Forum

Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Generelt snak om Playstation og services.

Vil Xbox One X kunne gøre det grimme ved PlayStation 4?

Afstemning sluttede man 16 jul 2018 13:41

Ja, den ser skræmmende ud og så skal spillene nok komme
4
20%
Måske, det kommer jo som altid an på spillene
10
50%
Nej, det løb er kørt for Xbox One, uanset spillene
6
30%
 
Afgivne stemmer : 20

Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Palle Havshøi-Jensen » søn 16 jul 2017 13:41

Microsoft har på E3 messen annonceret Xbox One X og det er, på papiret, en skræmmende kraftig maskine og også betydeligt kraftigere end Sonys flagskib PlayStation 4 Pro. Nu er power ikke alt, men man skal heller ikke undervurdere, at hardcore gamere gerne vil have den bedste hardware - og lige præcis de hardcore gamere er nok dem, Xbox har flest af.

Så kan Microsoft komme efter Sony nu? Sony indhentede Xbox 360’s betydelige forspring i sidste generation med PlayStation 3, så hvorfor skulle Microsoft ikke kunne gøre det med Xbox One X? Vi har jo tidligere set, at Microsoft mener det seriøst og med deres enorme pengetank, kan de mere eller mindre gøre hvad de sætter sig for at gøre.

Man kan også sige, at det er ved at være sidste chance for Xbox One, hvis den skal kunne tage kampen op med PlayStation 4. Måske er Xbox One X lige præcis hvad Xbox One har brug for. En kraftfuld konsol, der er meget nem at udvikle til og som man med rette nok kan kalde den første ægte 4K konsol.

Så hvad tror du? Vil Microsoft udgøre en reel trussel for Sony med Xbox One X - eller er løbet kørt for dem i denne generation? Eller har Microsoft med deres enorme pengetank og marketingmuskel fat i den lange ende denne gang? Og hvad vil Sonys modsvar til Xbox One X være? En PlayStation 4 Pro Plus eller PlayStation 5?
Palle Havshøi-Jensen
Niveau 2
 
Indlæg: 142


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Chaui » søn 16 jul 2017 14:35

Tror det løb er kørt for lang tid siden i denne generation. Man ser aldrig reklamer med en Xbox i eller som spil til salg osv. Det er ligefør maskinen er helt død.

Og nu tror jeg man skal huske at den nye Xbox bliver nok meget dyrere end PS4 pro'en der nok os får en pris nedsættelse lige op til.

Og multiplatform spil laves vel på ps4'eren og portes så til Xbox? Så de får nok ikke meget ud af de ekstra kræfter den har.

Og så har de valgt det mest åndssvage navn nogensinde? Hvor mange x'er skal der være i navnet...
Chaui
Niveau 5
 
Indlæg: 1057


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf klatzen » søn 16 jul 2017 16:28

Jeg tvivler stærkt på det. De performance hungrende "hardcore" gamers har eller køber en pc i stedet hvor de fleste af Xbox's titler alligevel kan fåes. :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf enfen » søn 16 jul 2017 16:48

Det kræver også, at der kommer nogle eksklusive spil, folk gider at købe.
Jeg er ret sikker på, at jeg ikke kommer til at købe den. Jeg har på intet tidspunkt været fristet af at købe en Xbox One. Ikke engang for GOW4 eller Halo.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Redman DK » søn 16 jul 2017 17:04

$499 siger nej.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Erroneus » søn 16 jul 2017 17:26

Microsoft problem er at de nu prøver at ramme et segment, som mere hører hjemme til PC markedet og da deres spil samtidigt både udkommer til Xbox og Win10, vil mange af netop den målgruppe blive på PC. Det virker ret tydeligt at Microsoft er et stort firma med mange afdelinger, bl.a. et PR team der også gerne vil køre Windows 10 til en platform.

Så nej det gør den ikke, ikke medmindre Sony kvajer sig med PlayStation 5.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Zieglers » søn 16 jul 2017 18:27

Puuha der lugter af fanboy i denne tråd.
Zieglers
Niveau 1
 
Indlæg: 80


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Lassefar76 » søn 16 jul 2017 18:49

Hvis den ikke "upper" sig fra Xbox One, så er der absolut intet at frygte. De exclusive titler Xbox'en har er latterlige. Og jeg har begge systemer og har elsket den gamle 360'er. Men Sony har kørt dem MAX over hvis i spørger mig.
----- We're gonna need a bigger boat. -----
Lassefar76
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Vreki » søn 16 jul 2017 20:16

Jeg tror de skyder over målet med den pris.
Men det er nu ikke fordi jeg ønsker Sony dominans, det er som regel bedst for kunderne hvis der er kamp om markedet
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Slimjay DK » søn 16 jul 2017 22:36

De skal hoste op med nogle konsol eksklusive titler der sparker røv ... De titler jeg har haft den bedste oplevelse med på begge platforme er de eksklusive ...

Når det så er sagt, må man må gå ud fra at MS tager føringen på bedste performane på Multiplatform titlerne frem til lanceringe af en ny PS ...

Jeg vil gerne havde det bedste ud af de spil jeg vælger at spille og ikke bare "nøjes med", så jeg kommer nok til at købe en, medmindre det kommer til at vise sig at der ikke er der store forskel mellem PS4 Pro og Xbox One X og den forskel der måtte være kun kan ses af Digital Foundry's tools :) Men hvis det nye Assassins eller andre store titler f.eks. må nøjes med 30FPS på PS4 Pro og 60FPS på Xbox One X, så skifter jeg uden at blinke :)

Men nu må vi se hvad der sker når vi nærmer os en release ... Jeg håber de har lidt at byde på til Gamescom 2017.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Vreki » søn 16 jul 2017 23:20

Slimjay DK skrev:De skal hoste op med nogle konsol eksklusive titler der sparker røv ... De titler jeg har haft den bedste oplevelse med på begge platforme er de eksklusive ...


Men er det fordi spil af en eller anden grund bliver bedre af at være eksklusive, eller er det fordi platformene udsøger de mest lovende spil og betaler for at de bliver eksklusive?

Hvad er årsag og hvad er virkning?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Erroneus » man 17 jul 2017 01:50

Vreki skrev:Men er det fordi spil af en eller anden grund bliver bedre af at være eksklusive, eller er det fordi platformene udsøger de mest lovende spil og betaler for at de bliver eksklusive?

Hvad er årsag og hvad er virkning?

Uden interessante eksklusive titler, er det svært at retfærdiggøre et køb, hvis man allerede har en PS4, fordi så har man både multiplatform titlerne og PS4 eksklusive titler på ens PS4. Det er altså hvis man ikke går op i den performance fordel som X1X får.

Spil bliver ikke bedre at være eksklusivt. Nogle eksklusive spil er gode, fordi firmaet bag spillet har fået ressourcer til at udvikle et godt spil, samt hjælp fra konsol-fabrikanten og samtidigt kun skal bruge kræfter på en platform. Så det er flere ting der er med til at skabe et godt eksklusivt spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Søndagsdebat - skal Sony være bekymret for Xbox One X?

Indlægaf Muppetmilker » man 17 jul 2017 13:14

Slimjay DK skrev:De skal hoste op med nogle konsol eksklusive titler der sparker røv ... De titler jeg har haft den bedste oplevelse med på begge platforme er de eksklusive ...

Når det så er sagt, må man må gå ud fra at MS tager føringen på bedste performane på Multiplatform titlerne frem til lanceringe af en ny PS ...

Jeg vil gerne havde det bedste ud af de spil jeg vælger at spille og ikke bare "nøjes med", så jeg kommer nok til at købe en, medmindre det kommer til at vise sig at der ikke er der store forskel mellem PS4 Pro og Xbox One X og den forskel der måtte være kun kan ses af Digital Foundry's tools :) Men hvis det nye Assassins eller andre store titler f.eks. må nøjes med 30FPS på PS4 Pro og 60FPS på Xbox One X, så skifter jeg uden at blinke :)

Men nu må vi se hvad der sker når vi nærmer os en release ... Jeg håber de har lidt at byde på til Gamescom 2017.


Hvis du ikke bare vil nøjes med, var det så ikke en idé med en pc?
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster