Forum

Days Gone

Generelt snak om spil til PlayStation konsollerne.

Re: Days Gone

Indlægaf Cena » tors 09 maj 2019 14:01

Så kom platin i hus! Et godt råd hvis i vil gå efter platin. Kig efter collectibles og saml dem op. Jeg lod flere af dem ligge fordi man kun skulle bruge 75% for platin. Med det resultat jeg skulle tilbage senere. Dumt!

Det dummeste trofæ er det med man skal drifte 5 sekunder med boost. Det var svært!

Ellers var det ikke det store grind.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Erroneus » tors 09 maj 2019 15:37

Fedt. Jeg er små 10 timer inde i det og syntes det er rigtig fint. Kørsel på motorcyklen føltes rigtigt og tilpas udfordrende, når en horde kommer skydende er det skræmmende og historien har været interessant, både hoved og sidemissionere. Der er lidt slowdowns når man kører på cyklen, virker til at være visse lyssætninger som provokerer det mere end andre, men oplever aldrig problemer i selve kampe med freakers og mennesker.
Det får en masse timer her i weekenden, så håber jeg at det også er sjovt efter 20 timer :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Days Gone

Indlægaf Megajohn » tors 09 maj 2019 17:32

Sindssygt fedt spil. Stemningen er i top. Faktisk et af de bedste denne gen fra mit synspunkt.
Megajohn
Niveau 2
 
Indlæg: 139
By: Greve

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Xainz » søn 12 maj 2019 07:54

Så fik jeg også købt det, og so far ligner det goty for mig, fantastisk stemning,
Virkelig et spil der fanger mig.
Billede
Xainz
Niveau 6
 
Indlæg: 1343
By: Tranbjerg

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Cena » søn 12 maj 2019 09:32

Xainz skrev:Så fik jeg også købt det, og so far ligner det goty for mig, fantastisk stemning,
Virkelig et spil der fanger mig.


Det ligger også højt på listen her :) For mig topper det dog ikke TD2 - men det er mest pga jeg kunne spille det CO-OP med andre :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599


Re: Days Gone

Indlægaf Cena » man 13 maj 2019 18:11

Jeg så lige på reddit at Days Gone har solgt mere end God of War, Detroit:Become Human og The Last Guardian i Japan. Det er sku meget godt gået af en ny IP! Dejligt folk ikke har lyttet til de enkelte anmelder, men i stedet for lyttet til spillerne i stedet. Det lader ikke til denne IP dør :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 2599

+2

Re: Days Gone

Indlægaf BizzyVaping » tirs 14 maj 2019 06:23

Ja det er heldigt anmeldelserne ikke ikke fik afsporet spillet total. Det er ikke meget der skal forbedres ved en 2er før det begynder at komme i nærheden af "The last of us" imo
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922

+2

Re: Days Gone

Indlægaf Erroneus » fre 17 maj 2019 10:32

v1.08 patch ude:

Ud over fix med nogle missioner, som jeg ikke vil skrive her, så er der også mere generelle fixe på ydelse, save funktionalitet og audio sync:

Overall improvements have been made to streaming and performance
Audio desync issue during cinematics have been resolved
Auto-save function will now save the correct number of saves to your save cloud account
With this update, we did not delete any of your current auto-saves. You can go into (Settings) > [Application Saved Data Management] > [Auto-Upload] to manage your auto-saves for Days Gone
The game should no longer crash when attempting to overwrite the oldest auto-save
Patch updates now retain your Difficulty settings
Fixed various bugs and miscellaneous crashes
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Erroneus » fre 17 maj 2019 12:12

Fik spillet et par timer med den nye patch, de har bestemt forbedret performance, specielt på cyklen om natten.

Ud over det, kan det anbefales man lige tager et kig på hvad saves den har smidt op i ps plus cloud, jeg havde 232 saves liggende deroppe :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Days Gone

Indlægaf Erroneus » tirs 21 maj 2019 21:15

Større update ude i form af 1.09, med flere performance opdateringer. Har ikke prøvet den af, er ved at hente, er på 12,8 GB :)

Bliver mere og mere imponeret over det her spil, specielt historien og den verden de har bygget. Jeg fatter ikke, at nogle anmeldelser har kritiseret hovedpersonerne, for ikke at være interessante og have nogle dybde. De har tons af dybde, men hvis man ikke har fanget det, har man næppe spillet det særligt langt.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+4

Re: Days Gone

Indlægaf Erroneus » tors 30 maj 2019 11:02

Fik det gennemført og det er et fint spil, hvis man er til open world spil. Stemningen i spillet er virkelig god, når man vader ind i en hule og en hel horde vælter ned og over en, imens man panisk skyder og man i små lysglimt fra ens maskingevær ser den her bølge af monster komme tættere på, det er virkelig fedt.

Historien og verden er interessant hele vejen igennem, og scores her på sitet på 8 er meget passede: https://www.pslife.dk/review/days-gone-707.html

Hvis de kunne få styr på de sidste tekniske problemer, kunne det godt snige sig op på 8,5. Jeg bemærkede at efter mange timer, så oplevede jeg mere hak i spillet og en genstart af konsollen, så kørte det betydeligt bedre. Det tyder på der et memory leak i spillet, noget de forhåbentligt kan få fixet, men anyways det ødelægger ikke spillet, men trækker naturligvis fra i den samlet oplevelse.

Jeg håber vi kommer til at se en 2'er, det er en fed verden og med mere power fra PS5, kunne det blive det et rigtig fedt spil. Men det sælger jo åbenbart ganske fornuftigt, så der er en chance det sker :)
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Days Gone

Indlægaf BingoDK » søn 16 jun 2019 16:44

Jeg har også endelig fået det gennemført og synes det er et underholdende spil. Historien og spillet åbner sig først rigtigt nok, når man er nået et pænt stykke ind i spillet og det er garanteret derfor anmelderne har været så lunkne.

Jeg stødte ikke rigtigt ind i bugs eller framedrops før til allersidst, hvor jeg af og til oplevede hak og lidt frozen screen i spillet og en enkelt gang crashede spillet.

Det er synd at det er en PS exclusive, som garanteret har trukket spillet ned også, når man tænker på, hvilke PS exclusives, der allerede findes. Havde det fx været en Ubisoft titel, havde det måske fået bedre anmeldelser.

*spoiler-alert*






Umiddelbart er der et hint i spillet til at der kommer en 2'er - meget spændende!
Billede
BingoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 606

+1

Re: Days Gone

Indlægaf SanneKrog » søn 01 sep 2019 19:45

Har langt om længe anskaffet mig det.
Det er sgu fedt, mange detaljer at skulle finde ud af, for at kunne udnytte menuer ordentligt m.m.
Tommelfinger op herfra.
SanneKrog
Niveau 1
 
Indlæg: 81
By: Stege


Re: Days Gone

Indlægaf Dental Floss » man 02 sep 2019 17:21

Hvis du først er startet, så burde du prøve at gennemføre challenges, da de giver dig "batches" (rygmærker), som også burde gøre livet lidt nemmere for dig i historiedelen. Men ja, det er squ et meget fedt spil, med en super atmosfære.
Dental Floss
Niveau 1
 
Indlæg: 63


Re: Days Gone

Indlægaf Jake242 » tirs 03 sep 2019 19:36

Kan det spilles på en non- pro?
Jake242
Niveau 3
 
Indlæg: 236


ForegåendeNæste

Tilbage til Spil snak

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster