Forum

Gamestop lukker og slukker...

Snak om Playstation relaterede nyheder.

Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf morfar » fre 29 nov 2019 17:58

Den overlevede 2 år længere end jeg havde forventet.
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus

+1

Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf armorking » fre 29 nov 2019 19:12

Ved ikke hvordan de har kunnet overleve så langt med de priser de har. Fandt tit brugte spil, som var dyrere end nye.
Play Fast € Die Hard £
armorking
Niveau 7
 
Indlæg: 2739
By: København SV

+1

Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf pjulledk » fre 29 nov 2019 20:39

Møg… elsker at kigge på alle deres spil og især Loot

Desværre har jeg 1.500 kr stående på min konto hos dem til forudbestillinger håber dælme at man får lov at købe noget for dem i butikken istedet for at de bare er tabt hvis de lukker inden spillet er udkommet
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro

+1

Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf Xipn » fre 29 nov 2019 20:51

Har benyttet mig en del af deres trade-in tilbud, så jeg synes det er ret ærgerligt :(
Jeg har derfor også en del betalte forudbestillinger hos dem, så et ret ego spørgsmål, men kan jeg gøre noget for at få dem "ud"?
Xipn
Niveau 2
 
Indlæg: 113


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf Erroneus » fre 29 nov 2019 21:39

Det tyder desværre på det, men det skal lige bemærkes at det ikke er bekræftet af Gamestop selv. Det er heller ikke utænkeligt at de måske bliver opkøbt af et andet firma her i Danmark, det må tiden løbe an.

Man kan mene hvad man vil om Gamestop og deres lidt for høje priser på deres spil, men det er stadigvæk 187 mennesker som mister deres job og ærgerligt at miste en dedikeret butik til videospil. Der er ikke meget hjælp at hente for bedstemoren, hvis hun går i Elgiganten, Power eller Bilka, for at spørge om spil, fordi så får de en medarbejder, som også skal vide noget om hvidevarer, støvsuger, smartwatches, sodastream maskiner osv.

Hvis listen som er ude passer, så lukker den første butik nu her i slutningen af 2019 og de sidste i starten af 2021, men de fleste ryger i løbet af 2020. Man kan undre sig over, at de ikke holdte den kørende til næste generation af konsoller lander, man tænker at der burde de kunne omsætte en del. Det er i øvrigt også lidt pudsigt, at når man tjekker det danske regnskab for Gamestop, så ser deres tal fine ud, men der må være nogle andre tal, som ikke ser så pæne ud eller de simpelthen ikke tror på positive tal i fremtiden.

For dem som har noget stående på konto hos dem, hvilket jeg også selv har, så kan man gøre 2 ting. Købe noget nu med henblik på at sælge det på brugtmarkedet eller tjekke hvornår ens lokale butik står til lukning, og sørge for at have brugt penge til sig selv inden.

EB, som står bag afsløringen har den fulde liste: https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/ ... er/7894496
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf pjulledk » fre 29 nov 2019 21:52

Erroneus skrev:Det tyder desværre på det, men det skal lige bemærkes at det ikke er bekræftet af Gamestop selv. Det er heller ikke utænkeligt at de måske bliver opkøbt af et andet firma her i Danmark, det må tiden løbe an.

Man kan mene hvad man vil om Gamestop og deres lidt for høje priser på deres spil, men det er stadigvæk 187 mennesker som mister deres job og ærgerligt at miste en dedikeret butik til videospil. Der er ikke meget hjælp at hente for bedstemoren, hvis hun går i Elgiganten, Power eller Bilka, for at spørge om spil, fordi så får de en medarbejder, som også skal vide noget om hvidevarer, støvsuger, smartwatches, sodastream maskiner osv.

Hvis listen som er ude passer, så lukker den første butik nu her i slutningen af 2019 og de sidste i starten af 2021, men de fleste ryger i løbet af 2020. Man kan undre sig over, at de ikke holdte den kørende til næste generation af konsoller lander, man tænker at der burde de kunne omsætte en del. Det er i øvrigt også lidt pudsigt, at når man tjekker det danske regnskab for Gamestop, så ser deres tal fine ud, men der må være nogle andre tal, som ikke ser så pæne ud eller de simpelthen ikke tror på positive tal i fremtiden.

For dem som har noget stående på konto hos dem, hvilket jeg også selv har, så kan man gøre 2 ting. Købe noget nu med henblik på at sælge det på brugtmarkedet eller tjekke hvornår ens lokale butik står til lukning, og sørge for at have brugt penge til sig selv inden.

EB, som står bag afsløringen har den fulde liste: https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/ ... er/7894496


Man netop ikke købe noget andet da de penge er låst til forudbestillingerne fordi man åbenbart har fået lidt ekstra penge for at forudbestille.

Håber de dropper den regel for at kunne få så mange penge i kassen inden de lukker
pjulledk
Niveau 4
 
Indlæg: 423
By: hobro


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf Erroneus » lør 30 nov 2019 01:04

Ah havde ikke set de penge du har stående var til forudbestillinger, ja så bliver det naturligvis lidt mere tricky. Tvivlsomt om de ændrer det, fordi det er på forudbestillinger de tjener mest, men kan da håbe for dem som er fanget i den situation.

Jeg har heldigvis stående som jeg kan bruge frit.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf MrDe3is » lør 30 nov 2019 08:42

Jeg synes det er SUPER ærgerligt hvis de lukker. Jeg har været i kontanthjælps - og nu ressourcehjælps -systemet i 15 år, da jeg har kæmpet for at få kommunen til at indse jeg har brug for hjælp (Det er så heldigvis lykkedes nu). Det betyder for mig, at lige meget hvor meget jeg gerne vil have visse spil når de udkommer, så har jeg ganske enkelt ikke de 500+ kr de koster. Så jeg benytter mig RIGTIG meget af, at jeg efter et par mdr kan komme ned og købe spillet brugt til en meget lavere pris.

Ud over det, så nyder jeg bare så meget, at komme hos Jakob her i min lokale GS i Sønderborg. Den mand og jeg snakker bare om alt muligt, inkl gaming selvfølgelig. Og jeg synes det vil være super ærgerligt for det rare menneske at mister sin butik :-/ Han er rigtig god her i Sønderborg, til lige at gå ind og se, om jeg kan få det spil jeg køber, billigere i en ny udgave hos ham ;-)

Ud over det, så er der bare ingen andre der kommer i nærheden af det udvalg som GS har. Hos F.eks den lokale Bilka er udvalget i forvejen meget lille, og så hjælper det ikke, at hylderne stort set altid halv tomme oveni. I F.eks Power, der har de kun nogle af de nye spil, og så et par enkelte spil som ingen gider spille.

Jeg håber virelig - som Erroneus skriver, at de bliver opkøbt, og dermed fortsætter med at køre rundt. Eller bedre endnu i tilfældet med GS Sønderborg, at han selv vælger evt. at opkøbe eller opstarte sin egen butik. Kan heller ikke forstå de folk der brokker sig over GS's priser. Hvis det er så stort et problem, så gå dog i en anden butik, i sted for at spilde tid i jeres liv på at gå og mugge over en butiks priser ;-) :-P
"Am I classified as human?? - Negative, I am a meat-popsicle"

XBL: MrDe3is
MrDe3is
Niveau 1
 
Indlæg: 74
By: Sønderborg

+1

Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf SanneKrog » lør 30 nov 2019 09:10

Jeg er også lidt ærgelig over denne beslutning. Men...
Jeg har været med siden 90’erne, da jeg købte min PS1, hvor der ikke fandtes netbutikker, og har handlet meget i EB-Games som det hed dengang. Købte ligeledes min PS2 og 3 der, samt min XBox.
Med tiden er jeg gået væk fra at købe nye spil der (men brugte) da jeg ikke vil betale 549,- når jeg kan købe det samme spil for 299,- 399,- over nettet...og selv efter et halvt år koster spillet stadig 549,- eller 499,-.
Det er ikke konkurrence dygtigt desværre.
Så øv, men nok uundgåeligt.
SanneKrog
Niveau 1
 
Indlæg: 81
By: Stege


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf Da Senzai » lør 30 nov 2019 11:00

Hvad?!

Hvor skal jeg så købe mine Funko Pops?

Det er drønærligt og synd for dem, der har været glade for deres Job, men kan nu godt forstå, at det er gået som det er.

Jeg brugte EB Games meget, da jeg gik i folkeskole/Gymnasiet, men de er simpelthen ikke gode til videospil mere.

Jeg har haft en del uheldige oplevelser med dem og de seneste to gange, jeg har taget hen hos dem for at få et spil på release, så har de ikke haft spillet og jeg har derfor været nødt til at gå et andet sted hen.

Siden da har jeg ikke gidet handle videospil der.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf morfar » lør 30 nov 2019 11:35

Da Senzai skrev:Hvad?!

Hvor skal jeg så købe mine Funko Pops?

Det er drønærligt og synd for dem, der har været glade for deres Job, men kan nu godt forstå, at det er gået som det er.

Jeg brugte EB Games meget, da jeg gik i folkeskole/Gymnasiet, men de er simpelthen ikke gode til videospil mere.

Jeg har haft en del uheldige oplevelser med dem og de seneste to gange, jeg har taget hen hos dem for at få et spil på release, så har de ikke haft spillet og jeg har derfor været nødt til at gå et andet sted hen.

Siden da har jeg ikke gidet handle videospil der.


Det gør du her https://www.emp-shop.dk/humor-livstil/f ... unko-pops/
Billede
morfar
Niveau 8
 
Indlæg: 7214
By: Hasselager, Århus


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf kratoss98 » lør 30 nov 2019 17:47

du lader vær med at købe funko pops
kratoss98
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf Rytteren » lør 30 nov 2019 22:10

MrDe3is skrev:Jeg synes det er SUPER ærgerligt hvis de lukker. Jeg har været i kontanthjælps - og nu ressourcehjælps -systemet i 15 år, da jeg har kæmpet for at få kommunen til at indse jeg har brug for hjælp (Det er så heldigvis lykkedes nu). Det betyder for mig, at lige meget hvor meget jeg gerne vil have visse spil når de udkommer, så har jeg ganske enkelt ikke de 500+ kr de koster. Så jeg benytter mig RIGTIG meget af, at jeg efter et par mdr kan komme ned og købe spillet brugt til en meget lavere pris. ;-) -P


15år?! Dovn Robert er det dig? Ej dårlig joke, godt du endelig får støtten der er nødvendig for dig. Men 500+ er altså også for meget for et nyt spil. 399 er vel efterhånden standart andre steder, nogle gange endda 349. Men her er et fif til lidt sparede penge. Biblioteket. Det er som dansker gratis at låne spil på biblioteket. Herudover kan man med 1000venner på sin ps4, benytte shareplay i de fleste spil (minus ea), og spille spillene gratis/låne dem digitalt af venner.

Har ikke købt et spil i hvertfald 2 år.
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf Maethiel » søn 01 dec 2019 04:26

Ja, det er da i det mindste dejligt at opleve, at man ikke i længden kan behandle folk som idioter, uden det får konsekvenser. Det er ikke en stor hemmelighed at Gamestop er bundrådden og bl.a behandler deres ansatte af lort, og tvinger dem til at arbejde under dårlige forhold og får dem til at pushe alle mulige "rabatter" og bonusser... (der findes en del udsagn, på Youtube, fra folk der har arbejdet i kæden).

Derudover er det ren og skær vanvid, at man har kunnet holde liv i en biks, SÅ længe, når man til tider sælger brugte spil, dyrere end nye (og vi snakker deres egne varer, altså i egen biks). Det er surrealistisk at stå med spil X, og finde en ny kopi og en brugt, I BUTIKKEN, og gå op til kassen og sige "Undskyld, jeg tror der er sket en fejl, det her spil koster MERE som brugt, end nyt", og den ansatte, uden at grine siger "Det er meningen".

Holy jesus et lorteforetagende... Farvel, og luk døren hårdt og bestemt bag jer Gamestop.

Og jaja, jeg kan bare købe mine spil andre steder, i know, det har jeg også gjort. Men på samme måde som jeg godt kan have en holdning til pædofile, uden selv at være det, kan jeg godt synes Gamestop er en bunke gylle, selvom jeg ikke vil lægge mine penge der.
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 918

Brugeravatar

Re: Gamestop lukker og slukker...

Indlægaf Slimjay DK » ons 04 dec 2019 10:25

Så bliver der ingen byt til nyt .. Har ellers gjort rigtig mange gode handler i Gamestop.
Billede
PS5 / PS4 Pro / PS3 / PS2 / PSX / PSP / Vita / Vita TV / Series X / ONE X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn
Slimjay DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2454


Næste

Tilbage til Nyheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst