Forum

Årets spil 2019

Generelt snak om Playstation og services.

Årets spil 2019

Indlægaf Erroneus » søn 05 jan 2020 12:21

2019 har været lidt et blandet år, hvor der måske har manglet de helt store hits som vi har set andre år, men der har været glimrende titler, men bestemt også titler som har skuffet.

Her er mine bud, kom med jeres. Og nej man behøves ikke skrive så meget, det var mere for at give lidt inspiration :)

Årets overraskelse:
Outer Wilds - Fed verden med et super unik gameplay loop, som gør man lige skal bruge 20 minutter mere, for at udforske en smule mere og lære mere om universet og den spændende historie.


Årets spil - top 3:
1. Days Gone - Det var langt fra perfekt og havde nogle dumme bugs ved lanceringen, men efter et par patches kørte det fint, og med en interessant verden, spændende historie og super fed gameplay, specielt horde delen, så var det det et hit her. Håber meget de laver en 2'er.
2. Beat Saber alene er værd at eje VR for. Det fungerer bare så godt, og ja man ligner en komplet idiot når man spiller det, men man føler sig super sej :lol:
3. Far Cry: New Dawn - En fin opfølger til 5'eren, som faktisk nok var sjovere end 5'eren og var et frisk pust til serien, med en passende længde og pris :)


Også værd at nævne:
Gears 5 - Hvis man har en Xbox eller PC, så er det værd at bruge tid på. Virkelig god shooter der har den rette balance af skydespil med lidt open world, flot udført og med en fin historie.
The Outer Worlds - Rigtig fint RPG med gode missioner, spændende personer omkring hovedpersonen og et interessant univers. Selve historien var ikke noget specielt, våbene kunne være mere interessante og omgivelserne blev lidt for ensformige, men det er lagt op til en meget spændende 2'er når den lander, som man dog må forvente bliver eksklusivt til Xbox / Windows 10.
Void Bastards - Syret rougelike strategi FPS mixet med en unik tegneserie stil og en fantastisk humor. Ikke ud til PS4, men ser ud til det kommer til PS4 i 2020.
No Man's Sky - Beyond - Nej No Man's Sky er ikke nyt, men Beyond tilføjelsen udkom i 2019 og er gratis for alle No Man's Sky ejere. Det spil er alt hvad de lovede og meget mere til nu, store anbefalinger herfra.


Årets over-hyped spil:
Untitled Goose Game - Det var ca. sjovt i 30 minutter og så gik gassen ud af det *HONK*


Årets skuffelse:
Fallout 76 - Ja det udkom i 2018, men det var skuffende at der forsat er så mange problemer med det spil, og så valgte de lige at kombinere det med en alt for dyr semi pay2win abonnement tjeneste og så samtidigt skubbe den meget ventet Wastelanders DLC til 2020, der endelig ville tilføje menneskelige NPC'er til et Fallout spil....


Årets bedste skydespil, som desværre ikke er nok skydespil:
Rage 2 - Glimrende skydespil, virkelig tilfredsstillende, men fanget i en open world der ikke gør noget specielt, med en historie der havde virket meget bedre, hvis det var lineært.


Det spil jeg bliver ved med at komme tilbage til:
The Long Dark - Det spil bliver bare ved med at få glimrende indhold, og forbliver til dags dato det bedste survival spil lavet.


Dårlig samvittighed over ikke at have spillet:
Death Stranding, Control og Star Wars Jedi: Fallen Order
Alle spil som meget sandsynligt kunne havde landet i min top 3 for 2019, men så er det godt at 2020 bliver roligt...


Spil jeg ser mest frem til i 2020:
The Last of Us Part 2, Cyberpunk 2077 og Half-Life: Alyx... oh oh og Dying Light 2, Marvel's Avengers, Ghost of Tsushima, Watch Dogs Legion.. arrgh og Doom Eternal, Gods and Monters og Iron Man VR og så kommer der vel nok også et spil eller to til PlayStation 5. RIP backlog :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Årets spil 2019

Indlægaf Vreki » søn 05 jan 2020 13:32

Årets spil:
The Division 2, det fik jeg lagt rigtigt mange timer i.

Årets skuffelse:
Anthem, så meget potentiale og så endte det alligevel med at smuldre mellem fingrene på dem.
Til dels NFS:HEAT. Jeg kan egenligt ikke sige at der var noget galt med spillet, men gameplayet fangede mig ikke.

Det spil jeg bliver ved med at komme tilbage til:
Horizons; Zero Dawn. Jeg købte udvidelsen for nyligt, og startede et "New Game+". Det er stadigvæk kvalitetsunderholdning, jeg tro jeg ville nominere det til at være et af de bedste PS4 spil overhovedet.

Og ellers syntes jeg at året har budt på en lang liste af spil der så interessante ud på overfladen, men ikke rigtigt holdte i længden. Både nyudgivelser og lidt ældre spil jeg har først sent er kommet i gang med.
Vreki
Niveau 7
 
Indlæg: 2307

+1

Re: Årets spil 2019

Indlægaf Maethiel » søn 05 jan 2020 13:56

Årets spil for mig i 2019 må være .....

GTA 5. Det holder bare stadig, og underholder mig mere end noget nyere spil har gjort.

en tæt 2'er bliver CSGO. Jeg har bare hældt så mange timer i det, og hver gang jeg tænker "aldrig mere", så går der nogle måneder, så er jeg tilbage og spiller 50+ timer på kort tid. Det holder bare 100, og er let at snuppe en competitive eller 2 med vennerne.

Det er virkelig trist at der ikke kommer nogen spil jeg virkelig er tændt på. Det tætteste har vist været Red dead 2, som kom i 2018...
Billede

Casual trophyhunter <3
Maethiel
Niveau 5
 
Indlæg: 919

Brugeravatar
+1

Re: Årets spil 2019

Indlægaf Da Senzai » søn 05 jan 2020 15:27

Det her bliver vidst første gang i 4-5 år, jeg ikke stemmer på Rocket League som årets spil :(. Jeg synes, at de har ødelagt spillet med det nye Matchmaking system. Gode kampe betyder alt for et online multiplayer spil og nu har udviklerne aktivt truffet et valg, der gør dem sværere at finde for mig og andre 'casuals'

Årets bedste spil er Power Rangers: Battle for the Grid.

Årets skuffelse er Plants vs Zombies: Battle for Nieghborville.

Jeg magter ikke, at sidde og skrive på min telefon, så det bliver for de grunde, jeg har skrevet herinde i løbet af året.
Billede
Da Senzai
Niveau 6
 
Indlæg: 1771
By: København


Re: Årets spil 2019

Indlægaf vendictas » søn 05 jan 2020 18:23

2019 blev til et år, hvor jeg gik tilbage og spillede en del ældre titler.
Bioshock Collection, S.T.A.L.K.E.R Shadows Of Chernobyl og Oblivion, da jeg syntes jeg ville genopdage min kærlighed til Bethesda.Det gjorde jeg, så meget bedre end skyrim.Fik aldrig gennemspillet Shivering isles dengang og må sige, den udvidelse er ligeså god som folk siger.

Af mere nutidige titler synes jeg Hollow Knight var rigtig godt.Men " end game" var alt for udfordrende, så fik aldrig "true ending".Er også optional..Blev til 45 gode timer så var pengene værd trods Dette.

Å plague Tale var også en god titel.Gode karakterer, atmosfære og historie.
En efterfølger er under udvikling så det ser jeg frem til.

Ingen decideret skuffelser i år, men det nager mig stadig at jeg ret hurtigt gik død i Red Dead 2 og solgte det.
Open world fatigue.
vendictas
Niveau 2
 
Indlæg: 177
By: Kalundborg

Brugeravatar

Re: Årets spil 2019

Indlægaf HEADSTAR » søn 05 jan 2020 23:20

Hos mig bliver det No Man's Sky som blev årets spil, også selv om at jeg spillede det inden de forskellige opdateringer dukkede op.

Årets overraskelse bliver The Long Dark som kom ufattelig hårdt igen med episode 3 og hvor er jeg glad for at jeg skodede spillet for jeg har virkelig lagt mange timer i spillet.

Årets skuffelse blev Mass Effect Andromeda
Det spil skulle de bare ikke have udviklet.

Ved godt at det er ældre titel jeg nævner her men sådan er det.
Billede
HEADSTAR
Niveau 7
 
Indlæg: 2604


Re: Årets spil 2019

Indlægaf Erroneus » man 06 jan 2020 00:16

Det er vist et mønster man ser hos mange for 2019, at der blev spillet en del af de spil, som man ikke havde kommet omkring. Jeg fik også først spillet glimrende spil som Spiderman, Rise of the Tomb Raider, Doom, Prey, Moss, Xcom 2, Astro Bot Rescue Mission, Hitman 2, Shadow of the Tomb Raider, Assassin's Creed Odyssey, No Man's Sky, Pyre, The Sexy Brutale, Quantum Break, Forza Horizon 4 og Moonlighter, i løbet af 2019. Alle spil der udkom før 2019 :lol:
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg

+1

Re: Årets spil 2019

Indlægaf Jb » tirs 07 jan 2020 14:53

Jeg tror Beat Saber må være mit valg, det er så godt! for hele familen.
PSN: JB_dk // Xbox live: FyrstJB // Nintendo Switch friend code: SW-5059-3134-7520
Jb
Skribent
 
Indlæg: 3082
By: Hinnerup


Re: Årets spil 2019

Indlægaf MrGlennDK » tors 09 jan 2020 02:38

Resident Evil 2 (Remake) og Call of Duty: Modern Warfare =D>
MrGlennDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1184
By: Haderslev


Re: Årets spil 2019

Indlægaf Rytteren » søn 26 jan 2020 22:06

Årets spil - top 3 uvilkårlig rækkefølge:
Days Gone - Havde så lave forventninger, efter at anmeldelserne kom. Men efter at komme godt ind i spillet, kunne jeg ikke smide det fra mig. Historien (noget af den) var spænende. Gameplayet var tight, og spildesignets hook, fik mig. Efter de mange opdateringer, forsvandt en hær af bugs og grafiske problemer. Hertil fulgte en masse gratis opdateringer, gjorde at spillet klart er i toppen af 2019

Control - Det rammer alt hvad jeg lige manglede, da jeg fik det startet. En mystisk historie, med gåder der skal opklares. Bliv nød til bare at forsætte, for at få svar på spørgsmål. Et fedt gameplay, med sjove evner at lege med. Det når ikke Infamous serien på denne blanding, men der underholdende. Våben, missioner (side, ekstra mm.) virker godt. Hold nu op, hvor må der gerne komme en 2'er.

Resident Evil 2 - Foruden de manglende/fulde/ordentlige B senarier fra den originale, så er R2-remake fandme godt. Jeg brugte mange måneder med spillet. Har stadig ikke snøvlet mig til platin. Det er simpelthen en fejl. oget jeg må vende tilbage til i en "down" periode mellem nye spil.

Også værd at nævne:
Wargroove: Kom ikke igennem, da gameplayet desværre blev trivielt i for stor dosis. Så det har lige fået en pause, inden jeg kaster mig over det, når det gratis DLC kommer her i starten af 2020. Men ellers er spillet mega fedt.
Trine 4: The Nightmare Prince: Efter 3'erens latterlige forsøg på at gå en anden retning, er de i 4'eren tilbage ved seriens rødder. Med konen og den ældste, kastede vi os gennem spillet. Det var underholdende, og anbefales som et lækkert local- coop

Årets overraskelse:
Greedfall. Havde ikke forventet meget fra udviklerne, qua deres seneste spiludgivelser. Men hold da op, hvor gemte der sig et godt spil her. 7.5 i min bog, og overskred forventningerne, som var sat lavt.

Årets skuffelse:
Kingdom Hearts III..... Så lang ventetid. Trods tiden, blev spillet bare aldrig godt. Dårlig historie, set-pieces, gameplay der halter mm. ØV!


Det spil jeg bliver ved med at komme tilbage til:
Slay the Spire - Et Roguelike kortspil. Man opbygger sit dæk som man spiller. Om man "dør" på vejen eller når i mål, så starter næste run fra starten.


Dårlig samvittighed over ikke at have spillet:
Sekiro: Shadows Die Twice, Death Stranding og Star Wars Jedi: Fallen Order
alle spil, som sandsynligt kunne havde landet i min top 3 for 2019.


Spil jeg ser mest frem til i 2020: TloU:2. Ghost of tsushima, FFVII:remake, Nioh 2
Starhawk!
Rytteren
Niveau 7
 
Indlæg: 5691

Brugeravatar
+1

Re: Årets spil 2019

Indlægaf Erroneus » man 27 jan 2020 10:57

Kan se, jeg skal have smidt Resident Evil 2 på listen over spil jeg skal have prøvet af, men nu har jeg også fået en kopi af det, så er der ingen undskyldninger for at give det et skud :)
Skal lige være færdig med The Division 2, som jeg alligevel har fået smidt en sjat timer i og er rigtig godt underholdt af.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil 2019

Indlægaf Erroneus » tors 20 feb 2020 23:33

Så fik jeg gennemført Star Wars Jedi: Fallen Order. Det var desværre lidt af en skuffelse. Historien og specielt slutningen var fin, men selve gameplay i det faldt lidt til jorden. Der gik for lang tid før, man var en rigtig badass, og så var der konstant for mange sære valg, som jeg føler man vil havde fanget, havde man brugt lidt længere tid på finpudsning. Selve combat delen var jeg heller ikke tosset med, der var en sær form for lag på og kameraet var ofte røv irriterende :)

Det lyder måske meget negativt, men det er nok mere skuffelse over hvad jeg havde regnet med var et rigtig godt spil, og så var det mere end okay spil, og så ikke mere, hvor jeg nok vil have givet det 7,5 i en anmeldelse. Men forhåbentligt laver de en forsættelse, fordi med på næste generation med et mere finpudset spil, så kunne det blive rigtig interessant.
PS5 - PS4 Pro - PS VR v2 - Vita 3G - PS3 Slim - Switch - Wii - Ryzen PC
Billede
Erroneus
Skribent
 
Indlæg: 10985
By: Nyborg


Re: Årets spil 2019

Indlægaf kratoss98 » fre 21 feb 2020 00:58

desværre var der ingen gode spil i 2019 beklager. hvis der var opdagede jeg det hvert fald ikke
kratoss98
Niveau 2
 
Indlæg: 100


Re: Årets spil 2019

Indlægaf enfen » lør 22 feb 2020 16:33

For mig var årets spil (selvom det kom i 2018) "COD: Black Ops 4".

Det er stort set det eneste spil, jeg har spillet. Primært i 'Blackout' mode. Men hold da op, jeg har været godt underholdt. Det holder mig fortsat fanget. Så jeg har slet ikke fået prøvet 'COD: Modern Warfare' ordenligt. Prøvede kun sidstnævnte lige da det kom ud, og der var det ikke en specielt mindeværdig oplevelse.
enfen
Niveau 3
 
Indlæg: 245


Re: Årets spil 2019

Indlægaf BizzyVaping » man 24 feb 2020 16:05

Mine 2 top spil er DaysGone og GhostRecon Breakpoint. Begge spil blev halv lunkent eller direkte dårligt modtaget af anmelderne, men jeg forstår overhovedet ikke hvorfor i nogen af tilfældene.
BizzyVaping
Niveau 5
 
Indlæg: 922


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster