Forum

Vermintide 2

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Vermintide 2

Indlægaf Trekamp » fre 04 jan 2019 01:29

Ah, nu har jeg vist fundet svaret. Max hero power er 600, max item power er 300. https://vermintide2.gamepedia.com/Hero_Power

Jeg er klar på at game engang, og du inviterer også bare, hvis du ser mig online. Er helt klar på veteran, da alt højere skræmmer livet af mig :) Er også jævnt casual, medmindre jeg får en solo-elver i gruppen.

Spiller for tiden ironbreaker, som til min store overraskelse er fantastisk morsom (læs: drakefire pistols)
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » fre 04 jan 2019 07:28

Lige en hurtig. Det link læste jeg også da jeg startede og ville finde ud af, hvordan Hero Power Fungerer, men det 'cap' der står passer ikke, med hvad der står inde i spillet, så jeg tror, at wiki'en er out dated. :)
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Trekamp » fre 04 jan 2019 13:13

Ehm, min dværg har lige nu power 362, så et eller andet må passe :)

Prøvede i øvrigt lige en deed, hvor der spawner 3 specials af gangen. Panik.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » fre 04 jan 2019 14:07

Edit: Glem, hvad jeg skriver nedenunder, det er mig, der har totalt misforstået det!

Lige en endnu hurtigere, da jeg er på arbejde! XD

Jeg har også 300 et eller andet i Hero Power, men det bliver Scalet ned 300.

Det er spillets måde at regulere sværhedsgraderne, så man ikke bare kan rende rundt med 600 HP og alt er easy mode.

Jeg er superfrisk på at klare deeds. Har også et par stykker.

Man kanf få 300 hero power fra level + 300 fra items, og derved højest have 600 i alt. Men alt efter, hvilken sværhedsgrad du vælger, så bliver dit Hero Power scalet ned tilsvarende, så det ikke er for nemt.

Sådan forstår jeg det ihvertfald :)
Senest rettet af Da Senzai fre 04 jan 2019 19:18, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » fre 04 jan 2019 19:06

Edit: Glem, hvad jeg skriver nedenunder, det er mig, der har totalt misforstået det!

Okay, det er åbenbart bare mig, der har misforstået hele systemet?

https://www.reddit.com/r/Vermintide/com ... 18/ed88m0e

Jeg forstår ikke, hvorfor, der står "Highest Obtainable Hero Power 300", hvis det ikke gør noget. Kunne være fedt, hvis de forklerede det in-game.

På den anden side, så giver det god mening, at jeg ikke kan klare Champion, når jeg tilsyneladende er håbløst underlevelet.
Senest rettet af Da Senzai fre 04 jan 2019 19:22, rettet i alt 2 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » fre 04 jan 2019 19:16

Okay, okay, okay. Har fået svar på Reddit: "Highest Obtainable Hero-Power" har ikke noget med dit eget level at gøre, men fortæller, hvor høje level items, man kan få, når man gennemfører banen!
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Trekamp » lør 05 jan 2019 01:06

Haha, veteran føles også markant mere medgørligt på 370+

Gad vide, om ens bots har udstyr/lvl som man har givet dem?
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » søn 06 jan 2019 14:16

Jeg har lige haft det mest Episke Run i Champion Rightous Stand!. Tror, at jeg har siddet og spillet den bane i ti timer nu og forsøgt mig en 10-15 gange! (Er helt op med at tælle! :mrgreen: ). Denne gang kom jeg til Final Battle! Dog døde jeg bogstaveligt talt 2 sekunder før, at døren til portalen åbnede.

De første mange gange har jeg spillet som Elver, da jeg rigtigt godt kan lide hendes 2-Håndssværd og jeg synes, det virker smart, at hun Regenere liv, når hun er under 50%!

Det er tit som Elver, at jeg lige bliver slået to-tre gange og så er jeg død. Det er jeg lidt træt af, så de sidste par gange har jeg spillet som Dværgen, da jeg tænkte, at så kan jeg gemme mig bag mit skjold!

Min Ranger Dværg er level 15 og har en Hero Power på ca. 350 og jeg tog ham en tur igennem Første bane på Champ. Det er noget helt andet end med min Elver.

Et par tanker om runnet;

- Jeg kan ikke se en skid! Skjoldet fylder halvdelen af skærmen og den anden halvdel er splattet til med blod! :mrgreen:

- Jeg bruger ham som Tank/Crowd kontrol og er afhængig af, at de andre figurer giver en masse skade, mens jeg står forrest med Dværgen og skubber til fjenderne.

- Det er fedt at ikke at dø hele tiden.

- Planen er er også at kaste et par gode granater, men det skal jeg vist øve mig på.

- Gas-Rats er det værste! Det kan godt være, at jeg er udødelig, når jeg står med skjoldet og leger sten, men en god gasgranet ødelægger det hele og er nok min bane-mand nummer et.

- Det er absolut intet galt i at være en kylling og tage benene på nakken, når man kan se, at det er ved at gå galt.

- Jeg tror, det der gik galt var jeg, at jeg valgt at hoppe ud foran gatlingen gunneren til allersidst for at skyde ham, men samtidigt mistede jeg over halvdelen af mit liv.

- Jeg stod uden foran kirken (lige inden final battle) i hvad, der føltes som ti minutter, mens der blev ved med at spawne hordes. Så de health packs, man får lige inden kirken hjalp ikke meget, da de var drukket inden, jeg gik derind! :mrgreen:


Jeg synes, at Vermintide 2 er så awesome. Jeg elsker det spil! Har ikke haft så meget sjov med et single-player/coop spil siden Dragons Dogma: Dark Arisen. Jeg elsker Vermintide!

Jeg havde faktisk gemt runnet, men kan ikke få lov til at uploade den til Youtube Via Sharefactory på PS4, da den er for lang. I må bare tro på, at det var fedt! - men okay, hvem gider sidde og se en anden spille Vermintide i 45 minutter? :mrgreen:

Edit: Botsne har de abilities og items, du har givet dem. Jeg er ikke sikker på med hensyn til Hero Power om de bare har det samme som dig eller om det afhænger af, hvad level du er med figuren.
Senest rettet af Da Senzai søn 06 jan 2019 15:10, rettet i alt 1 gang.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » søn 06 jan 2019 14:26

Da Senzai skrev:- Jeg tror, det der gik galt var jeg, at jeg valgt at hoppe ud foran gatlingen gunneren til allersidst for at skyde ham, men samtidigt mistede jeg over halvdelen af mit liv.


45 minutters spil kan ødelægges på 2 sekunder! :roll: :lol:

Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Trekamp » søn 06 jan 2019 23:50

Shin, gør dig selv den tjeneste at komme i gang med iron breakeren. Veteran blev lige easy mode :)

Jeg kører hammer/skjold og drakefire pistols = uendelig ammo. Topper stats næsten hver gang.
Troede egentlig ikke, den ville være noget for mig, da jeg normalt spiller elvertyper, men han kan virkelig være lige så god til utility. Har båret to forskellige hold igennem nu, hvor alle har været nede sammenlagt tre gange, og jeg er sådan ok noob.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus

+1

Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » man 07 jan 2019 22:37

Bardin er simpelthen så sej. En fucking boss!

Jeg tror, at Ranger er mere mig end Ironbreakeren. Jeg synes, at Ranger virker til at have mere spændende abilities. Jeg kan godt lide,at han kan sørge for at droppe extra ammo (og Granater!) og så synes jeg, at hans Ultimate er alt, alt for god!

Når man popper den og bliver usynlig, så har du 6 sekunder til at se, hvor mange rotter du kan nå at slå ihjel! Mr. Whack-A-Rat kalder de mig!

Den stunner også alle rundt om dig, så det er samtidigt en fantastisk "Get out of Jail" frikort / Panik-knap, når det er ved at gå galt eller jeg bare skal løbe ind og genoplive en falden holdkammerat! :mrgreen:

Meeeeeeeen! Når det så er sagt, så kan jeg se at Ironbreaker har 30% procent ekstra damage reduktion. Det kunne være ret fedt ikke at auto-dø, hver gang, jeg kommer til at lave en spille-fejl. :lol: . De 30% tiltaler mig lidt! :D

Det ser også ud til at Ironbreaker faktisk passer bedre til den spillestil jeg kører med at stå forrerst og skubbe til fjenderne med skjoldet, mens mine team-mates gør det af med dem. Ironbreaker har nemlig en ekstra Stamina, så jeg kan skubbe i længere tid uden at blive træt i armen!

Jeg bruger Økse sammen med mit skjold. Jeg står mest og skubber, så når jeg endeligt vælger at slå igen, så skal fjenderne sat´me dø, så der skal bare maks skade på. Jeg kan godt lide at Øksen både er Armor Piercing og Shieldbreaking. Der ikke noget, der skal stoppe mig, lol! :mrgreen:

Har godt set at Ironbreaker har nogle syge guns, men når der er friendly fire på, så er jeg ikke sikker på, at jeg kan administrere dem! :mrgreen:

Jeg synes, at Ranger virker sejeste, men jeg må lige prøve Iron Breaker et run eller to og vende tilbage med, hvordan det gik! - Hvis jeg ikke kan klare den med Iron-Breaker, så er du nødt til at komme ind og hjælpe mig. Du må også snart være højere level end mig. Jeg har siddet og spillet den samme bane i 2 uger uden at komme nogen vegne! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » tirs 08 jan 2019 09:39

Jeg fik klaret Champion Righteous i mit tredje forsøg med Ironbreakeren.

I første forsøg var jeg like "Det her er alt for nemt, når man praktisk talt er udødelig". Jeg begyndte at spille sjusket og lige pludseligt var jeg omringet af en masse fjender uden mulighed at komme væk og så døde jeg.

I andet forsøg døde jeg lige i starten. Der spawnede 3 hordes og de havde taget et Chaos Spawn med! Botsne døde ret hurtigt og jeg kunne simpelthen ikke komme væk fra Chaos Spawnet, som var tilbage på fuldt liv efter, at havde spist mine holdkammerater. Han spiste også mig.

i Tredje spil var jeg lidt mere varsom og jeg strøg igennem uden at føles, at jeg var i problemer på noget tidspunkt. Det var faktisk lidt for nemt og vil give dig ret i, at Ironbreaker er lidt Easy-Mode. Han er lidt kedelig synes jeg - men på den anden side var det også meget fedt at vinde for en gangs skyld! :mrgreen:

Han har dog en svaghed. Han har absolut ingen escape-effekter eller pseudo-escapes via stuns eller staggers. Så vis man først får stilt sig rigtigt dumt, så kan han ingenting og så er han færdig - men det er vist kun fair, at han også har en svaghed :)

Jeg synes, at han er lidt kedelig, da jeg bedre kan lide at have flere options, men jeg vil 100 procent have ham i baghovedet, når jeg er træt af at tabe den samme bane igen og igen og gerne vil have en chance for at komme videre! Det hjælper at ha´, hvad der føles som dobbelt så meget liv som de andre og han er meget "forgiving" at spille.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Vermintide 2

Indlægaf Trekamp » tirs 22 jan 2019 23:27

Hvis nogen er så heldige at have natten fri til noget rottejagt, regner jeg med at være på her fra midnat og til kl. sent :) veteran/champion kan godt fungere, men legend er jeg ikke god nok til endnu.
To fingre i bussen, så kører bussen
Trekamp
Niveau 5
 
Indlæg: 893
By: Aarhus


Re: Vermintide 2

Indlægaf Da Senzai » ons 02 okt 2019 09:00

Efter flere måneders pause satte jeg Vermintide i maskinen igen. Men noget føltes 'off'.

Det var som om, at spillet ikke var ligesom awesome, som det plejede at være.

Jeg besøgte Vermintide fora'erne. Mest bare lige for at se om, der var nogle nyheder og, hvad der er 'op' i Vermintide communitiet.

Derinde var der en dude, der blev ved med at klage over, at siden den seneste patch, har han ikke kunnet 'dismember' fjender på ps4 - men folk ignorerede ham bare.

Jeg tændte så min maskine igen og tog mit favorit-våben; Tohåndsværdet, Executioners Blade. Jeg havde også umådeligt svært ved at hugge folk midt over! Det var lige godt pokkers!

Jeg lavede så noget detektiv arbejde på reddit og så vidt, jeg kan forstå, så grundet 'performance issues' på ps4 har udviklerne fjernet 'dismemberment' og gjort, så det kun trigger på crit hits nu!

Det sucks! Noget af det, der har gjort Vermintide så sjovt at spille er følelsen af 'Omphf', når man smadrer kraniet på rotterne. Det føltes så fedt og tilfredsstillende, når man timer et perfekt kløv med sit sværd og man bogstaveligt talt deler fjenden i to.

Spillet er derfor nu gået fra at være 100% awesome til kun at være 90%. Det er stadig et af de sjoveste spil på ps4, men det er lidt ærgerligt synes jeg.

Når det nu skal være, så er det en god måde, de har gjort det på, at Dismemberment stadig trigger på crit, så der trodsalt en gang imellem stadig er 'WOOOOOW!' moments.

Det er bare ikke helt ligeså fedt mere, at stå og vifte med sit sværd.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Foregående

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster