Forum

Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremtid?

Generelt snak om Playstation og services.

Bagudkompatibilitet - fortid eller fremtid?

Fortid - Spild af ressourcer
9
28%
Ligeglad - Har ingen mening til det
4
13%
Fremtid - Forventer det er en del af PlayStation 5
19
59%
 
Afgivne stemmer : 32

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Da Senzai » ons 05 jul 2017 12:11

Jeg er altså really don´t care med hensyn til bagudkompabilitiet. Når jeg først keder mig så meget med min konsol, at jeg tager springet og køber en ny, så har jeg ikke længere lysten til at spille på min gamle maskine.

Jeg har ikke engang tid til at spille de current-gen titler, jeg er interesseret i, hvordan skal jeg så også sidde og spille gamle spil, jeg har spillet til døde?

Jeg har nærmest aldrig brugt bagudkomatibleplelet. De eneste gange var med PS2 -->PSX, dengang tilbage i folkeskolen - men det var også andre tider og der havde jeg heller ikke penge til nye spil. Der måtte man spille, hvad man havde og selv dengang var det yderst sjældent, at jeg spillede de gamle.

Det var kun lige klassikere, som Dead Ball Zone (Det er altså et spil for rigtige mænd!!), Pitball, Traprunner eller Poy Poy, når min kammerat kom forbi og vi skulle mindes de gode gamle dage.

Jeg kan godt forstå, at tanken om, at man kan spille sine gamle spil når som helst er rar, men i praksis bliver det ikke brugt. Ihvertfald ikke hos mig.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Vreki » ons 05 jul 2017 12:38

Erroneus skrev:Ja en PC bliver bestemt holdt tilbage, fordi spil og drivers til hardwaren, skal laves til at supportere mange forskellige hardware opsætninger. Det har altid været konsollernes fordel at have en låst hardware, fordi så kan udviklere og konsol producenten optimere og opnå nogle resultater med forholdsvis billigt hardware.


Ud over det så er PC verden også helt anderledes fordi den ikke er en spillemaskine, men en kontormaskine der også kan bruges til spil.

Konkret kan det betyde at mange firmaer bruger dem til at kører forretningskritisk software som måske er ved at have nogle år på bagen, men som af forskellige årsager ikke kan opgraderes.

Samtidigt er firmaerne afhængige af at kunne opgradere til nyere versioner af windows, efterhånden som de gamle ikke længere bliver supporterede. En professionel organisation kan ikke risikere at alt bliver lagt ned fordi man kører en gammel windowsversion med upatchede sikkerhedshuller.

Så bagudkompatibilitet er helt anderledes vigtig på PC.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf ShadowFlameDK » ons 05 jul 2017 21:19

Erroneus skrev:X1X holdt tilbage i hardwaren for at være kompatibel med Xbox One spil, hvilket er derfor der sidder en langsommere CPU i X1X kontra den hurtige GPU.

X1X vil tilbyde flere frames og højere opløsning, i spil der ikke kører med en låst framerate og i spil der kører med dynamisk opløsning, så f.eks. et spil der hopper imellem 900p og 1080p, vil på X1X være oftere i 1080p, men X1X vil ikke f.eks. tilbyde automatisk 4K opløsning til spil. Nuværende og ældre spil skal stadigvæk patches til at kunne tage fuld brug af X1X's hardware, noget som Microsoft har bekræftet under E3. Det er meget i stil som hvordan PS4 Pro fungere med sin boost mode.

Ja en PC bliver bestemt holdt tilbage, fordi spil og drivers til hardwaren, skal laves til at supportere mange forskellige hardware opsætninger. Det har altid været konsollernes fordel at have en låst hardware, fordi så kan udviklere og konsol producenten optimere og opnå nogle resultater med forholdsvis billigt hardware.


Nej jeg er ikke enig i at xbox X bliver holdt tilbage på grund af BC. Det er mere et pris issue. Herudover så er x1x så meget forandret at de ikke længere betegner den som en polaris arkitektur. Samtidig har de lagt dx12 Command processors på GPUen. Det skulle ved rigtig anvendelse kunne reducere drawcalls fra over 1000 til 7 jf Digital foundry. Med andre ord vil CPUen blive kraftigt aflastet af GPUen på x1x. Så jeg et ikke enig.

Herudover så har x1x hvad der automatisk svarer til boost mode uden at det skal gøres noget af udviklerne. Men der kan gøre som gears 4 og uploade 4k assets m.m. og vælge at lave specifikke optimeringer ved at rykke til de nyeste SDKs. Bemærk at mange nuværende spil i udvikling sidder at de var oppe og rulle på under en dag og spil som The witcher opgraderes til x1x men ikke til pro. Det har nok noget at gøre med hvor nemt det er. Derfor vil der være stor forskel på hvor mange spil det forbedres til 4k efter min mening.
ShadowFlameDK
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Erroneus » ons 05 jul 2017 22:44

ShadowFlameDK skrev:
Nej jeg er ikke enig i at xbox X bliver holdt tilbage på grund af BC. Det er mere et pris issue. Herudover så er x1x så meget forandret at de ikke længere betegner den som en polaris arkitektur. Samtidig har de lagt dx12 Command processors på GPUen. Det skulle ved rigtig anvendelse kunne reducere drawcalls fra over 1000 til 7 jf Digital foundry. Med andre ord vil CPUen blive kraftigt aflastet af GPUen på x1x. Så jeg et ikke enig.

Herudover så har x1x hvad der automatisk svarer til boost mode uden at det skal gøres noget af udviklerne. Men der kan gøre som gears 4 og uploade 4k assets m.m. og vælge at lave specifikke optimeringer ved at rykke til de nyeste SDKs. Bemærk at mange nuværende spil i udvikling sidder at de var oppe og rulle på under en dag og spil som The witcher opgraderes til x1x men ikke til pro. Det har nok noget at gøre med hvor nemt det er. Derfor vil der være stor forskel på hvor mange spil det forbedres til 4k efter min mening.


1. CPU'en er samme type Jaguar CPU der sidder i XB1, dog naturligvis med forbedringer. GPU'en i X1X er 4 gange så hurtig, CPU'en er 30% hurtigere, det er lidt af en forskel.

"The new x86 cores in Scorpio are 31 per cent faster than Xbox One's"

2. CPU'en er holdt tilbage af B/C årsager. Hvor ved vi det fra? Det kommer direkte fra Nick Baker, som er den førende design arkitekt på netop Xbox One X.

"So, eight cores, organised as two clusters with a total of 4MB of L2 cache. These are unique customised CPUs for Scorpio running at 2.3GHz. Alluding back to the goals, we wanted to maintain 100 per cent backwards compatibility with Xbox One and Xbox One S while also pushing the performance envelope,"

3. Ja den har en automatisk boost mode, præcis som PS4 Pro. Men præcis som på PS4 Pro, så får spillene ikke fuld adgang til den nye hardware i Boost mode, der bliver det holdt tilbage af hensyn til kompatibilitet.

4. Ja det skulle være let at patche nuværende spil til at yde fuld support for X1X. Præcis ligesom det også skulle være let at patche spil til PS4 Pro. Det er præcis de samme påstande vi hører fra Microsoft, som vi hørte fra Sony da de lancerede PS4 Pro, naturligvis påstår begge firmaer det, intet nyt under solen der. Men det viser sig faktisk ikke at være helt sandt. Nogle spil kan måske godt let konverteres over, mens andre kræver et større arbejde.

"Well, it turns out that compatibility with older games isn't a walk in the park, so pre-existing Xbox One titles default to a different set-up. In effect, half of the render back-end hardware is disabled and pixel and vertex shaders are each hived off to half of the 40 available compute units. It's a somewhat gross generalisation, but you could say that older games effectively get access to 3TF of power compared to the 1.31TF in the older Xbox One"

5. D3D12 Command processor er ikke nyt og findes allerede i Xbox One.

"Microsoft's Andrew Goossen has been in touch to clarify that D3D12 support at the hardware level is actually a part of the existing Xbox One and Xbox One S too. "

6. The Witcher bliver også opdateret til PS4 Pro.

"We are working on a PS4 PRO update. More info to come."

Jeg siger ikke at X1X bliver en lækker maskine, fordi naturligvis gør den det, med de specs og pris den får og nu skal diskussionen ikke gå på PS4 Pro vs X1X.
Men X1X er blevet holdt tilbage på CPU siden, for at kunne klare kompatibilitet med Xbox One og det er sådan set oki, fordi X1X syntes jeg ikke skal opfattes som en ny generation, så naturligvis skal den kunne spille Xbox One spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf HEADSTAR » tors 06 jul 2017 10:37

Jeg har lige købt en ny brugt Playstation 2er, det kan jeg ikke blive ved med. Og jeg fandt også Socom Us navyseals,... Hvorfor købte jeg mon det.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf ikkNico » fre 14 jul 2017 14:32

Jeg ville rigtig gerne spille MW2 og MW3 på PSN. Det kunne være skægt at starte forfra på lvl 1.
Det kan jeg desværre ikke pga moddere. Begge spil er helt uspillelige. Hvis de var en del af b/c, så ville der være en chance for at udviklerne fik lukket et par huller
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Søndagsdebat - Bagudkompatibilitet - fortid eller fremti

Indlægaf Vreki » fre 14 jul 2017 15:12

ikkNico skrev:Jeg ville rigtig gerne spille MW2 og MW3 på PSN. Det kunne være skægt at starte forfra på lvl 1.
Det kan jeg desværre ikke pga moddere. Begge spil er helt uspillelige. Hvis de var en del af b/c, så ville der være en chance for at udviklerne fik lukket et par huller


Du tror da ikke Activision ville bruge fem flade ører på spil som de ikke længere tjener penge på?
Så er der større chance for at der kommer en remaster, hvis genudgivelsen af MW er en stor nok succes.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron