Forum

Monster Hunter world

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » fre 09 feb 2018 19:25

Der er vidst ikke rigtig noget der er svært som sådan men udover grind trofæer er der også nogle som er ren luck / rng. En 300 timer skal der nok til ihvertfald for at få plat
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » tirs 13 feb 2018 01:56

Amen... Hr 49 kirin er jo decideret unfair
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » tirs 13 feb 2018 09:46

Jeg måtte også stå af med Melee (Gunlance) mod ham i første runde. Men fik ham i anden tur, med anti paralyse deco's, Thundermantle og et sæt bomber til når han var nede. Døde 2 gange fordi jeg satsede, og det er absolut det værste ved hans OHK torden crap, når man lige tror man kan afslutte en combo ... [-X

Hit and Run... rinse repeat. Det var min taktik.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » tirs 13 feb 2018 11:35

må farme mig til et anjanath eller rathalos sværd så jeg kan få noget fire damage på mit sns.
har droppet at gøre det online, da randoms bare dør hele tiden.
havde et ok run med buen hvor en gut der joinede kørte med bowgun, men så joinede der en som bare løb ind med sin hammer og døde hele tiden :( vi var i sidste fase, den limpede og det hele.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » tirs 13 feb 2018 13:26

noget helt andet er at jeg overvejer at købe Toukiden 2 :) for at prøve noget lidt andet "Monster hunter" lignende :D
edit: købt! :p har spillet det første på vitaen
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » tirs 13 feb 2018 22:21

Uhha jeg har mange timers underholdning med at bygge sæt endnu :-)

Tror jeg laver mig en mushromancer/wide-range SnS healer/buffer i weekenden. Goodtimes.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » ons 14 feb 2018 00:35

Jb skrev:har droppet at gøre det online, da randoms bare dør hele tiden.


Det er også det mest fornuftige, da 99% som vil joine dig på den mission, kun gør det fordi at de ikke er i stand til at tage den alene.

Jeg var ved at få grå hår da jeg tog den, men med lidt resistance og tålmodighed, er den som mange monstre ikke et problem, når man først har givet det nogle forsøg. Det var dog ultimativt det monster som jeg havde størst problemer med på Charge Blade.
Jeg vil også stadig mene, at Kirin straffer utålmodige og grådige angreb fra Hunters hårdere end noget andet monster i spillet... Jeg blev grillet så mange gange, når jeg liiiige ville charge mit skjold eller sværd op.
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » ons 14 feb 2018 00:52

Fik klaret den online alligevel. Da jeg fik mit andet rank 8 hunting horn som har Def og attack up og smidt nogle thunder res jewels I så gik det. Men ramte også en gruppe der var tålmodige der virkede til at vide hvordan den skulle håndteres.

Hunting horn ender nærmest med at blive mit main våben, Kæft det er sjovt. Men jeg soloer også sjældent

Mangler kun 2 gems så har jeg et sword n shield fuldt opgraderet i alle elemental udgaver så der kan skiftes og 2 rank 8 hunting horn.1 rank 8 bue Og 1 rank 8 great sword.
Nu skal jeg vidst snart lære det charge blade.

HRank 52 110 timer
Kommer der noget mere senere eller jagter vi bare augment nu, indtil der kommer dlc eller update??
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » ons 14 feb 2018 12:11

Yep, HR50+ er Augment grind til mix sets.

Der er nogle missioner som unlocker på HR100 som giver adgang "blue recommendation" som bruges til upgrades af eks. Handicraft charm og div. andre high end gear.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » man 19 feb 2018 09:51

This game....
HR 66 nu - 142 timer :O
mangler kun lidt LR pukei gøgl, til at lave sword n shield, så har jeg dem allesammen!
har kun fået en enkelt augment til sns :(
kører pt. med et mix build fokuseret på attack, widerange og speedeater med 1 lvl mushroomancer
samme build kører jeg på min hunting horn - er dog ved at lave et nyt til hunting horn

farmede så lidt materialer igår til longsword, mangler lige en teostra gem, så har jeg både det, nerg og xeno longsword - har lavet built der fokusere på handicraft, attack og exploid weakness.

tror jeg kigger på noget LBG eller bow build i aften.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » man 19 feb 2018 15:26

Jeg smider snart nogle builds op herinde, som måske kan give lidt inspiration, hvis man vil prøve et nyt våben.

Har Augments til alle Rank 7 og 8 våben, på nær Rank 7 Charge Blade ( Diablos Tyrannis II ) :roll:

Attack Deco's er helt latterlig rare... 0 drops på 130ish timer og jeg har kun kørt Tempered Elders med minimum 3 Purple slots siden jeg blev HR50. Når jeg ser folk med over 3-4 Attack deco's, så ved jeg det er dupe/cheaters.

Har været super heldig med Decoration's i forhold til de våben jeg spiller med (Gunlance, Lance, Chargeblade, LBG og Bow). Gunlance (Royal Burst) + Protective Polish, 3xArtillery, Capacity boost, 3xSpeedsharpen = Funlance!

Disse deco's er jeg MEGET taknemmelig for at være i besiddelse af:

3 x Weakness Exploit
3 x Critical Boost
3 x Peak Performance (fik endda 2 i en og samme quest)
3 x Artillery
3 x Divine Blessing
2 x Maximum Might
2 x Crit Draw
2 x Special Ammo (True shot)
2 x Stamina Surge
1 x Handicraft
1 x Agitator
1 x Guard
Capacity Boost
Minds Eye / Ballistics
Bow Charge Plus
Spread/Power Shot Up
Protective Polish

Fik begge Special Ammo (True shot) igår, så naturligvis skulle der laves et Bow build :mrgreen:
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » man 19 feb 2018 15:51

nice, jeg fik handicraft igår, den og så 2 x divine blessing er de eneste jeg har af dem du lister :o

- jeg overvejer også at købe MH 4U til 3DS for at prøve det.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » man 19 feb 2018 16:18

Handicraft er nice til Longsword (Divine Slasher), specielt hvis du vil have x5 før HR100.

Det er et rigtig godt monster hunter ... 4U. Der var fantastisk aktivitet da det udkom, men prøvede det for 1 år tilbage og det var ikke nemt at finde spillere.

Mit håb er at Generations 2/Double Cross bliver oversat til engelsk på Switch. Generations var et frisk pust, men manglede sværheden i G-Rank.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » ons 21 feb 2018 11:53

mit support sns build er ved at være rimelig godt efterhånden, ikke en eneste cart igår i online tempered quest :)

HR 71

Malady Tabar III ( para status ) - primær våben ellers skifter jeg til xeno eller legia eller teostra
Widerange 5
Mushromancer 2
Speed eating 2
attack 3
Stun resist 2
Divine blessing 2
Health boost 2
evade windows 1

ellers er jeg så småt gået igang med Toukiden 2, og lige købt God eater :P
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » lør 24 feb 2018 11:32

Jeg har det sku lidt blandet med det her spil, føler ikke rigtig jeg kan se formålet, kampene er stort set ens, skyd lidt på et monster, så stikker det af, følg efter skyd lidt på det, så stikker det af, og fortsæt...
"loot" systemet virker umiddelbart overflødigt ? 10 timer inde, og jeg aner stadig ikke hvad der kan betale sig at rende og loote, og hvad der er spild af tid.
Hvis ikke man er fanget 10 timer inde, kan de så betale sig at fortsætte, eller er det bare det samme jeg kan forvente resten af spillet også ?
Er normalt stor rpg fan, elsker at farme loots, dog kan jeg ikke se formålet i dette system, da det umiddelbart bare er at slå x antal af et monster ihjel, så har man det antal af fjer eller whatever næste opgradering kræver.

Ved godt jeg er i early game, er Hunter Rank 4, og seneste monster jeg klarede var Tobi-Kadachi.
Spiller alt i SP,
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google Adsense [Bot] og 17 gæster