Forum

Days Gone

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Days Gone

Indlægaf Cena » fre 26 apr 2019 08:43

Laver lige en rigtig tråd i stedet for vi snakker om spillet i tilbudstråden. Glæder mig virkelig til at prøve det.

Der er mange diskussioner omkring de meget varierende karakterer spillet har fået i anmeldelser. Jeg er totalt ligeglad og glæder mig til at danne mit eget indryk. Så DF gennemgang i går og de var meget tilfredse rent grafisk.

En lille note hvis man går op i trofæer. Der er ingen missables og alt kan laves efter historie. En god ting at gøre er at huske at loote almindelige mennesker, da man skal have 541 ting fra dem. Ellers er det bare at spille derudaf :)

Er nogen af jer kommet i gang med spillet?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf Slimjay DK » fre 26 apr 2019 08:54

Jeg har også set DF's gennemgang og damn det er et smukt spil trods framedrops, men gadvide hvor meget der rettes i den ca. 24GB store day one patch :)

Jeg henter mit i Gamestop når jeg har fri, så må vi se hvor langtid det tager at hente patchen :)
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Re: Days Gone

Indlægaf Erroneus » fre 26 apr 2019 09:54

Nogle af anmeldelserne er altså direkte dumme. En anmelder brokkede sig over at det var urealistisk at man kunne oplåse en slow-motion skill på motorcyklen. Urealistiske ting i et videospil om zombies, yes super overraskende. Samme anmelder brokkede sig samtidigt over at man skulle køre for forsigtigt på motorcyklen, og det var dumt, fordi hvilken bikers i den virkelig verden kører forsigtigt.

Flere af anmeldelserne lugter af, at at anmelderen ikke har været ordenligt igennem spillet og fået den fulde historie om personerne i spillet eller ikke har brugt den nødvendige tid, og så har bedømt spillet på de første 5-10 timer.

Jeg siger ikke at spillet er perfekt, det er det tydeligvis langt fra og der har været tekniske problemer, som forhåbentligt er rettet med den seneste store opdatering, men det virker til at være et spil, hvor man skal kende anmelderens smag, for at kunne bedømme om det er noget for en.

Jeg ser frem til at spille det, men nu er jeg også til open world og zombie spil :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » fre 26 apr 2019 10:02

Erroneus skrev:Nogle af anmeldelserne er altså direkte dumme. En anmelder brokkede sig over at det var urealistisk at man kunne oplåse en slow-motion skill på motorcyklen. Urealistiske ting i et videospil om zombies, yes super overraskende. Samme anmelder brokkede sig samtidigt over at man skulle køre for forsigtigt på motorcyklen, og det var dumt, fordi hvilken bikers i den virkelig verden kører forsigtigt.

Flere af anmeldelserne lugter af, at at anmelderen ikke har været ordenligt igennem spillet og fået den fulde historie om personerne i spillet eller ikke har brugt den nødvendige tid, og så har bedømt spillet på de første 5-10 timer.

Jeg siger ikke at spillet er perfekt, det er det tydeligvis langt fra og der har været tekniske problemer, som forhåbentligt er rettet med den seneste store opdatering, men det virker til at være et spil, hvor man skal kende anmelderens smag, for at kunne bedømme om det er noget for en.

Jeg ser frem til at spille det, men nu er jeg også til open world og zombie spil :)


Præcis. Hende fra IGN er bare en sur kost :lol: Synes direkte det er en ringe anmeldelse hun har lavet.
Hun brokker sig over at husene man går ind i ligner nogle der aldrig har boet nogle i. Samtidig siger DF det fuldstændig modsatte. Hun brokker sig over det er ensformigt. Har hun spillet RDR2?

Har også godt læst på reddit at nogle anmeldere ikke har låst ret mange trofæer op.

Så ja. Jeg tager også mange af anmeldelserne med et gran salt. Dit indlæg kunne være skrevet af mig.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf arnel925 » fre 26 apr 2019 10:13

Bliver ikke et spil som jeg skal smide penge efter, ser godt nok ringe ud og kedeligt.
arnel925
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Re: Days Gone

Indlægaf Slimjay DK » fre 26 apr 2019 12:18

arnel925 skrev:Bliver ikke et spil som jeg skal smide penge efter, ser godt nok ringe ud og kedeligt.


Sagde han og spillede Friday The 13Th The Game :D
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+3

Re: Days Gone

Indlægaf Cena » fre 26 apr 2019 21:34

Så har jeg spillet et par timer. Ganske fint spil :) Dog er det ikke så poleret som eksklusiverne fra Sony normalt er. Der er nogle ting hvor det er tydeligt det ikke er et AAA spil. Så noget af kritikken er fair nok! For mig er det ikke GOTY materiale, men synes det er fin underholdning. Glæder mig til at få brugt nogle flere timer på det :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Slimjay DK » lør 27 apr 2019 00:58

Jeg er også godt underholdt :) Jeg har pt. ikke noget at klage over.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454

+1

Re: Days Gone

Indlægaf crimbz » lør 27 apr 2019 02:32

Cena skrev:Laver lige en rigtig tråd i stedet for vi snakker om spillet i tilbudstråden. Glæder mig virkelig til at prøve det.

Der er mange diskussioner omkring de meget varierende karakterer spillet har fået i anmeldelser. Jeg er totalt ligeglad og glæder mig til at danne mit eget indryk. Så DF gennemgang i går og de var meget tilfredse rent grafisk.

En lille note hvis man går op i trofæer. Der er ingen missables og alt kan laves efter historie. En god ting at gøre er at huske at loote almindelige mennesker, da man skal have 541 ting fra dem. Ellers er det bare at spille derudaf :)

Er nogen af jer kommet i gang med spillet?


Hvem eller hvilket site er DF?
crimbz
Niveau 2
 
Indlæg: 159
By: Albertslund


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » lør 27 apr 2019 07:12

crimbz skrev:
Cena skrev:Laver lige en rigtig tråd i stedet for vi snakker om spillet i tilbudstråden. Glæder mig virkelig til at prøve det.

Der er mange diskussioner omkring de meget varierende karakterer spillet har fået i anmeldelser. Jeg er totalt ligeglad og glæder mig til at danne mit eget indryk. Så DF gennemgang i går og de var meget tilfredse rent grafisk.

En lille note hvis man går op i trofæer. Der er ingen missables og alt kan laves efter historie. En god ting at gøre er at huske at loote almindelige mennesker, da man skal have 541 ting fra dem. Ellers er det bare at spille derudaf :)

Er nogen af jer kommet i gang med spillet?


Hvem eller hvilket site er DF?


Digital Foundry. Det er en youtube kanal som laver tekniske analyser. De kigger på framerate, HDR mm.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf Moods » lør 27 apr 2019 10:00

Hygger mig meget med spillet, kan godt lide atmosfæren og indtil videre synes jeg egentlig historien har været ok, nej det er ikke GOTY materiale, men for mig ligger den nok på 7/10, havde de fikset framedrops kunne den måske snige sig op på 8/10.
Billede
Moods
Niveau 3
 
Indlæg: 263
By: Herning

+1

Re: Days Gone

Indlægaf HrDanish » lør 27 apr 2019 12:39

Er selv kun lige nået et par timer ind i spillet i går, men den virker ikke dårlig so far.

Helt klart ikke på samme hylde som Uncharted 4, God of War, Spider-Man eller Horizon Zero Dawn som jeg ikke kunne lægge fra mig efter at være begyndt, men stadig et helt fint spil der nok skal underholde mig en del timer.
HrDanish
Niveau 4
 
Indlæg: 300

+1

Re: Days Gone

Indlægaf BizzyVaping » lør 27 apr 2019 19:28

Jeg har ikke spillet ret meget endnu, men indtil videre synes jeg spillet er super godt.

Der skal godt nok gå et eller andet helt galt senere i spillet for at jeg tilnærmelsesvist ville kunne forstå det 5/10 review fra gamespot
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Cena » lør 27 apr 2019 23:37

Er enig med jer allesammen. Har fået smidt et par timer ekstra i spillet. Det er ikke perfekt men det er fandme heller i nærheden af at være et 5/10 spil.

Jeg synes stemningen er fed og jeg føler mig virkelig ofte på røven når jeg mangler benzin og skal ud og finde. Jeg har aldrig følt mig så presset som da jeg skulle finde en benzin dunk med en horde i nærheden og ulve omkring mig. Synes spillet gør mange ting rigtigt!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf BizzyVaping » søn 28 apr 2019 07:59

Jeg synes faktisk det siger meget om Sonys generelle kvalitet, at det her skulle være en af deres "dårlige" eksklusive titler.

Efter den første håndfuld timer vil jeg stadig mene det rækker til 8/10
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Næste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 32 gæster

cron