Forum

God of War tråd

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: God of War tråd

Indlægaf Erroneus » fre 20 apr 2018 21:52

Morten Skou skrev:Er GoW optimeret til 4K/HDR osv? Kan det betale sig at jeg køber en PS4 Pro for at spille det, eller vil jeg kunne få en fin oplevelse på min gamle PS4?

Ja det er optimeret til 4K, det er dog checkerboard 4K, så snyde-4K, men ser godt ud.

Jeg hører dog, at det også ser godt ud i 1080p og den alm. PS4 kan også HDR.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: God of War tråd

Indlægaf Cena » fre 20 apr 2018 22:04

Morten Skou skrev:Er GoW optimeret til 4K/HDR osv? Kan det betale sig at jeg køber en PS4 Pro for at spille det, eller vil jeg kunne få en fin oplevelse på min gamle PS4?


Jeg kører 4K hdr med favor resolution på mit 55” B7 oled med PS4 Pro og det ser fantastisk ud. Det kører tæt på 30 fps locked. Meget få framedrops der har været på de 8-10 timer jeg har spillet.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: God of War tråd

Indlægaf Moods » lør 21 apr 2018 12:55

Mesterværk er det eneste ord jeg kan sætte på det spil.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning


Re: God of War tråd

Indlægaf Muppetmilker » lør 21 apr 2018 16:20

Kan det spilles i 60 fps? 30 fps er godt nok ikke meget.

Cena skrev:
Morten Skou skrev:Er GoW optimeret til 4K/HDR osv? Kan det betale sig at jeg køber en PS4 Pro for at spille det, eller vil jeg kunne få en fin oplevelse på min gamle PS4?


Jeg kører 4K hdr med favor resolution på mit 55” B7 oled med PS4 Pro og det ser fantastisk ud. Det kører tæt på 30 fps locked. Meget få framedrops der har været på de 8-10 timer jeg har spillet.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg


Re: God of War tråd

Indlægaf Erroneus » lør 21 apr 2018 23:10

Muppetmilker skrev:Kan det spilles i 60 fps? 30 fps er godt nok ikke meget.

Det kan det ikke. Man kan vælge performance mode og så kører det i lavere opløsning og er ikke capped ved 30 FPS, men det rammer ikke 60 FPS, det er det simpelthen for flot til og den efterhånden ældre Jaguar CPU er ikke hurtig nok til at klare det.

Det er naturligvis en meget personlig ting, men et spil som God of War, der er 60 FPS ikke super nødvendigt, som f.eks. i en twitch shooter eller fighting spil.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: God of War tråd

Indlægaf Cena » søn 22 apr 2018 06:49

Erroneus skrev:
Muppetmilker skrev:Kan det spilles i 60 fps? 30 fps er godt nok ikke meget.

Det kan det ikke. Man kan vælge performance mode og så kører det i lavere opløsning og er ikke capped ved 30 FPS, men det rammer ikke 60 FPS, det er det simpelthen for flot til og den efterhånden ældre Jaguar CPU er ikke hurtig nok til at klare det.

Det er naturligvis en meget personlig ting, men et spil som God of War, der er 60 FPS ikke super nødvendigt, som f.eks. i en twitch shooter eller fighting spil.


This. 30 fps er fint. Alle steder anbefaler folk 4K 30 fps over performance mode. Som Erroneus siger betyder det ikke noget om det er 30 eller 60 i spil som GOW. Hellere stabil framerate end skiftende.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: God of War tråd

Indlægaf pjulledk » søn 22 apr 2018 08:16

Nogen som har spillet der kan sige om der er Danske undertekster i det?
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: God of War tråd

Indlægaf Cena » søn 22 apr 2018 08:31

pjulledk skrev:Nogen som har spillet der kan sige om der er Danske undertekster i det?


Det er der ikke :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: God of War tråd

Indlægaf Madskimo » søn 22 apr 2018 11:57

Synes virkelig at Christopher Judge er den rette til at ligge krop og stemme til Kratos. Det er næsten som at opleve Tealc på ny i SG1 :)
Madskimo
Niveau 2
 
Indlæg: 157


Re: God of War tråd

Indlægaf famulor » søn 22 apr 2018 16:52

Så jeg købte en PS4 ved launch i sin tid men solgte den fordi jeg simpelthen aldrig brugte den (mangel på spil er undskyldningen jeg bruger til min kæreste :D) men på trods af at jeg aldrig har spillet God of War overvejer jeg virkelig at anskaffe mig en PS4 pro. Jeg har aldrig gennemført spil som The last of us og uncharted osv så de "venter" selvfølgelig også. Ville i mene det var det værd at købe en PS4 pro for de spil (plus det nye spiderman som ser fantastisk ud)? eller er vi så (ved godt alt snak udelukkende er rygter pt) tæt på en ps5 release at det måske bedre kan svare sig at vente lidt? (hvis den overhovedet bliver bagud kompatibel)
famulor
Niveau 1
 
Indlæg: 91
By: Herfølge


Re: God of War tråd

Indlægaf Cena » søn 22 apr 2018 19:06

Er lige kommet tilbage på min 1080p monitor uden HDR. Hold da op en kæmpe forskel! Den var større end jeg lige havde forventet. Det hele er noget grynet og man kan virkelig se hvad hdr gør.

Begynder at nærme mig slutningen på historien kan jeg fornemme. Men jeg har så nærmest heller ikke lavet andet end at spille og sove i weekenden :D
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: God of War tråd

Indlægaf Cena » søn 22 apr 2018 21:41

Så fik jeg klaret historien! Fedt spil altså! Så skal jeg i gang med opsamling af diverse :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: God of War tråd

Indlægaf Erroneus » søn 22 apr 2018 23:40

famulor skrev:Så jeg købte en PS4 ved launch i sin tid men solgte den fordi jeg simpelthen aldrig brugte den (mangel på spil er undskyldningen jeg bruger til min kæreste :D) men på trods af at jeg aldrig har spillet God of War overvejer jeg virkelig at anskaffe mig en PS4 pro. Jeg har aldrig gennemført spil som The last of us og uncharted osv så de "venter" selvfølgelig også. Ville i mene det var det værd at købe en PS4 pro for de spil (plus det nye spiderman som ser fantastisk ud)? eller er vi så (ved godt alt snak udelukkende er rygter pt) tæt på en ps5 release at det måske bedre kan svare sig at vente lidt? (hvis den overhovedet bliver bagud kompatibel)

PS4 har efterhånden nogle fantastiske eksklusive spil liggende. Som du selv nævner The Last of Us og Uncharted 4 og The Lost Legacy, men også Horizon Zero Dawn, samt nu også God of War og med Detroit Become Human og ja Spiderman på trapperne. Også værd at nævne er Ratchet & Clank, Bloodborne, Shadow of the Colossus, Until Dawn, Nioh, Ni no Kuni II, så ja det bestemt værd at købe en PS4 Pro for den bunke af herlige spil :)

Ang. PS5, så har der været rygter ja, men ingen forventer vi ser PS5 eller en ny Xbox før 2020 og sandsynligvis er det slutningen af 2020. Simpelthen fordi at hoppet fra PS4 Pro og Xbox One X til næste generation, vil kræve vi skal et par år længere ud, før det giver mening i forhold til hardwaren og så er devkits også først nu kommet ud til få udviklere, lyder rygterne og de skal gerne bruge et par år inden lanceringen af nye generationer. Jeg tror dog næste generation bliver bagudkompatibel, fordi vi sandsynligvis forsætter med en x86 (PC) arkitektur og ikke som da man gik fra PS3 til PS4, skiftede arkitektur, hvilket gjorde bagud kompatibilitet en svær sag.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: God of War tråd

Indlægaf koopi » ons 25 apr 2018 09:30

Heya!
Er der nogen der ved, hvorfor jeg ikke kan finde mine pre-order bonus items eller collector's edition armor set inde i spillet? Jeg har indløst koderne, de er installeret og de er fra Amazon UK.

Jeg har læst andre også har det problem ...
på forhånd, tak! :)
koopi
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Re: God of War tråd

Indlægaf Cena » ons 25 apr 2018 18:23

Så fik jeg platin i spillet :) 300+ collectibles tog VIRKELIG lang tid at samle!! Lidt overdrevet at lave så mange!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster

cron