Forum

PS4 problem med lyd fra andre i partytilstand

Generelt snak om Playstation og services.

PS4 problem med lyd fra andre i partytilstand

Indlægaf grimpus » søn 16 jul 2017 17:37

Bær lige over med hvis der er totalt uforståelig ps snak - jeg er faren til knægten der spiller og spiller ikke selv.

Knægten spiller party med sine venner og det er gået godt længe. Vi fik problemer med routeren (Yousee med router fra TDC tiden) som tabte 5GHz wifi (og derved tv-boxe) og jeg måtte resette den til fabriksindstilling. Har sat op med samme password på wifi og ellers bibeholdt den standard opsætning routeren har fået.

Men nu har knægten det problem at når hans spiller party så kan han ikke høre de andre, men de kan høre ham (og
spillet kører også fint på skærmen). Han snakker om en NAT type som den har (type2) som er et problem - kan google at det er noget med lyd deaktiveret ?
Når vi laver et hotspot på hans telefon så fungerer alt fint ...men ikke når det går via wifi fra TDC routeren ..

Nogen gode ideer derude ? Tak for enhver hjælp

Mvh Frank
grimpus
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: kastrup


Re: PS4 problem med lyd fra andre i partytilstand

Indlægaf Erroneus » søn 16 jul 2017 21:13

Og man er sikker på at mikrofonen virker og man ikke har kommet til at slå den fra? :)

Hold PS knappen inde og vælg tilpas enheder (mener jeg den hedder).
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: PS4 problem med lyd fra andre i partytilstand

Indlægaf Vreki » søn 16 jul 2017 21:22

Hvis den virker over hotspot men ikke over WiFi så må problemet ligger i netværket.

Jeg gætter på at i har mistet noget portforwarding da i lavede et reset af Routeren.

Start med at undersøge om UPnP er slået til på routeren.
Universal plug and Play tillader enheder selv at åbne for det nødvendige i firewallen
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS4 problem med lyd fra andre i partytilstand

Indlægaf weissmuller » søn 16 jul 2017 21:51

Ja, det lyder som et typisk NAT problem der evt kan løses med portforwarding. Det letteste , måske , og som jeg selv gjorde, er at trække et ethernet kabel til ps4'eren.
weissmuller
Niveau 4
 
Indlæg: 531


Re: PS4 problem med lyd fra andre i partytilstand

Indlægaf Erroneus » søn 16 jul 2017 22:17

Vreki skrev:Hvis den virker over hotspot men ikke over WiFi så må problemet ligger i netværket.

Jeg gætter på at i har mistet noget portforwarding da i lavede et reset af Routeren.

Start med at undersøge om UPnP er slået til på routeren.
Universal plug and Play tillader enheder selv at åbne for det nødvendige i firewallen

Ah ja naturligvis, godt nogle er vågne :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron