Forum

Hvordan køber i spil nu?

Generelt snak om Playstation og services.

Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf famulor » fre 27 apr 2018 22:58

Hej alle sammen. Jeg er først lige vendt tilbage til playstation med købet af en PS4 pro (købte en ps4 på launch og solgte den umiddelbart efter) og dengang var det "helt store" jo at man havde en amerikansk main account og købte spillene billigere dér og så spillede dem fra sin danske subaccount. Gør i stadig det eller køber i bare spillene på jeres danske account eller bruger i måske jeres amerikanske account som main?
famulor
Niveau 1
 
Indlæg: 91
By: Herfølge


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf Erroneus » lør 28 apr 2018 00:44

Hej. Det stadigvæk muligt at bruge en US konto til at købe og downloade med, og så spille det med sin main DK konto. Man kan dog ikke have et dansk visa tilknyttet, men US PSN gavekort kan købes via amazon.com.

Jeg bruger det personligt sjældent, da det er en smule besværligt, men en US PSN konto er da rar at have, f.eks. til ting som: viewtopic.php?f=18&t=25972&p=271901
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf Cena » lør 28 apr 2018 07:15

Jeg brugte US konto i starten da PS4 kom, men ligesom Erroneus synes jeg det var for besværligt. Så nu bruger jeg EU store eller køber dem på nettet eller fysiske butikker selvom det er dyrere.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf wMikkel » lør 28 apr 2018 07:41

Jeg synes overhovedet ikke det er besværligt.
Du køber valuta på Amazon og sætter det på din US account, og så køber du det spil du vil have.

Spillene er langt billigere, så det er sgu rart for pengepungen :)
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf Cena » lør 28 apr 2018 07:53

wMikkel skrev:Jeg synes overhovedet ikke det er besværligt.
Du køber valuta på Amazon og sætter det på din US account, og så køber du det spil du vil have.

Spillene er langt billigere, så det er sgu rart for pengepungen :)


Nej du har ret i det ikke er besværligt besværligt :) Men synes bare det er bøvlet man skal hen og købe kort, indtaste koder og så købe spillet :) Hvad koster spillene på release på US Store? Er der reelt noget at spare i forhold til når Elgiganten sælger dem til 350-399?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf Erroneus » lør 28 apr 2018 09:36

Man skal huske at tage højde for DLC, samt jeg har personligt mit PS Plus abb. på min EU konto, så man mister også noget PS+ rabat, på nogle tilbud. Der var dog en gang, jeg valgte at købe en måned PS+ abb på min US konto, fordi jeg skulle have så meget, at det kunne betale sig :)

Men det er naturligvis en smagssag, hvor besværligt man finder det. Men hvis man gerne vil have flest af sine spil digitale, så er der helt sikkert en pæn sjat at spare.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf Vreki » lør 28 apr 2018 18:28

Min US konto bliver hovedsageligt brugt til spil som jeg ikke kan få på den europæiske.
Der var en lang periode hvor dollarkursen var for høj til at det var umagen værd at købe derovre, men det kan godt være at Trump har gjort det profitabelt igen :D
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf Jb » lør 28 apr 2018 19:26

Jeg køber digital når der er tilbud. Nyere titler køber jeg typisk hos Coolshop eller elgiganten
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf wMikkel » søn 29 apr 2018 06:11

Cena skrev:Nej du har ret i det ikke er besværligt besværligt :) Men synes bare det er bøvlet man skal hen og købe kort, indtaste koder og så købe spillet :) Hvad koster spillene på release på US Store? Er der reelt noget at spare i forhold til når Elgiganten sælger dem til 350-399?


Du får det også til at lyde meget besværligt for en proces der tager .. 5 minutter?

Når Elgiganten kører til 399 kr, så er der ikke den store besparelse, måske 50-60 kr, men så er det jo også et spørgsmål om man foretrækker en digital eller fysisk kopi.
Udover det, så kører US Store med nogle ret vilde tilbud fra tid til anden, plus de jo allerede er langt langt billigere end den danske PS store.
wMikkel
 
Indlæg: 1513


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf famulor » søn 29 apr 2018 12:31

Jeg tænker lidt hvorfor man ikke bare bruger en US account som sin main? Eller er det fordi man bliver matchmaked med US spillere i multiplayer spil? Umiddelbart ville jeg mene den ser på hvor konsollen befinder sig og finder spillere i ens region.
famulor
Niveau 1
 
Indlæg: 91
By: Herfølge


Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf ikkNico » søn 29 apr 2018 12:35

Min US konto er indtil videre kun blevet brugt til et par trials og F2P spil, men nu overvejer jeg da at skrue op for sikkerheden, og så benytte den til både PS+ og spil indkøb, og så bare spille på min DK konto.
$60 er lige omkring 360DKK med dagens kurser, og det er alligevel en pæn sjat at spare på premiere spil ... Og kæmpe plus, jeg slipper for at skulle skifte disc i tide og utide

famulor skrev:Jeg tænker lidt hvorfor man ikke bare bruger en US account som sin main? Eller er det fordi man bliver matchmaked med US spillere i multiplayer spil? Umiddelbart ville jeg mene den ser på hvor konsollen befinder sig og finder spillere i ens region.

COD matcher forskelligt, fx BO3 går udelukende efter ping, mens WWII kører SBMM, og IW ser ud til at kære et mix.
... and then it walked whole cucumber
ikkNico
Niveau 6
 
Indlæg: 1528

Brugeravatar

Re: Hvordan køber i spil nu?

Indlægaf Vreki » man 30 apr 2018 09:59

famulor skrev:Jeg tænker lidt hvorfor man ikke bare bruger en US account som sin main? Eller er det fordi man bliver matchmaked med US spillere i multiplayer spil? Umiddelbart ville jeg mene den ser på hvor konsollen befinder sig og finder spillere i ens region.


Teknisk set er det vist et brud på EULA at lave en US konto.
Nu har vi haft det i så mange år uden problemer så risikoen er nok minimal, men tidligere var det måske lidt af et gamble.
Det kan sådan set stadigvæk ændre sig, der var også en gang hvor Netflix implicit accepterede at man brugte en US konto, men det fik pludseligt en ende.
Og i modsætning til Netflix så har man en del værdier bundet op på sin PSN konto

Det er selvfølgeligt ikke værdier man på nogen måde kan videresælge, så den reelle konsekvens af at miste sin US konto er nok kun at man bliver nødt til at købe de 2-3 af spillene igen som man ret faktisk spiller, og de kan sikkert findes brugte eller på tilbud.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron