Forum

Monster Hunter world

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Monster Hunter world

Indlægaf Moods » lør 24 feb 2018 13:41

Umiddelbart vil jeg mene alle lootbaserede RPG's handler om at slå de samme ting ihjel mange gange?

Loot betyder meget i MHW, specielt når du kommer længere i spillet, i low rank kan man klare sig med stort set hvad som helst, vil anbefale du kommer til high rank, så begynder der virkelig at ske noget, ellers så bare se nogle af de folk på Twitch med godt gear, de ruller nærmest hen over monstrene.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » lør 24 feb 2018 13:42

Jeg blev først rigtig grebet efter Hunter rank 10 mange af de tidligere monstre er ret nemme og kedelige i deres movesets. Kør på I story missionerne (assigned) så du unlocker nye fjender og federe gear. Prøv evt andet våben. Personligt synes jeg ranged våben er kedelige. Hele essensen er dog at slå monstre ihjel. Få loot lav ny armor og våben opgradere. Men senere er der meget større variation i hvad armor giver af muligheder osv.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » lør 24 feb 2018 14:08

Skiftede rundt i gear da jeg startede, for at finde det der sagde mig mest, og det blev buen.
Forskellen i andre loot baseret spild, er jo du grinder for at finde diverse sæt, named våben osv, her har jeg so far bare vidst jeg skulle slå den samme fugl ihjel x antal gange, så fik jeg den og den ting.

Jeg elsker som sagt RPG's, og at grind gear og forbedre min char, og tilpasse den efter min spillestil. Umiddelbart er der bare ikke meget arbejde i at få det gear man vil have so far, da man ved præcis hvor mange gange man skal slå bestemte monstre ihjel for at få det.
Om det ændre sig, aner jeg ikke. Mønstret er dog det samme ved de monstre jeg har nakket so far, nak den del af monstret, så får du den reward and so on.

Men jeg kan som sagt kun snakke om low lvl, og ville egentlig bare vide, om de ting ændre sig, og om spillet generelt ændre sig senere. For der jeg er kommet til, er virkelig bare det samme og samme, ikke meget forskel i kampene,.
Men lyder til jeg skal give det en chance til omkring HR 10
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jables » lør 24 feb 2018 15:02

Xainz skrev:Skiftede rundt i gear da jeg startede, for at finde det der sagde mig mest, og det blev buen.
Forskellen i andre loot baseret spild, er jo du grinder for at finde diverse sæt, named våben osv, her har jeg so far bare vidst jeg skulle slå den samme fugl ihjel x antal gange, så fik jeg den og den ting.

Det samme er også gældende her. Der er absolut ingen garanti for at få de drops, som du lige står og mangler i end-game.
Jeg tror også at jeg selv ville kede mig, hvis jeg rendte rundt og jagede low level monstre med en bue. En stor del af spillet, er at lærer de forskellige våben at kende. Hvis du keder dig med buen, så skift til et melee våben.

Xainz skrev:Jeg elsker som sagt RPG's, og at grind gear og forbedre min char, og tilpasse den efter min spillestil. Umiddelbart er der bare ikke meget arbejde i at få det gear man vil have so far, da man ved præcis hvor mange gange man skal slå bestemte monstre ihjel for at få det.
Om det ændre sig, aner jeg ikke. Mønstret er dog det samme ved de monstre jeg har nakket so far, nak den del af monstret, så får du den reward and so on.

Samme svar som før. Der er ingen garanti for specifikke drops i endgame. Det er især gældende ved drops af Gems.
Monster Hunter er dog bestemt ikke for alle. Jeg ville dog ikke afskrive det, fordi at man kun har rendt rundt med en bue og skudt på fugle i rank 1-5. ^^
Jables
Niveau 4
 
Indlæg: 734


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » lør 24 feb 2018 15:16

Nu har jeg jo forsøgt et par af melee våbene, og de fangede mig ikke det mindste, tiltrods for jeg i alle souls spillene bla spillede melee.
Og spillet ændre sig vel heller ikke drastisk, hvis jeg står og slå på selvsamme fugle med et typisk japansk overdimensioneret mystisk melee våben :) lidt ændringer i moveset, det er vel det ? :)
Startede med sværd og skjold, men buen sagde mig klart med.
Men lyder godt mht loots endgame, giver det en chance til omkring de Rank 10, som Jb nævner, og håber der sker lidt mere der.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » lør 24 feb 2018 15:31

For mig er det også klart sjovest i multi-player. Jeg soloer sjældent. Jeg responder bare til SOS på quest bordet
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » lør 24 feb 2018 15:38

Nu prøver jeg at gå ud og lege lidt med katana, lavede en Jyura Shotel 1, var hvad jeg lige havde til, så må jeg se om det er sjovere :P

Men tak for responsen :)
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » lør 24 feb 2018 15:46

Tjek evt YouTube for weapon guide videoer, der er mange muligheder som ikke nævnes i spillet. personligt er jeg mest til sword n shield. Dual blades og Longsword
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf quad » søn 25 feb 2018 18:19

Hvilken LBG bør jeg gå efter anden upgrade af Barroth LBG? Jeg er ret vild med den burst der er på normal ammo 2. Regner med at holde mig til LBG indtil der dukker noget uhåndterligt op. Ellers spillet med diverse melee indtil nu, men den oppustede fugl var egentlig ikke særlig sjov.
quad
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Jb » man 26 feb 2018 15:24

Paloumu er bare mega nedern, flash pod abuse ftw ! :p
kan desværre ikke være behjælpelig med LBG. kender ikke rigtig til dem.

mit Widerange speed eating SNS build er færdigt, lavede et SNS crit build igår som er ganske effektivt - regner med at prøve charge blade af på samme armor build.

i aften skal jeg have kigget på et survival / Exhaust build til Hunting horn :) (tænker vaal armor)
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Moods » man 26 feb 2018 23:18

Er der nogen af jer som har et aktivt Squad? kunne godt bruge nogen at spille med, kører mest med randoms eller soloer lige pt.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Xainz » søn 04 mar 2018 09:57

Så fik jeg testet en håndfuld forskellige våben af i sidste uge, Katana, heavy bowgun, sword'n shield, Charge Blade og Insect Glaive.
Især de 2 sidste fik jeg spillet en del med, men er endt tilbage på buen, og har forsøgt at ændre min stil med den, og især efter jeg fik opgraderet den, og kom lidt længere, så er jeg faktisk begyndt så småt at blive fanget. Igår endte jeg med at nakke Paloumu et par gange, og endte med at tage en great girros og Radobaan også. sidstnævnte tog dog noget tid. Dog noget tid siden jeg har været nede og bide i græsset :D
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg


Re: Monster Hunter world

Indlægaf quad » søn 04 mar 2018 13:46

Er også selv lige begyndt på Bow, inspireret af Horizon crossover. Er godt bidt, men føler mig ikke særlig effektiv i forhold til lbg, hvor jeg indtil videre ikke er faintet endnu.
quad
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: Monster Hunter world

Indlægaf Unklemac » man 05 mar 2018 17:06

quad skrev:Er også selv lige begyndt på Bow, inspireret af Horizon crossover. Er godt bidt, men føler mig ikke særlig effektiv i forhold til lbg, hvor jeg indtil videre ikke er faintet endnu.


For mig føler jeg at for at være effektiv med bow, så kræver det en lille smule monster knowlegde, hvornår jeg kan gå helt op i face, og give de større salver med en evt. afsluttet lvl3 Crit distance Dragon Piercer fra den ene ende til den anden.

Se om du kan få lidt constitution / normal up / power up / pierce up - og evt. Bow Charge Decoration. Så burde din dps og survival stige i takt med at du lære åbningerne.
Unklemac
Niveau 4
 
Indlæg: 622


Re: Monster Hunter world

Indlægaf quad » man 05 mar 2018 20:07

Kun lige blevet HR12, så det hjælper nok når jeg får lidt flere muligheder med mit gear.

LBG er bare underholdende lige meget hvad, formentlig fordi der er færre cheap deaths end med alle andre våben jeg har prøvet.
quad
Niveau 2
 
Indlæg: 157


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron