baner :)


Eller hurtigere internet?
Egenligt ligger fejlen i spillet, der ikke venter på at alle er klar før det starter.

Det er et must at spillet føles retfærdigt, balance problemer kan hurtigt få det affolket.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron