Forum

Den nye mere stille PS4 Pro udgave

Generelt snak om Playstation og services.

Den nye mere stille PS4 Pro udgave

Indlægaf Erroneus » lør 17 nov 2018 11:06

Som DigitalFoundry kunne berette om for en uge siden, så er den nyste model af PS4 Pro https://www.eurogamer.net/articles/digi ... 200-review den mest stille PS4 Pro model udgivet til dato. Den bliver lidt varmere de tidligere, men til gengæld er den betydeligt mere stille end original udgave og lidt mere stille end sidste udgave.

Youtube kanalen TronicsFix har så skilt en af de modeller af og ganske overraskende, er ændringerne ikke så meget i selve køleløsningen, men så ligger ændringen i hardwaren, dvs. de chips i den nye model, bliver simpelthen mindre varme, kombineret med at styringen af blæseren, tillader at maskinen bliver lidt mere varm, inden den skruer op for blæseren.



Personligt har jeg en halv støjende original PS4 Pro model, hvor jeg dog har skiftet kølepasta og thermal pads, samt har placeret den så den får luft også under maskinen, plus endda sat noget skumtape i toppen af lågen, for at forhindre varm luft bliver skudt tilbage ind i systemet. Det har skåret betydeligt støj af og regner med at udskifte kølepasta til flydende metal kølepasta Thermal Grizzly Conductonaut, for at tage endnu mere støj af, så har ingen planer om at udskifte den med den nye CUH-7216 (eu modelle).

Men hvis man står og skal købe en PS4 Pro, er det måske værd at holde øje med om man kan finde CUH-7216 modellen. CUH-7115 modellen, som f.eks. kommer sammen med Spider-man og God of War bundles, er dog allerede en stor forbedring over original modellen.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Den nye mere stille PS4 Pro udgave

Indlægaf klatzen » lør 17 nov 2018 11:13

Helt sikkert værd at købe den nye hvis man ikke i forvejen ejer en. Men på de videoer jeg har set er det måles der blot en forskel på et par DB. Nu jeg ikke lyd ekspert, men det virker ikke som så meget at det forsvare endnu en udskiftning af samme konsol. PS4 => PS4 Pro => Ny PS4 Pro. Så tror jeg beholder min, selvom det dog er ret så generende med den larm selv med hovedtelefoner på.

Jeg håber inderligt at de kigger lidt efter XBX og får fundet en optimal løsning til PS5, for det kan ikke koste ret mange ekstra basøre at finde en lidt mindre larmende blæser når der eksistere "lydløse" til PC'er. Igen er jeg ikke ekspert, men jeg synes det er et træls sted at spare, netop fordi den jo ofte står i et stue miljø hvor de færreste gider høre på en jetjager. :-)
Billede
klatzen
Niveau 4
 
Indlæg: 438

+1

Re: Den nye mere stille PS4 Pro udgave

Indlægaf Erroneus » lør 17 nov 2018 11:28

Forskellen fra CUH-7116 (spiderman, gow modellerne) er kun et par DB ja. Men forskellen fra den originale PS4 Pro til den helt nye er omkring 7dB, hvilket er en voldsom forskel.

Derfor så hvis man kan finde CUH-7216 modellen nu er det at fortrække, men hvis man kun kan finde CUH-7116 modellen er de ikke nogle katastrofe, da den store forskel skete på den model kontra original udgaven :)

Helt enig, håber også at de har mere fokus på en bedre køleløsning til PS5. Jeg har en Xbox One X også og den er super stille, meget imponerende køleløsning Microsoft har fået smidt i den.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron