Forum

PS+ Prisstigning ..

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Kimosabe » fre 28 jul 2017 12:56

Vreki skrev:450 kr er måske ikke mange penge i sig selv, men det er en hel del for ingenting.

Hvis man ikke er interesseret i deres PS+ spil så betaler man bare for fornøjelsen af at kunne logge ind.
Det havde måske være noget andet hvis Ps+ inkluderede udgiften til de servere som spillene kører på, men den udgift hænger spil-udgiverne selv på.

Så jeg syntes egentligt i forvejen ikke at jeg får ret meget for pengene, og at hæve prisen føles lidt som en provokation.
Hvis brugsen fordobler prisen på rugbrød, så nytter det ikke at de bruger som argument at man får en liter kærnemælk med gratis. Jeg kan ikke lide kærnemælk, jeg vil bare have mit rugbrød.


Godt sagt, og helt enig. Problemet med denne tjeneste er at du ikke kan købe dit rugbrød uden at få kærnemælken, for nu at blive i din udmærkede analogi :D

Det får mig ikke til at droppe servicen da jeg gamer en del online, men det gør mig ihvertfald heller ikke til en mere tilfreds kunde. Og dem har jeg ellers lært man skal samle på :^o
Kimosabe
Niveau 4
 
Indlæg: 646


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf JFlindt » fre 28 jul 2017 13:11

De 6 kroner og 25 øre det drejer sig om månedligt (75,- årligt) finder jeg nok i budgettet...

Hvis det betyder, at de hæver kvaliteten af de gratis spil så er det kun godt - det hænder jo der er en perle i mellem... + de ekstra rabatter man får udnytter jeg tit... køber 95% af de spil jeg køber direkt på PS Store.

Der går løse rygter om at Playstation Now ligeledes bliver tilgængeligt i hele verden med den nye firmware update - sker det og bliver det en del af PS+ (eller tilkøb), så er det fedt :)
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Vreki » fre 28 jul 2017 13:18

JFlindt skrev:De 6 kroner og 25 øre det drejer sig om månedligt (75,- årligt) finder jeg nok i budgettet...

Hvis det betyder, at de hæver kvaliteten af de gratis spil så er det kun godt - det hænder jo der er en perle i mellem... + de ekstra rabatter man får udnytter jeg tit... køber 95% af de spil jeg køber direkt på PS Store.

Der går løse rygter om at Playstation Now ligeledes bliver tilgængeligt i hele verden med den nye firmware update - sker det og bliver det en del af PS+ (eller tilkøb), så er det fedt :)


Den der tankegang med at Bundle alt muligt ekstra l*** som argument for høje priser er grunden til at de store TV-selskaber tabte voldsomt mange markedsandele til Netflix og kopierne.

Skil det ad. så kan dem der vil abonnerer på månedens lykke-pakke gøre det, og resten kan nøjes med at betale for den service de ønsker. Det vil sikkert være en fordel for begge parter, da Sony så vil være nødt til at gøre indholdet af pakkerne attraktivt hvis de vil sælge dem.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf JFlindt » fre 28 jul 2017 13:27

Vreki skrev:Den der tankegang med at Bundle alt muligt ekstra l*** som argument for høje priser er grunden til at de store TV-selskaber tabte voldsomt mange markedsandele til Netflix og kopierne.

Skil det ad. så kan dem der vil abonnerer på månedens lykke-pakke gøre det, og resten kan nøjes med at betale for den service de ønsker. Det vil sikkert være en fordel for begge parter, da Sony så vil være nødt til at gøre indholdet af pakkerne attraktivt hvis de vil sælge dem.


Jeg er skam helt enig, Vreki (selvom det ikke kunne læses mellem linierne) ... jeg ser helst, at Playstation Now bliver en selvstændig service som vi kan tilmelde os ... det jeg synes var fedt, er at konceptet nu ikke kun er for folk i US (eller folk med US konti og VPN) - fordi jeg synes teknisk konceptet er fedt.

Jeg er dog stadig ganske tilfreds med PS+ og vil som udgangspunkt lure på hvad stigningen evt. bringer med sig af fordele eller evt. bedre månedlige spil.

Har lige luret min konto og købte for noget tid siden nogle billige PS+ pakker, så skal først forny mit abonnement i december 2018, så har lige lidt tid til at tage stilling til det.
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Vreki » fre 28 jul 2017 13:50

JFlindt skrev:Jeg er skam helt enig, Vreki (selvom det ikke kunne læses mellem linierne) ... jeg ser helst, at Playstation Now bliver en selvstændig service som vi kan tilmelde os ... det jeg synes var fedt, er at konceptet nu ikke kun er for folk i US (eller folk med US konti og VPN) - fordi jeg synes teknisk konceptet er fedt.

Nå, men så må jeg jo findes en anden at skændes med :lol:

Generelt så syntes jeg det er skidt når service-leverandører også bliver indholdsleverandører.
F.eks som vi så med kabel-tv før i tiden, hvor man hang på den TV pakke og pris som der nu var tilgængelig hvor man boede.
De ender altid med at udnytte deres monopol, ofte netop gennem sådanne suspekte pakkeløsninger.

Nu ved jeg godt at det ville være svært at kræve at Sony skulle lade andre sælge via deres butik, men det ville nu være fedt med et eller andet EU-direktiv der påbød dem at sælge selve servicen uden tvunge tilkøb.
Det er jo ikke bare et tilfældigt produkt, Ps+ er obligatorisk hvis man vil spille online.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf JFlindt » fre 28 jul 2017 14:08

Vreki skrev:Nå, men så må jeg jo findes en anden at skændes med :lol:

Generelt så syntes jeg det er skidt når service-leverandører også bliver indholdsleverandører.
F.eks som vi så med kabel-tv før i tiden, hvor man hang på den TV pakke og pris som der nu var tilgængelig hvor man boede.
De ender altid med at udnytte deres monopol, ofte netop gennem sådanne suspekte pakkeløsninger.

Nu ved jeg godt at det ville være svært at kræve at Sony skulle lade andre sælge via deres butik, men det ville nu være fedt med et eller andet EU-direktiv der påbød dem at sælge selve servicen uden tvunge tilkøb.
Det er jo ikke bare et tilfældigt produkt, Ps+ er obligatorisk hvis man vil spille online.


Vi kan da godt skændes lidt :P

Ja sådan blev det jo desværre med PS4 ... at PS+ er obligatorisk... men er det ikke stadig også det på Xbox hvis man vil spille online?
[Billede
JFlindt
Niveau 2
 
Indlæg: 124
By: Odense C


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf HEADSTAR » fre 28 jul 2017 14:36

Vreki skrev:
Da Senzai skrev:Det sucks! - men heldigvis har jeg aldrig brugt så lidt penge på spil som siden jeg har fået en PS4.. Men alligevel!

450/12 = 37,5 om måneden er nu heller ikke så galt, når jeg ser på, hvor meget jeg bruger min PS4 ^^ - 37,50 er ihvertfald ikke nok til, at jeg skifter konsol :mrgreen:


450 kr er måske ikke mange penge i sig selv, men det er en hel del for ingenting.

Hvis man ikke er interesseret i deres PS+ spil så betaler man bare for fornøjelsen af at kunne logge ind.
Det havde måske være noget andet hvis Ps+ inkluderede udgiften til de servere som spillene kører på, men den udgift hænger spil-udgiverne selv på.

Så jeg syntes egentligt i forvejen ikke at jeg får ret meget for pengene, og at hæve prisen føles lidt som en provokation.
Hvis brugsen fordobler prisen på rugbrød, så nytter det ikke at de bruger som argument at man får en liter kærnemælk med gratis. Jeg kan ikke lide kærnemælk, jeg vil bare have mit rugbrød.


Helt enig, for mit vedkommende skulle der så også gives adgang til bagkataloget.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604

+2

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Rytteren » fre 28 jul 2017 15:31

Erroneus skrev:
Der går rygter at PS Now kommer til at blive globalt i forbindelse med PlayStation firmware v5.0 og bliver en del af PS Plus, hvilket kunne retfærdiggøre og hvis det ikke bliver tilfældet, så kommer der mere pres på dem at de bliver ved med at levere gode PS Plus spil måned efter måned.
.


For mig vil PSnow ikke kunne retfærdiggøre stigningen (men jeg er også ligeglad med BC - Medmindre der kom trophysupport til psone spil :) )

Men mine forventninger til 5.0 er nu blevet høje. Et revamp af psn...
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Tupilak » fre 28 jul 2017 17:14

Jeg håber ellers på at kunne vælge selv om jeg vil betale for online delen eller hele pakken inkl. De månedlige spil
Tupilak
Niveau 2
 
Indlæg: 124


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Ubertracker77 » fre 28 jul 2017 20:00

Ingen kan lide prisstigninger. Men Playstation og xbox har jo delt monopol på konsolmarked, og så længe de er nogenlunde enige kan de jo hæve prisen som de vil.

Med mindre man dropper online gaming på konsol, og satser på lange gåture i skoven med konen. Så er man jo pisket til til at betale ;).

Det er bare sjovere at spille sammen og mod andre mennesker kontra imod computeren. 37,5 kr. Om måneden er jo også penge. Men selv en fattigrøv som mig må jo erkender, at jeg ikke engang kan købe en enkelt fadøl for de penge.

Med det antal timer jeg bruger online, så er det ikke en særlig høj timepris. Selv i de mdr. Med lav aktivitet. Ligesom mange andre er der mange ps+ spil, som jeg aldrig selv ville have købt. Men jeg har virkelig prøvet mange forskellige spil pga. PS+, som faktisk var meget underholdende
Om prisener 37,5 eller 50 gør ingen foskel for mig, sony har indfanget mig i deres grumme net ;)

Jeg ved godt nogen gerne vil have delt det, så der er forskellig pris for ps+ online og ps+ med spil. Men I ved jo også hvordan det regnestykke kommer til at se ud. PS+ online 32,5 pr mdr, inkl spil 37,5 pr mdr. Selvfølgelige halvere de ikke prisen, så vil minimum 50 % skifte til PS+ online(er mit gæt)
Ubertracker77
Niveau 3
 
Indlæg: 235
By: Skanderborg

+3

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf wMikkel » lør 29 jul 2017 07:01

Føj.
Prisstigningen kan ikke forsvares, imo.
wMikkel
 
Indlæg: 1513

+1

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Erroneus » lør 29 jul 2017 10:02

Tja 7 års inflation kan vel forklare noget af det.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf Krede1972 » lør 29 jul 2017 11:24

Det kan ikke hidse mig op. Særligt ikke hvis der går 7 år før prisen ændres igen :-)
Billede
Krede1972
Niveau 7
 
Indlæg: 3125
By: Ørestad

+1

Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf wMikkel » lør 29 jul 2017 17:17

Der er ingen forklaring fra Sonys side. Bang! Så er der prisstigning.. jamen hvorfor?
Vi "får" stadig kun spil til låns som for det meste bare ender i en mappe som jeg alligevel ikke får spillet.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: PS+ Prisstigning ..

Indlægaf vendictas » lør 29 jul 2017 17:51

Erroneus skrev:Tja 7 års inflation kan vel forklare noget af det.


Tror jeg du har ret i.
En repræsentant fra Sony har henvendt sig til Eurogamer, med følgende udmelding:

We are changing the pricing to reflect various market conditions while enabling us to continue providing exceptional value to our members."

Det kan man så tage som man vil.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster