Forum

Hjælp til HDR

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Re: Hjælp til HDR

Indlægaf Portuz » tors 07 dec 2017 16:30

Min Shield kan sagtens køre med HDR og det er totalt identiske og nye kabler som både PS4 og Shield er forbundet med. Jeg fatter hat af, hvorfor det er sådan.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: Hjælp til HDR

Indlægaf Portuz » tors 07 dec 2017 19:26

Erroneus skrev:
Portuz skrev:Også det. Stikket sidder i HDMI 2 og Både forstærker samt Tv kan afspille 4K film fra min Nvidia Shield.

Men også med HDR? :)

Som nævnt, når man ligger HDR oven i, så stiger båndbredde forbruget. Det kunne godt lugte af et kabel som ikke lever op til de krav som 4K HDR sætter.


Det klarer den fint
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: Hjælp til HDR

Indlægaf PS_Andy » tors 07 dec 2017 19:46

Ser ud til det er et kendt PS Pro problem. Prøv at google PS Pro Black screen eller PS Pro HDMI handshake.

De giver en mulig løsning her, fjerne dog Netflix 4K understøttelse: https://www.google.dk/amp/s/www.vg247.c ... ideal/amp/
PS_Andy
Niveau 0
 
Indlæg: 10


Re: Hjælp til HDR

Indlægaf Portuz » tors 07 dec 2017 23:17

Tak for hjælpen. Efter at have skiftet indstillinger til RGB er udfaldene stoppet. Dog fatter jeg overhoved ikke, hvorfor spillet er så meget bedre, med HDR på off.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: Hjælp til HDR

Indlægaf Jb » fre 08 dec 2017 00:12

Har du kalibreret?
På mit Sony er der både normal profil og hdr profil. Så jeg måtte lige kalibrer indstillinger igen første gang jeg smed hdr content på.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Hjælp til HDR

Indlægaf Portuz » fre 08 dec 2017 01:22

Jb skrev:Har du kalibreret?
På mit Sony er der både normal profil og hdr profil. Så jeg måtte lige kalibrer indstillinger igen første gang jeg smed hdr content på.


Ja det har jeg. Er altid noget af det første jeg gør.
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Re: Hjælp til HDR

Indlægaf BizzyVaping » fre 08 dec 2017 08:05

Har du prøvet at rode med RGB Range og Deep color output på ps4eren?

Jeg har læst om at nogen har fået dårlige resultater, hvis det hele bare stod til "automatic". Hvad er det præcis der gør du synes at billedet er bedre uden HDR? Er det for mørkt med det på f.eks? Har du et billede du kan poste af tvet kørende med og uden HDR?
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Re: Hjælp til HDR

Indlægaf Portuz » fre 08 dec 2017 10:58

Ja det var det som løste problemet. Kan måske prøve senere med billederne.

Da jeg slog HDR fra, så blev billedet ikke bare bedre, det blev vanvittig fantastisk. Har aldrig set noget lignende. Det var matte farver generelt med HDR til, sådan meget fladt og ret ensartet. Da jeg slog HDR fra, så var det som at vågne op. Brugte 10 min på at kigge op i himlen i Zero Dawn. Kigge på nordlys, stjerne og omgivelserne. Absolut det flotteste jeg nogensinde har set i et spil!
Portuz
Niveau 5
 
Indlæg: 1263
By: Smørum


Foregående

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster