Forum

Monitor eller tv skærm?

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Monitor eller tv skærm?

Indlægaf Xainz » fre 01 dec 2017 14:58

Jeg står og skal have en ny skærm til min ps4, skærmen skal kun bruges til at spille ps4 på. Hvad vil i anbefale, at kigge efter monitor eller tv skærm ? Skærmen skal være i 27-32 tommer og 4k, da jeg snart får taget mig sammen, og skiftet til ps pro. budgettet er vel et sted mellem 3000 og 6000 alt afhængig af om det lige er det rette produkt :P
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monitor eller tv skærm?

Indlægaf Vreki » fre 01 dec 2017 15:59

Jeg er ikke ekspert, men mon ikke det har noget at sige hvilken afstand du har tænkt dig at sidde fra skærmen?
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Monitor eller tv skærm?

Indlægaf Xainz » fre 01 dec 2017 16:27

Vreki skrev:Jeg er ikke ekspert, men mon ikke det har noget at sige hvilken afstand du har tænkt dig at sidde fra skærmen?


Den kommer til at stå på almindelig skrivebords afstand.
Billede
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monitor eller tv skærm?

Indlægaf BizzyVaping » lør 02 dec 2017 13:41

Jeg ville enten købe et tv eller vente til der er nogen pc skærme ude med HDR til en overkommelig pris. (HDR gør virkeligt en verden til forskel)

Du skal dog nok vente med at købe hvis du vil have en skærm med HDR i det prisleje du nævner (uanset om du vil have en monitor eller et tv). De kan da findes i det prisleje idag, men skærmene i det leje er typisk bare HDR kompatible. De kan modtage et HDR signal men kan egentligt ikke vise det fulde spektrum. Så er der andre igen som simulere en HDR effekt, men ens for begge er at det ikke kommer i nærheden af rigtig HDR (begge dele bliver dog solgt som værende HDR tv selvom det reelt ikke er det man får)
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Monitor eller tv skærm?

Indlægaf Muppetmilker » lør 02 dec 2017 20:09

Noget i den her retning vil nok ramme det du søger, dog har den ikke HDR:

https://www.wupti.com/produkter/compute ... m-27ud68-w

Men 4K, IPS(fantastisk billedkvalitet) og 28'.
Hvis HDR er meget vigtigt for dig, så ville jeg vente lidt med at købe eller evt. finde et fjernsyn istedet.
Er prisen for høj, så kan du altid vælge et TN panel istedet for IPS.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: Monitor eller tv skærm?

Indlægaf dMITIj » søn 03 dec 2017 20:55

Jeg har lige bestilt denne skærm i 27", den fåes også i 32" inde for dit budget dog er skærmen kun i 2560 x 1440.

https://www.samsung.com/us/computing/monitors/gaming/27--chg70-gaming-monitor-with-quantum-dot-lc27hg70qqnxza/

har sådan set ikke kunne finde et negativt review, og designet og spec. (HDR, Free sync, 144Hz osv. osv) er lige i skabet efter min mening.

Dertil har skærmen også free sync som både ps4 pro og xbox one x samt PC med AMD GFX-kort kan udnytte og med et amd gfx har du også mulighed for at udnytte op til 144hz hvis du også vil bruge den til PC, så alt i alt er skærmen win win :-)
Setup:

Scuff Impact, BenQ Zowie XL2546, PS4 Pro, TB Elite Pro, AKRacing stol.
dMITIj
Niveau 4
 
Indlæg: 319
By: Kliplev

+1


Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron