Forum

Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Generelt snak om Playstation og services.

Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Da Senzai » tors 29 nov 2018 21:42

''Playstation-Ekspert'' - det skal altså på CV'et! :mrgreen:
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+1

Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Erroneus » tors 29 nov 2018 23:22

Mere guf fra vores Playstation-Ekspert :)

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/gaming ... er-paa-vej
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Slimjay DK » fre 30 nov 2018 13:33

Ekspert ... Hvis det at "tro" gør en til ekspert, så er vi vist alle eksperter :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf kratoss98 » fre 30 nov 2018 14:32

jeg er altså bare super stolt på sonys vegne, det er bare super godt gået. jeg er så stolt af at være en af de 86 millioner mennesker der har købt en playstation.
kratoss98
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Da Senzai » fre 30 nov 2018 17:30

Erroneus skrev:Mere guf fra vores Playstation-Ekspert :)

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/gaming ... er-paa-vej


Herligt!

Jeg kan allerede se horden af læsere, der står i kø for at oprette en bruger herinde og deltage lystigt på forummet!

Jeg skimmede lige Palle´s artikel på DR igennem. Jeg både tror og håber, at han tager grueligt fejl. VR er noget fis på linje med Eye-Toy og Kinect. Det er sjovt 5 minutter, når man prøver det i butikken eller lige skal vise det til sin bedstemor.

Det der holder er solidt, præcist og skarpt gameplay og det vil det også i fremtiden. Forestil dig at spille Virtua Fighter med motionkontrol eller sidde med VR briller på, mens du snurrer rundt i luften i Rocket League. Jeg ville ihvertfald kaste op.

Streamin af spil kommer heller ikke til at holde. Nu tænker jeg i forhold til forsinkelse. Det kommer selvfølgelig an på,. hvilket type spil det er tale om. Hvis det bare er sådan nogle Single Player spil, der ikke kræver præcision eller nogen indsats kan det måske godt virke okay, men still. Det er ikke den type spil, jeg gider.

Bagudkompatibletit virker også som spild af Ressourcer. Det er godt nok sjældent, at jeg tænker! Gid, at jeg kunne spille mine spil fra sidste generation. Jeg har ikke rørt et eneste PS3 spil siden, jeg har fået min PS4. Jeg har ikke engang tid til at spille de spil jeg vil på PS4! Hvordan skulle jeg så få tid til at spille de gamle spil på PS3 som jeg allerede har spillet til ukendelighed? Og hvis jeg bare virkeligt var sådan en, der gik op i spil fra sidste generation, så kunne jeg jo sætte min gamle konsol til.

Ihvertfald for mit vedkommende, så betyder det intet om den nye er bagudkompatible. FOr virkeligheden er, at når jeg får en ny konsol, så vil jeg spille de nye spil. Jeg tænker ihvertfald ikke. FEDT! PS5! Så er det tid til at spille PS4 spil!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København

+2

Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Erroneus » fre 30 nov 2018 23:56

VR er måske ikke relevant for den slags spil du spiller og fair nok, men VR giver super meget mening med mange andre typer af spil. Husk at folk er forskellige og kan lide forskellige typer spil.

Streaming af spil kommer 100% til at holde, det er allerede på vej til at blive udbredt meget og vil være en meget stor faktor fremover. Nej det passer måske ikke tekken og lign., men til rigtige mange andre genrer giver det rigtig god mening. Og det er ikke kun Sony og Microsoft der har gang i det, både Google og Nintendo har gang i virkede streaming af spil.

Bagudkompatibilitet har ikke været noget som har været vigtigt for mig, MEN situationen er lidt anderledes nu. Skiftet fra PS3 til PS4 var et skift i hardware arkitektur, og det samme fra Xbox 360 til Xbox One. Skiftet nu her fra PS4 til PS5, og det samme med Xbox One til Xbox 2 (eller hvad den kommer til at hedde) bliver med samme hardware arkitektur. Det betyder at de kan lave bagudkompatibilitet betydeligt lettere og det betyder også, at de kan faktisk få ældre spil til at køre bedre på den nye hardware, og så begynder et at blive rigtig interessant.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Da Senzai » tirs 04 dec 2018 00:38

Jeg er altså ikke rigtigt overbevist - men jeg er selvfølgelig heller ikke Sony´s målgruppe.

Jeg er meget, meget glad for min PS4, men antallet af spilkøb om året fra min side af kan tælles på mindre end fem fingre. Jeg bruger min PS4 til Netflix, se eSport på Twitch, lidt Youtube og ellers har jeg de samme 2-3 spil, jeg kan lide at spille en gang imellem.

Erroneus skrev:Det betyder at de kan lave bagudkompatibilitet betydeligt lettere og det betyder også, at de kan faktisk få ældre spil til at køre bedre på den nye hardware, og så begynder et at blive rigtig interessant.


Det er da overhovedet ikke interessant. :mrgreen: Det er jo stadig det samme spil, der er tale om. Medmindre, at de tilføjer nye ting og elementer til spillet, men så er vi ude i et "remaster" eller "remake" og ikke længere et bagudkompatibelt spil.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Erroneus » tirs 04 dec 2018 12:02

Da Senzai skrev:Det er da overhovedet ikke interessant. :mrgreen: Det er jo stadig det samme spil, der er tale om. Medmindre, at de tilføjer nye ting og elementer til spillet, men så er vi ude i et "remaster" eller "remake" og ikke længere et bagudkompatibelt spil.

Det kommer an på personen :) Jeg har et hav af PS4 spil jeg ikke har fået spillet endnu og når næppe igennem til dem når PS5 udkommer. Når en ny konsol udkommer, kniber det altid med mange nye spil, så der vil det være oplagt for en som mig, at kunne spille nogle af dem med bedre performance.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Succesfuld spilkonsol fylder 5 år

Indlægaf Muppetmilker » ons 05 dec 2018 14:09

Da Senzai skrev:Jeg er altså ikke rigtigt overbevist - men jeg er selvfølgelig heller ikke Sony´s målgruppe.

Jeg er meget, meget glad for min PS4, men antallet af spilkøb om året fra min side af kan tælles på mindre end fem fingre. Jeg bruger min PS4 til Netflix, se eSport på Twitch, lidt Youtube og ellers har jeg de samme 2-3 spil, jeg kan lide at spille en gang imellem.

Erroneus skrev:Det betyder at de kan lave bagudkompatibilitet betydeligt lettere og det betyder også, at de kan faktisk få ældre spil til at køre bedre på den nye hardware, og så begynder et at blive rigtig interessant.


Det er da overhovedet ikke interessant. :mrgreen: Det er jo stadig det samme spil, der er tale om. Medmindre, at de tilføjer nye ting og elementer til spillet, men så er vi ude i et "remaster" eller "remake" og ikke længere et bagudkompatibelt spil.



Er også selv nået et punkt hvor min PS4 samler støv og kun bliver fyret op når der udkommer en eksklusiv titel jeg har set mig lun på.
Med Smart TV der nu kan stort set alle de ting du ramser op(streaming, Netflix, Spotify, etc.) så har det heller ikke ligefrem hjulpet på det.
Man kunne håbe Sony lavede noget alla en streaming tjeneste, så man kunne få spillet de enkelte titler man er interesseret i og ellers spare de penge en konsol ville have kostet.
Blot en tanke.
Muppetmilker
Niveau 2
 
Indlæg: 158
By: Esbjerg



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron